Hakutulokset

1. M

Miten annatte vauvalle lääkkeen?

tämä totta. meillä on myös oksentamisen vaara. Varsinkin jos antibiootit tulee samantien ulos, ei ole hauskaa!
  2. M

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kokeillaan huomenna! :)
  3. M

Tuo voisi toimia! Enpä ollut tullut ajatelleksi noin järkevää kikkaa!
  4. M

ei ole ventolinea, vaan sir e jotain. mutta lääke kuin lääke sama juttu. haluasin vain kuulla, miten saatte menemään. Kiitos vinkeistä.
  5. M

Lääkäri määräsi keuhkoputkentulehduksen yhteydessä laajentamaan keuhkoputkia.
  6. M

vauvan yskä

Meillä on myös puolivuotiaalla vauvalla kova yskä ja tukkoisuutta, mutta ei kuumetta. Kävimme lääkärissäkin ja saimme antibiootit ja yskänlääkettä. Flunssa on ilmeisesti virusperäinen, koska antibiootit eivät tunnu purevan. Vauva on myös iloinen ja virkeä ja syökin kohtuu hyvin. Meillä ainakin...
  7. M

Meillä on puolivuotias vauva, jolla on kova yskä. Lääke ei ole tosiaankaan hyvän makuista ja nyt tyttö on tullut siihen tulokseen, että hän ei sitä ota. Alkaa rimpuilemaan ja huutamaan kurkku suorana, kun yritän lääkettä hänelle antaa. Mikä neuvoksi? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Olen...
  8. M

Meillä on puolivuotias vauva, jolla on kova yskä. Lääke ei ole tosiaankaan hyvän makuista ja nyt tyttö on tullut siihen tulokseen, että hän ei sitä ota. Alkaa rimpuilemaan ja huutamaan kurkku suorana, kun yritän lääkettä hänelle antaa. Mikä neuvoksi? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan! Olen...
  9. M

Rintatulehdus :(

Lämminjyvätyyny, kuumasuihku, hieronta ja loputon imettäminen helpottivat oloa. Silti olo oli kuin maatiejyrän alle jääneellä. Mulla särki ihan jokaista lihasta enkä ensin tajunnut, että kyseessä oli rintatulehdus. Sitten nousi kuume tunnissa ja rinta muuttui arasta tosi kipeäksi hetkessä. Söin...
  10. M

Millä viljalla aloittaa?

Meillä on reilu 5 kk tyttö ja hän on saanut kasvis-ja hedelmäsoseita vaihtelevasti. Nyt olisi tarkoitus aloittaa puurot. Millä viljalla olette aloittaneet maistelun?
  11. M

2-vuotiaan unet

Aika samanlaista on siis monella just 2-vuotiaalla nukkumisen suhteen. Meillä on nyt alkaneet painajaisunet vaivaamaan. Välillä vesseli herää yöllä huutamaan täyttäkurkkua, ponkaisee sängyn alle tai lähtee toiseen huoneeseen juoksemaan. Rauhoittuu sitten uneen yhtä nopeasti kuin alkoi huutaakin...
  12. M

2-vuotiaan unet

Hyvin samanlainen meininki meilläkin. Nukutaanko teillä jo yö läpi vai heräilläänkö? Meillä heräillään pahimmillaan useaan kertaan, mutta onneksi nukahdetan miltei samantien uudestaan.
  13. M

Millainen päivä- ja yörytmi on muodostunut 2 kk ikäiselle vauvalle?

Kysymys onkin jo otsakkeessa eli onko teidän 2-3 kk vauva löytänyt jo päivä- ja yörytmin ja miten se on muotoutunut? Siis miten pitkiä pätkiä teillä nukutaan, monetko päikkärit ja miten yöt sujuvat?
  14. M

2-vuotiaan unet

Miten paljon nukkuvat vuorokaudessa (yöunet/ päikkärit) ja millainen päivärytmi on teidän just 2-vuotta täyttäneillä lapsilla?
  15. M

Kokemuksia hormonikierukasta!

Kertokaapas hyviä ja huonoja kokemuksianne hormonikierrukasta. Sellaista olen tässä suunnitellut hankittavaksi pian synnytyksen jälkeen.
  16. M

Perhepetiläset huomio!

Meillä poika 1 v,10kk nukahtaa omaan sänkyynsä, joka on meidän sängyssä kiinni. Joka yö hän kuitenkin kömpii meidän väliin nukkumaan, jossa nukkuu myös paljon levollisemmin kuin omassaan. Hän on aina ollut vähäuninen ja unet edelleen katkeilevat 2-3 kertaa yössä. Huomaan hänen kaipaavan kovasti...
  17. M

milloin käynnistetään, jos vauva liian iso ja mikä on liian iso?

Tuossapa kysymys jo tulikin. Mulla saatiin vauvan painoarvioksi rv 31 lopulla 2.2 kg ja vauvan kasvua nyt seurataan tiheään. Milloin vauva määritellään liian isoksi, niin että synnytys käynnistetään vai onko määrätty joku tietty rv, mihin pyritään ennen käynnistystä? Onko muilla kokemuksia tai...
  18. M

vauvan kokoarvio 2.2 kg ja rv 32 vasta alkaa!!!

Kiitos lohduttavista ja rohkaisevista vastauksista. Mun esikko painoi syntyessään 3725g ja syntyi pari päivää ennen la. Silloin sokerit oli ihan hyvät koko ajan. Tosiaan parin viikon päästä ollaan viisaampia. Lääkärikin toki sanoi, että arvio on aina arvio ja voi heittää jonkin verran. Isoa...

Yhteistyössä