Hakutulokset

  1. E

    Onko ketään muita joilla valvotaan edelleen vaikka lapsi jo 2v!?

    Minun poikani on nyt 2v 4kk ja lopultakin alkaa näkyä valoa tunnelin päässä! Reilut kaksi vuotta nukkuminen oli aina enemmän tai vähemmän levotonta -useimmiten enemmän. Mitään allergioita tms. ei ole todettu. Lapsi on ollut alusta saakka vähäuninen ja on hyvin vilkas. Öisin näkee paljon unia...
  2. E

    Paljonko elatusapua kannattaa ehdottaa?

    Minusta EevaRouvan elatustukiehdotus kuullostaa miehen tuloihin nähden realistiselta. Toivotan muutenkin voimia ja :hug:
  3. E

    Olenko ainoa joka viihtyy yh:na?

    Joo, yksinhuoltajuudessa on puolensa, mutta toki olisi myös parisuhteessa ja kyllä toivon, että sellainen vielä kohdalleni joskus tulee. Olen onnellinen ja elämämme on hyvää. Mutta vähän kirpaisee lapsen kaipuu isään ja huonoa omatuntoakin asiasta aika ajoin poden, vaikken varsinaisesti asiaan...
  4. E

    Läpsiminen

    Toistoa, toistoa ja toistoa :) Siis ei-sanan toistoa ja käsistä kiinni pitämistä, jos sanat ei tehoa. Meidän poika "harrastaa" edelleenkin aika ajoin läpsimistä (on 2 v 2 kk). Selvää uhmaahan se meidän kaverilla on ja rajojen kokeilua.
  5. E

    mistähän yh-äiti löytää miehen..

    Musta taas tuntuu, että kaikki ovat netissä. Tiedä sitten ovatko, mutta sieltä ovat ystävät kumppaneita löytäneet. Vaivaa kai on vähän nähtävä, jos jonkun haluaa tavata :)
  6. E

    Päikkärit??

    Unentarve on kovin yksilöllistä. Meidän poika nukkuu öisin noin 9 tuntia ja päivällä reilun tunnin. Kuulostaa vähältä, mutta lapsi on tyytyväinen ja touhukas. Ja heti kun nukkuu pidemmät päikkärit (tapahtuu kyllä tosi harvoin) se on yöunesta poissa. Poika on 2 v 2 kk.
  7. E

    Kuulostaako normaalilta vai onko omatuntoni oikeassa?

    Minä käyn illalla lapsen nukahdettua suihkussa (tai välillä yhdessä lapsen kanssa), laitan vaatteet (omat että lapsen) ja kassit valmiiksi jne. Aamulla lähinnä syödään aamupala, touhutaan hetki yhdessä ja sitten onkin jo kiire hoitoon. Meille tosin aamu on lyhyt, ollaan kotona hereillä...
  8. E

    tarviiko yh lainaa

    Musta aloitus oli vähän hassu. Eihän lainan ottaminen siviilisäädystä riipu. Itse sain hiljattain maksettua opintolainat ja jos työpaikka vakinaistuu, tarkoitus olisi ottaa asuntolainaakin. Yhtälailla kai voisi kysyä tarviiko ydinperheellisten ottaa lainaa?!?
  9. E

    Paljonko maitoa noin 2-vuotias tarvitsee?

    Akuutin lääkäriarkisto Kalsiumin tarve "Kuinka paljon leikki-ikäinen lapsi tarvitsee maitotuotteita eli kalsiumia joka päivä?" Kalsiumin riittävä saanti taitaa olla nykyisin ongelma monessa lapsiperheessä. Lapset eivät enää niin mielellään juo maitoa. Leikki-ikäinen - kuuteen ikävuoteen...
  10. E

    milloin muilla on kuultu ensimmäinen sana?

    Reilut 10 kuukautisena tuli ensimmäinen sana, joka oli kukka.
  11. E

    Kysymystä talvihaalarista!

    Minä en varmaan ostaisi edes rahatilanteen salliessa kalleimpia haalareita. Varmasti ne ovat hyviä, riitaa en ole haastamassa :) Musta vain kurahaalarin pukeminen haalarin päälle ei ole niin kamalan vaikeaa ja toisaalta taas kerrospukemisella saa edullisemmastakin haalarista lämpimän. Lassie...
  12. E

    antaakas vinkkiä...

    Tuo 30 minuuttia taitaa olla useamman lapsen unisykli eli sen ajan uni on syvää, sit tulee kevyempi vaihe, jossa helposti herää. Meillä oli pitkään ihan sama juttu ja edelleen poju saattaa herätä kesken päiväunien, vaikka on jo yli 2 v. Useimmiten saan silittelyllä ja rauhoittelulla nukahtamaan...
  13. E

    Haalarin koko

    Poika on 2 vuotta ja tasan 90 cm. Ostin eilen Lassien G-tech haalarin kokoa 92. Isohkolta tuntuu ja etenkin hihat pitkiltä, mutta saas nähdä talven mittaan :) Odottamassa on sama haalari myös kokoa 98, mutta se on superiso.
  14. E

    Tänä syksynä töihin lähtevät/lähteneet

    Aloitin osa-aikatyön, 5 t per päivä, reilu kuukausi sitten. Matkoineen menee 6 tuntia, jonka ajan juuri 2 vuotta täyttänyt poika on hoidossa. Surkeasti on mennyt :( Tai no, äiti tykkää olla töissä, mutta lapsella on hoidossa hankalaa, vaikka päivä onkin lyhyt. Mutta kai se oman aikansa...
  15. E

    Oletko onnellinen?

    Olen onnellinen. Aina en ole ollut, mutta vuosien myötä on löytynyt tasapaino ja ilo. Arkiset asiat ja maailman ihmettely lapsen kanssa ovat parasta. Lapsi on rikastuttanut elämääni valtavasti.
  16. E

    2-vuotiaan pojan pituus ja paino

    Hei, aamulla saatiin pojalle neuvolasta uudet mitat: 90 cm ja 12.5 kg. Hattu 50 cm. Ja omaa tahtoa tuhat megaa :)
  17. E

    Reilu kaksi vuotias kiinni tutissa!

    Meillä laitettiin tutti pois 4 viikkoa sitten. Ensimmäinen viikko oli hirveä. Päiväunet jäi nukkumatta ja iltaunilla taisteltiin. Yhäkin poika kyselee tutin kohtalosta (meni rikki, on selitys, leikkasin näet saksilla poikki), mutta itkut on onneksi loppu. Ai juu, poika on 2 vuotias. Tsemppiä :)
  18. E

    Lapsen talvikengät, minkälaiset?

    Minusta taas Kuomat olivat ainakin meidän pojalla viime talven todella hyvät: helppo laittaa jalkaan, lämpimät ja tukevat, leveä lestiset ja kevyet jalassa. Uskoisin ostavani kuomat täksikin talveksi.
  19. E

    patapum taaproreppu, kokemuksia ?

    Meillä on tuo taaperomalli ollut käytössä noin puolitoistavuotiaasta eteenpäin. Olen kyllä tykännyt. Alkuun oli opettelua, että sain pojan yksin laitettua selkään, mutta äkkiä siihen oppi. Ystävätkin ovat lainanneet ja tykänneet.
  20. E

    Protestointi tutin jälkeen

    Juu, sama vika. Kolmas tutiton viikko kohta lopussa ja hankalaa on ollut :/

Yhteistyössä