Hakutulokset

1. C

Pojan rajut otteet

Onko ketään muuta, joka on kotiäiti ja lapsia vain yksi? Meillä on reilut 2v. poika, joka kotona leikkii itsekseen hyvinkin nätisti, vaikka toisinaan kiukkupuuskiakin tulee. Asumme ulkomailla ja kontakteja muihin lapsiin on ollut varsin vähän. Kun poika pääsee leikkimään toisten lasten...
  2. C

Miettiikö kukaan kakkosta?

Näin kulutan aikaa: kyllä tämä äitiys on tuonut monta aivan odottamatonta asiaa esille, siis hyvässä ja "pahassa". Meinaan, että äitinä olo on ollut täynnä kaikenlaisia yllätyksiä! Uskon myös, etteivät kaikki edes "paljasta" tällaisia myös negatiivisa tuntemuksia, sillä ne koetaan jotenkin...
  3. C

Milloin hammastahnaa?

Täällä taas ohjeistus niin, että heti kun ensimmäinen hammas puhkeaa, aletaan hammastahnaa käyttää. Sitä annostellaan pienokaisille vain nuppineulan kärjen verran kerran vuorokaudessa, toinen pesu tehdään ilman tahnaa. Ja tietty siis sellaista tahnaa, joka on tarkoittetu...
  4. C

.

Clarinsilla on todella hyvä öljy nimenomaan raskausarpien ehkäisyyn. Minulla meni 2 purkillista öljyä odotuksen aikana, eikä yhtään arpea tullut. Tiedä sitten, oliko hyvää tuuria vai todellakin öljyn ansiota... Levitin JOKA aamu tunnollisesti :)
  5. C

Näin kulutan aikaa: aivan samaa olen kuullut omalta mieheltäni... Hänen mielestään kanssani on vaikea kommunikoida, kun mielialani vaihetelevat laidasta laitaan... :o Huomaan kyllä, että saan kiukkukohtauksia aika helposti, mutta en kuitenkaan huomaa noita mieheni väitäämiä...
  6. C

Heippa! Mulla on siis aika samanlaisia mietteitä kuin sinullakin. Tavallaan se, että saisi tälle lapsokaisellemme sisaruksen, toisi varmasti kaivattua seuraa ja sosiaalista meininkiä hänelle. Mutta se, kuinka itse jaksaisin tämän kaiken mietityttää. Arvostan suuresti niitä äitejä, jotka...
  7. C

Bbbbbb

Voi kiitos! Oli todella kiva lukea, miten teillä tuo arki on mennyt kahden lapsen kanssa. Näyttää sille, että asiat ovatkin hyvällä mallilla, vaikka kyllä varmaan voimia ja jaksamista välillä kysytään. On totta, että kun lapsia on enemmän, heistä on seuraa toisilleen. Jo nyt huomaan, että...
  8. C

Shampoon huuhtelu...

Kiitos vinkeistä! Täytyy kokeilla, jos joku niistä toimisi... Miten muuten teillä, jotka pesette lasten hiuksia harvemmin tai aloitatte koko touhun vasta myöhemmin, niin eivätkö lasten päänahat ole lainkaan rasvoittuneet? Me olemme pesseet neuvolan ohjeiden mukaisesti vauvashampoolla noin...
  9. C

Bbbbbb

Hei, bongasin viestejäsi täältä ja haluaisin kysellä sinulta siitä, millaista on olla kahden lapsen äiti. Lähetinkin äsken tänne kyselyn siitä, onko kukaan harkitsemassa pikkukakkosen hankkimista. Meillä on 1½ lapsi ja olemme mieheni kanssa vähän mietiskelleet, jos hankkisimme toisen...
  10. C

Shampoon huuhtelu...

Ehkä koominen kysymys, mutta kertokaa, kuinka huuhtelette hiustenpesun yhteydessä lapsenne shampoon pois!!! :| Pian 1½ v. tyttömme hiukset pestään vauvashampoolla joka toinen ilta ja se on nykyään yhtä huutamista :'( Ennen, kun tyttö oli pienempi ja lepäsi käsivarrella kylvyssä, hiukset...
  11. C

Eli meillä on nyt lähes 1½v. tyttö, joka on ollut varsin helppo tapaus. Ei siis mitään sen kummempia sairasteluja, ruoka on maistunut hyvin ja kehitys muutoinkin kohdallaan. Mutta rankkaa on ollut sikäli, että asumme ulkomailla ja mieheni työ on hyvin vaativaa matkusteluineen ja pitkine...
  12. C

Miettiikö kukaan muu kakkosta?

