Hakutulokset

1. M

Apua? Lapsi 1v söi foliota...

Mistä sen listan mahtaa löytää?
  2. M

1v ja raivoaminen

Meillä poika 1,3 v. kirjuu tosi kovaa ja korkealta, kun ei saa tahtoansa läpi. Nyt näyttää olevan taas sellainen "kausi" päällä.
  3. M

Mikä kovettaa?!

Juu, ja tuo piimä sekä maitohappovalmisteet on meillä myös toimineet!
  4. M

Mikä kovettaa?!

Meillä syötiin aluksi bataattia perunan sijastaja perunan seassa. Se on makeaa ja maistuu pojalle hyvin. Siinä on myös beetakaroteenia, mitä ei perunassa ole. Meillä oli kiinteiden alettua vatsa kovalla jonkin aikaa ja samoin imetyksen loputtua, kun siirryttiin tavalliseen maitoon. Maito...
  5. M

Apua, taapero repii muiden hiuksia

Meillä on 1 v poika, joka on pienen ikänsä ollut mun hiuksissa kiinni. Aina olessaan väsynyt tai käydessään nukkumaan, pitää saada "räpeltää" mun hiuksia. Kai se on vähän niinkuin unilelu hänelle. Olen yrittänyt tarjota tilalle unileluja, mutta mikään ei korvaa hiuksien hiplaamista. Tilanne on...
  6. M

korvatulehdus,antibiootit,ripuli

Meillä myös oli pojalla Zithromax-kuuri ja annoin niitä rela-tippoja eikä ollut mitään vatsavaivoja, joten yksilöllistä tämäkin miten kenenkin vatsa reagoi.
  7. M

korvatulehdus,antibiootit,ripuli

Rela drops-tipat toimii meillä! Maitohappobakteeria sekin. Meillä oli myös korvatulehdus ja sai vahvan antibioottikuurin. Relaa otettiin alusta asti ja jatkettiin vielä kuurin jälkeenkin. Ei minkäänlaisia vatsavaivoja tullut koko aikana.
  8. M

Kyllä vaan lapsi lopettaa itse tissittelyn, kun on siihen valmis.

Onhan se ihan yksilöllistä miten vieroittuminen tapahtuu. Eipä tuo meidän poika ole koskaan mikään suuri tissitakiainen ollutkaan. Ainahan se olisi ihanne, että lapsi itse lopettaisi tissittelyn. Itse olen siitä hyvilläni, vaikka haikealta yhä tuntuukin. Jos olisin joutunut itse tissin...
  9. M

Tuo on kookosta ihan totta, että meilläkin piti yötissistä vieroittaa vajaan vuoden vanhana. Voi tosiaankin olla, että siitä luopuminen on ollut alku koko vieroittumiselle.
  10. M

1v. ja 2 kk ikäisen ruokailu

kisu, mites ruokailu onnistui uusin eväin? Jaksamisia sinne. Tiedän totisesti sen miltä susta tuntuu. Meillä oli yhteen aikaan ruokailut yhtä tappelua, joten piti rauhoitella tilannetta. Mulla oli jo valmiiksi mittari punaisella, kun ruoka-aika lähetyi. Oma mielentila vaikuttaa kaikkein eniten...
  11. M

Mä olen pitkään miettinyt, että onko tosiaan niin kuin väitetään, ettei lapsi itse lopeta tissin syöntiä, vaan hänet on vieroitettava. Meillä on 1 v ja 2 kk:n ikäinen poika, joka on tähän asti syönyt rintaa aamusin ja iltaisin. Tahti on siis harventunut pikkuhiljaa itsestään. Ajattelin lopettaa...
  12. M

kisu meillä oli kanssa vaikeuksia päästä purkeista kotiruokaan. Mä olen pikkuhiljaa vaan lisännyt oman ruuan osuutta. Ensin sotkin omaa ruokaa jopa kaupan purkin sekaan ja sitten pikkuhiljaa tarjosin molempia rinnakkain samalla aterialla jotta oppii makuun. Nyt meillä syödään vaihtelevasti...
  13. M

Meillä syödään aamulla puuroa n. desi, maitoa saman verran, vähän ruisleipää ja hedelmää/marjoja. Nykyisin maistuu puuron sijasta vaihtelevasti jogurtti tai oatabix (täyskauramuroke), Aamupäivällä ennen unia syödään yleensä purkillinen ruokaa tai n. reilu desi kotiruokaa lihaa/kalaa/kanaa ja...
  14. M

Mitä, miten, kuinka paljon ja kuinka usein teidän reilun vuoden vanhat muksunne syövät? Meillä on ruokamäärät vähentyneet huimasti viime aikoina ja osittain siksi myös olemme vähentäneet ruokailujen määriä, että menisi sitten kerralla edes vähän paremmin. Syödäänkö teillä jo lusikalla itse hyvin...
  15. M

Milloin hammastahnaa?

Mitä hammastahnaa suosittelette?
  16. M

Kävelemään oppiminen

Onnittelut ensi askelista! Kyllä todellakin kävelemään oppiminen on vaikuttanut yöuniin levottomuutena ja aikaisina heräämisinä. Nyt kun poika alkaa pysyä hyvin jaloillaan ja kävelee valveilla ollessaan lähes taukoamatta, alkavat yöunetkin taas paremmin maittaa. Mutta ennen kävelemään oppimista...

Yhteistyössä