mie en vaa jaksa

oon yrittäny laihuttaa iät ja ajat. nyt olen onnistunut siirtymään hieman kevyempään ruokavalioon. paineet ovat kovat kun ympärillä kaikki laihtuvat (mm. kaveri -50 kg äiti -30 kg) olen iso tyttö enkä välttämättä tahtoisi olla kauhean pieni, mutta silti jotenkin tuntuu ihan ylivoimaiselta edes aatella että nyt en saa ottaa ruokaa lisää, vaikkakin se olisi salaattia!
olen sairastanut bulimiaa, nyt on menossa hieman hieman parempi vaihhe. 4kk ilman oksentelua. heti kun rupean miettimään että ei, en saa syödä esim. poppareita, miulle iskee kauhea ahdistus tuntuu, että on päästävä syömään edes jotain, että nälkä kasvaa vain suuremmaksi ja suuremmaksi. sitten olen syömättä kun tuntuu että veden juominenkin lihottaa ja sitten taas ahmin. tekis mieli unohtaa koko laihdutus mutta enpä jaksa sitäkään kuunnella kun nämä laihtuneet ihmiset jauhavat jokaikinen kerta miten helppoa se laihdutus oli ja kannattaa aloittaa ehdottomasti

juuri niin älä vertaa itseäsi muihin.. oot hieno ihminen itsenäsi. :heart: ja toiseksi.. älä ole laihduttamisen kanssa turhan nipo, kyllä laihduttajakin saa nauttia kunhan ei joka päivä. Tärkeintä elämässä on terveys ja mielenterveys... Ja hyvä ihminen syö!!! Mutta älä ota muista paineita... helppohan se on ihmisten jälkikäteen sanoa kuinka helppoa laihduttaminen OLI!!! ja muista että laihiskin on pitkä projekti jossa on ylä ja alamäkia eikä aina vaikka kuinka oikein syö niin paino heti laske ja joskus saattaa vähän noustakin niinku mulla kun laihdutan... mut paljon voimahaleja sulle... :hug:

niinhän se on, minkäs sille mahtaa että nauttii roskaruuasta. eilen tosin maltoin. vaihtoehtoina oli rullakebab tai broileri-salaattitäytetty patonki ja valitsin noista ton viimeisen. olo oli hyvä ja olin ylpeä, vaikka rakastan kebabia yli kaiken, niin maltoin mieleni ja vaihdoin sen kevyempään. tänään olen juonu monta lasia vettä, että ei tule nälkää ja oon syöny ihan kevyesti vaan. saas nähä jos se illalla iskee sit kauheen nälän päällensä. hope not.

En halua ärsyttää, mutta laihduttaminen todellakin kannattaa =) Ja usko pois, se ei ole lopulta niin vaikeaa, eikä tulosten ylläpitäminenkään, mutta ensin on pakko vain oppia ne uudet elämäntavat. Se on suuri ja ehkä hidaskin projekti, mutta kun perusasiat oppii, niin siitä se todellakin lähtee!

Mielestäni sinun kannattaisi hakea apua, sillä selvästi haluat muutosta elämääsi, mutta näin rehellisesti mutta ehkä inhottavasti suoraan sanoen tuntuu, että olet todellakin aika hakoteillä ruokailujuttujen suhteen. Varsinkin jos sinulla on bulimiaa menneisyydessä, se kertonee että ruoan suhteen sinulla on vääristyneitä asenteita. Sori, jos tämä tuntuu pahalle, mutta näin asia vain on.

Kukaan terve, jaksava ja energinen ihminen ei toimi, ellei syö. Sellainen, että yrittää olla syömättä kauan johtaa vain ahmimiseen ja pahaan oloon. Sinun olisi hyvä oppia syömään vähän ja usein, ja ruoan tulisi olla kevyttä.

Usko pois, kasvis- ja hedelmävoittoinenkin ruoka täyttää ja kun olet ollut jo viikon kevyemmällä linjalla (unohtamatta tietenkään viljaa, lihaa, maitotuotteita), niin huomaat suuren eron jaksamiseesi, itsetunnon kohentumiseen ja takuulla siinä vaiheessa tuloksia alkaa näkyä jo kropassa.

Mutta hakeudu ihmeessä ravintoterapeutin juttusille! Kun homma lähtee käyntiin, ihmettelet, mikset tehnyt tätä aiemmin!!! :hug:

Tsemppiä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon:
En halua ärsyttää, mutta laihduttaminen todellakin kannattaa =) Ja usko pois, se ei ole lopulta niin vaikeaa, eikä tulosten ylläpitäminenkään, mutta ensin on pakko vain oppia ne uudet elämäntavat. Se on suuri ja ehkä hidaskin projekti, mutta kun perusasiat oppii, niin siitä se todellakin lähtee!

Mielestäni sinun kannattaisi hakea apua, sillä selvästi haluat muutosta elämääsi, mutta näin rehellisesti mutta ehkä inhottavasti suoraan sanoen tuntuu, että olet todellakin aika hakoteillä ruokailujuttujen suhteen. Varsinkin jos sinulla on bulimiaa menneisyydessä, se kertonee että ruoan suhteen sinulla on vääristyneitä asenteita. Sori, jos tämä tuntuu pahalle, mutta näin asia vain on.

Kukaan terve, jaksava ja energinen ihminen ei toimi, ellei syö. Sellainen, että yrittää olla syömättä kauan johtaa vain ahmimiseen ja pahaan oloon. Sinun olisi hyvä oppia syömään vähän ja usein, ja ruoan tulisi olla kevyttä.

Usko pois, kasvis- ja hedelmävoittoinenkin ruoka täyttää ja kun olet ollut jo viikon kevyemmällä linjalla (unohtamatta tietenkään viljaa, lihaa, maitotuotteita), niin huomaat suuren eron jaksamiseesi, itsetunnon kohentumiseen ja takuulla siinä vaiheessa tuloksia alkaa näkyä jo kropassa.

Mutta hakeudu ihmeessä ravintoterapeutin juttusille! Kun homma lähtee käyntiin, ihmettelet, mikset tehnyt tätä aiemmin!!! :hug:

Tsemppiä!!!
niin siis... mie olenkin kevyellä linjalla. ne on vain ne ajatukset mitkä vainoaa koko ajan ja saa sitten ahmimaan. ja se, että nykyään jokapaikassa täytyy olla laiha ja nätti ja kaunis, ihmiset ympärillä laihtuu ja sitten ihmettelee, että noh, eihän siinä mitään vaikeaa pitäisi olla, mutta! kukaan ei voi toisen puolesta sanoa ja minä sanon vain omasta puolestani että kyllä siinä on. nyt ajatukset on niin sumussa että en edes pysty ajattelemaan mitään niin pitkälle että ravitsemusterapeutille lähtisin. ensinnäkin. ei ole aikaa ja toiseksikin. nuorempana kävin lääkärin juttusilla ja tässä on tulos. ahistuu vaan lisää. mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa, ei ne kilot ole hetkessä tulleet ni ei ne hetkessä lähdekkään :)

Yhteistyössä