Yöllä pyytää potalle???!!

• Viestiketjun aloittaja Moroshka
  • Ensimmäinen viesti
Moroshka
Meillä ei taas nukuta, vaan kukutaan. Ikää on 2 vuotta, poika. Ruvennu nyt neljältä tai kolmelta heräämään ja pyytämään potalle, vaikka vaippa on päällä. Me ollaan vielä pottailun kanssa puliolijalalla. Joskus sitä ei mennä potalle (tosin harvemmin), ja taas mennään ja joskus tulee lattialle. Yöllä nyt vain sanottiin että mene nukkumaan ja voit pissata vaippaan. Vissiin pitää kuitenkin antaa mennä potalle? Mutta sitten täytyy riisua se haalari ja sitten laittaa kuiva vaippa... Blaah blaah.. Pitää kait olla kiitollinen että itse tulee ja pyytää pottaa :ashamed:

Ole kiitolinen siitä pienestä asiasta että pyytää potalle .. meillä yhdellä lapsella oli liki 6 v asti öykastelua .. ja silloin ei saa herättää pissalle vaan lapsen pitäisi itse herätä pissaamis-tarve tunteeseen ... Kyllä tuossa olisi usean vuoden aikana toivonut että heräisi yöllä ihan itse .
Voimia yöheräämisiin !

neitim

Kuulostaa siltä, että teillä opetellaan kuivaksi. Meillä myös 2 vuotias poika, joka on alkanut pyytää yöllä potalle ja usein vaippa on aamulla kuiva. Kannattaa antaa toiselle mahdollisuus kun itse oma-aloitteisesti ryhtyy. Silloin on kypsä aika opetella, vaikka tympiihän se nousta yöllä ylös. Potta sängyn viereen, niin käy pian siinä itse.

Kyl mää laitan ton 2v potalle aina kun pyytää. Vähän hölmöltä se tuntus samalla opettaa että pottaan tehdään+käskeä siihen pissimään. Potta makkariin vaan yöksi. Pojalla on pyjama jotta helposti saa alas ja istumaan.

Joo, samanlaista on meilläkin kun kuivaksi opetellaan. Rasittavaahan se on, mutta ei sitä tosiaan voi oikein antaa niin ristiriitaista viestiä, että pitää osata mennä potalle itse, mutta vain silloin kun äiti haluaa... ;)
Pyjamaa suosittelen minäkin, niin saa housut nopsasti pois.

Ymmärrän aloittajan riisumis-pukemis -ongelman.. Meillä ei tyttö vielä pyydä yöllä potalle, mutta kaipa sekin aika koittaa. Ja tuo unihaalari. Meillä ei ainakaan pyjama toimi alkuunkaan. Tyttö (2v) ei osaa nukkua peitto päällään ja pyjamasta tulee selkä paljaaksi ja sitten itketään vilua. Ja pelkkä unihaalarikaan ei riitä. Siispä meillä nukutaan haalarissa villapuku päällä ja kauhulla odotan aikaa, jolloin tyttö haluaisi oppia myös yökuivaksi (on siis päiväkuiva).

Mutta muuten olen samoilla linjoilla toisten kanssa: potta lähelle ja älä avaa silmiäsi (että nukahdat uudelleen helposti), mutta auta potalle, kun kerran pyytää. Jos se pyjama onnistuu, niin sitten vaihto niihin.

Yhteistyössä