patapum taaproreppu, kokemuksia ?

Meillä on tuo taaperomalli ollut käytössä noin puolitoistavuotiaasta eteenpäin. Olen kyllä tykännyt. Alkuun oli opettelua, että sain pojan yksin laitettua selkään, mutta äkkiä siihen oppi. Ystävätkin ovat lainanneet ja tykänneet.
 
Meillä kans käytössä ja on kyllä kätevä. Varsinkin keväällä oli hyvä olla olemassa kun käytiin lomamatkalla ja matkarattaat seikkaili koko reissun ajan Helsingin ja Manchesterin väliä eivätkä ehtineet perille ennen kuin edellisenä iltana ennen kotiinpaluuta... Poika tykkää olla kyydissä ja repulla jaksaa kantaa tosi hyvin vaikka painoa ja pituutta muksulla on jo ihan kiitettävästi. Malliltaan Patapum on ainakin mun mielestä vielä parempi ku kalliimpi Ergo, jossa tuntuu olevan "liikaa kaikkea" (taskut, paksummat pehmusteet yms.).
 
Onko joku kokeillut molempia eli taapero-Patapumia ja vauvojen versiota? Onko taaperoreppu selvästi parempi isommalle? Ostin tavallisen Patapumin esikoisen ollessa 1,4-v, koska vauva oli tulossa ja ajattelin hänelläkin käyttää. Nyt tämä vauva on kohta jo vuoden ja yhä kannan usein häntä Patapumissa. Esikoista 2,4-vee myös toisinaan ja olen miettinyt, että kannattaisiko vauvaversio myydä parin kuukauden kuluttua ja ostaa taaperoreppu. Onko se selvästi parempi, kun kantaa isompaa?
 
Meillä on Patapum taapero-malli. Ei olla paljon käytetty, mutta on kyllä ihan käyttökelponen kapistus. Vähän vaikea saada kyllä yksin lapsi siihen, harjoittelulla varmaan luonnistuis paremmin. Mies on kantanut isompaa lasta siinä, joka nyt on 3,5v ja n.15kg. Itse olen kantanut vaan tuota pienempää 1v ja n.8kg. Meillä molemmat pojat tuollaisia pienikokoisia ja molemmat kyllä hyvin siihen menevät, vaikka nyt kokoeroa aika lailla onkin.

Tavallisella ja taaperomallilla ei muistaakseni ollut kauhean suurta kokoeroa, oliko vain siinä pituudessa? Hyvä sillä on kantaa ja molemmat pojat tykkää olla kyydissä.
 

Yhteistyössä