Hakutulokset

1. M

vauvan kokoarvio 2.2 kg ja rv 32 vasta alkaa!!!

Kävin eilen äitiyspolilla kokoarviossa, kun tuo masu vaan kasvaa ja paastosokerit olleet vähän koholla välistä. Ruokavalio kuitenkin riittänyt pitämään sokerit aisoissa. Nyt tuli aivan kauhea pelko, kun vauva on jo rv 32 alussa arviolta 2.2 kg, että miten isoksi vielä kasvaakaan ja voiko johtua...
  2. M

raskausdiabetes- paastoarvo koholla.

Onko täällä muita lievää raskausdiabetestä potevaa, jolla olisi ollut paastoarvo koholla? Millaisia seuraamuksia sillä on ollut teille tai vauvalle? Oletteko saaneet lääkityksen vai ihanko ruokavalio on tepsinyt? Olen nyt mitannut sokeriarvoja kaksi viikkoa. Ekalla viikolla paastoarvo oli...
  3. M

Puuro-ongelma

Meillä myös poika 1 v ja 7 kk. Hän söi puuroa hyvällä halulla yksivuotiaaksi ja sitten tuli totaalinen stoppi puurolle. Yritin keksiä kaikenlaista tilalle, koska vellejäkään ei ole suostunut koskaan syömään. Ei ole nirso, mutta syönti on meille aina ollut taistelukenttä ja tahtojen koetinkivi...
  4. M

istukka kohdun etuseinässä ja kohdun suun päällä

Mulla todettiin eilen rakenneultrassa rv.18+5 istukan olevan kohdun etuseinässä ja myös kohdun suulla. Haluaisinkin nyt kuulla, onko muita kohtalon tovereita! Miten raskaus on tässä tapauksessa edennyt ja millaista haittaa istukan sijainnista ollut raskausaikana? Mulla on kontrolliultra rv...
  5. M

Raskaana ollessa tekee seksiä mieli koko ajan

Onko muita raskaana olevia, joiden tekee koko ajan mieli seksiä ja se jopa tuntuu raskaana ollessa paremmalta? Olenko ainoa kummajainen haluineni? Kun vatsa kasvaa, mitkä asennot olette hyviksi havainneet sekstaillessa? Tuo asentoasia vähän meinaa alkaa rajoittamaan toimintaa!
  6. M

Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa?

Kiitos kysymästä. Sain vastaukset odotettua aiemmin kun kävin neuvolalääkärillä. Kaikki hyvin! Verikokeesta löytyi parvorokon vasta-aineet, jonka mukaan olen sen sairastanut aiemmin. Täällä ollaan tiedosta hyvin helpottuneita! uusi tieto oli minulle tuo, että kerran parvon sairastanut voikin...
  7. M

Mukavaa kuulla, että Piipii pääsit vain säikähdyksellä, vaikka varmasti odottaminen on raskausta:( Nimimerkillä kokemusta on). Miehellä oli viime viikolla influenssa ja minäkin vähän flunssainen, mutta ei mulla ainakaan ole ihottumaa ollut eikä nivelkipuja, jollei niskanjomotusta lasketa, joka...
  8. M

Muita syömälakkoilevia 1v ja 4 kk.?

Meillä on poika ollut koko ikänsä huonosyömäinen. Jo tissivaiheessa lakkoili ajoittain. Kasvupyrähdyksen hiukan hellittäessä on muutamia päiviä, ettei ruoka juuri maita. Jos on jotain uutta opittavaa, sairastaa, ollaan kylässä/meillä vieraita tai tulee hampaita tiedossa on varmaa syömättömyyttä...
  9. M

Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan!

Kiitos hyvistä vastauksistanne! Just tuo pointti mua askarrutti, kun ihottuma häviää välillä eikä tosiaan pysy kauaa yhdessä paikassa poskessa. Olen käynyt varalta vasta-ainekokeessa. Toivottavasti olisin sen sairastanut, niin ei tarvitsisi arpoa tämän asian kanssa.
  10. M

Nostanpa tätä. Jos vaikka joku vastaisi!
  11. M

Piipi, oliko teillä kummallakaan rokon yhteydessä flunssan oireita; nuhaa, yskää yms? Tiedän, että voi olla sikiölle vaarallinen. Kävin vasta-ainetesteissä, mutta testin tulos kestää 3 vkoa. Tietty huolettaa, vaikka lääkäri oli vähän sitä mieltä, että kyseessä on ennemmin se nokkosrokko. Mutta...
  12. M

Parvorokon ihottumaa vai nokkosrokkoa?

Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan! Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu...
  13. M

Parvorokon ihottuma vai nokkosrokkoa? Apua kaivataan! Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu...
  14. M

Onkjo kenelläkään näkemystä millaista on parvorokon ihottuma? Tiedän, että se on kuin läpsäisyn jälki kasvoilla, punoittava eikä juuri kohollaan oleva. Pojalla alkoi viime viikolla nuha; on tukkoinen, mutta ei kuumeessa. Ruoka ei maistu, mutta ollut koko ajan ihan pirteä. Sitten tuli...
  15. M

Parvorokko raskausaikana

Onko täällä ketään, joka olisi saanut parvorokko tartunnan raskausaikana? Miten siitä selvisitte masuasukin kanssa? Meillä poika sairastaa parvoa ja kävin tänä aamuna vasta-aine kokeessa, josko olisin sen sairastanut tietämättäni. Nyt vain odotellaan reilu kaksi viikkoa tuloksia. Kuka kestää...
  16. M

Onko tyttö-ja poikaraskauksien oireissa ollut eroja?

Tuossapa tuo kysymys jo tulikin. Meillä on esikoispoika, jota odottaessa olin elämäni kunnossa. Vähän vaan alussa oli palelua, väsymystä ja kuvotusta. Nyt toista odottaessa olo on selkeästi huonompi. Olen joiltain kuullut, että vauvan sukupuoli voisi vaikuttaa erilaiselta jo raskausoireiden...
  17. M

Rakenneultra Jyväskylässä?

Nyt kuulin taas yhdeltä kaverilta, että sen kaveri olisi menossa äitipolille rakenneultraan ja että se olisi nyt täällä Jyväskylässäkin mahdollista polimaksulla. Onko muilla tietoa aiheesta?
  18. M

Neuvolassa kun kysyin asiaa, ei ainakaan ollut vielä tullut mitään muutoksia ultrien suhteen siis että tekisivät rakenneultrankin kunnan puolesta. Esikoisesta mulla oli kyllä siitä ihana tilanne, että neuvolalääkäri ultrasi aina lääkärikäyntien yhteydessä. Eihän se ollut rakenneultra, mutta...
  19. M

Jyväskylässähän ei odottajille kuulu neuvolan kautta rakenneultra, kuten aika monella muulla paikkakunnalla taitaa kuulua. Nyt kysynkin jyväskyläläiset, missä on paras rakenneultrapaikka ja mitä se maksaa?
  20. M

miksiköhän poika 1 v 2kk

Meillä ei ole käyttänyt tuttipulloa lainkaan ja saman ikäisenä kuin teillä kieltäytyi enää imemästä tissiäkään. Luulen, että tämän ikäisiltä alkaa kiinnostus imemiseen loppua ja tarvitsevat jo juomansa mukista. Meillä käytetään nokkamukia. Luin jostain, että n. vuoden iässä imemisen tarve...

Yhteistyössä