Eli meillä on nyt lähes 1½v. tyttö, joka on ollut varsin helppo tapaus. Ei siis mitään sen kummempia sairasteluja, ruoka on maistunut hyvin ja kehitys muutoinkin kohdallaan. Mutta rankkaa on ollut sikäli, että asumme ulkomailla ja mieheni työ on hyvin vaativaa matkusteluineen ja pitkine...
  13. C

mie en vaa jaksa

En halua ärsyttää, mutta laihduttaminen todellakin kannattaa =) Ja usko pois, se ei ole lopulta niin vaikeaa, eikä tulosten ylläpitäminenkään, mutta ensin on pakko vain oppia ne uudet elämäntavat. Se on suuri ja ehkä hidaskin projekti, mutta kun perusasiat oppii, niin siitä se todellakin...
  14. C

Yöheräilyt uudelleen, 9kk

Meillä tosiaan on alkanut yöheräily 9kk poikavauvan kanssa uudelleen! Yösyötin poikaa viimeksi hänen ollessa noin 2kk ja sen jälkeen hän on nukkunut yönsä makoisasti ja noin 12h putkeen. Mutta nyt meno on toinen... Hän heräilee pitkin yötä ja juo vettä lähes puoli litraa yön aikana. Olen...
  15. C

Liian virkeä vauva???

Kiva lukea, että täällä on muitakin vauhdikkaiden pikkuihmisten äitejä :D Kyllä olen samaa mieltä, että se virkeä vauva on ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin unelias ja "passiivinen" vauveli... Mutta silloin, kun on tolkuttoman väsynyt, flunssassa tai ne iänikuiset kotityöt hoitamatta...
  16. C

Liian virkeä vauva???

Hei rakkaat äidit! Onko kellään muulla "liian virkeää" vauvaa :) ? Tarkoitan, että meillä noin 6kk ikäinen vauva ei meinaa millään nukkua päiväsaikaan, vaan haluaisi koko ajan vain touhuta. Hän nukkuu pääsääntöisesti hyvin yöt ja keskiverto yöuni on 9h, joskus jopa 12h. Mutta...
  17. C

Paljonko miehesi tienaa?

Mieheni tulot ovat noin 8000?/kk plus bonukset. Emme törsäile, paitsi söpöihin vauvanvaatteisiin :D Panostamme erilaisiin ulkomaanmatkoihin ja laadukkaisiin elintarvikkeisiin: sekä mieheni että minä olemme todellisia kulinaristeja ja harrastamme ruoanlaittoa, myös arkena. :heart:
  18. C

korvikkeiden antaminen ja neuvola

Minäkin annan vauvalleni paria imetystä/vrk lukuun ottamatta korviketta ja neuvolassa siihen on suhtauduttu hyvin. Aluksi hermoilin, jos päätökseni olisi jotenkin väärä tai huono, vaikka syy korvikkeiden antoon on oman maitoni vähäinen määrä, mutta turhaan hermoilin. Neuvolassa jopa...
  19. C

Miten kiinteydyn???

Ennen raskaaksi tuloa olin super timmissä kunnossa ja kävin säännöllisesti salilla. Raskauden aikana muutin mieheni kanssa uudelle paikkakunnalle, jossa salille pääseminen on kyllä mahdollista mutta vaikeaa, sillä matka sinne on pitkä ja tietty nyt kun vauva määrää arjen tahdin, niin salillekaan...
  20. C

Lattialla olo ja hieronta

Minulla on hiukan hämmentävä pulma pienen poikavauvani kanssa: hän on hieman yli 2kk vanha eikä millään tykkää olla lattialla. Olen kokeillut eripaksuisia leikki -ja villahuopia hänen allaan ja yritän tehdä lattialla oleskelun mahdollisimman turvallisen ja viihtyisän tuntuiseksi, mutta...

Yhteistyössä