Kantoreput

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan vaan sivusta sellainen kommentti, että nämä !"BabyBjörn ei ole vauvalle ergonominen" - huhut on Ruotsissa laittanut liikkeelle kantoliinoja valmistava ja markkinoiva yritys. Ainoa "tutkimus" johon täälläkin ilmeisesti viitataan on saksalaisen viherpiipertäjä-hihhulihörhön ihan kotikutoisesti kokoonkursima juttu...

Jokainen vauva ja kantaja on yksilöllinen, eli mikä ei sovi toiselle sopii ehkä toiselle... Itse olen käyttänyt molempia BB:tä ksekä kaantoliinaa!

On olemassa nopeastikin puettavia kantoliinoja, itselläni on käytössä Tricotti. Vauva on helppo sujauttaa liinaan. Ainoa huono puoli oli se, että meidän pitkä vauvamme ei mahtunut kauaa tuohon vauva-asentoon, pää tuli niin pitkälle että liinan toinen reuna tuntui valuvan olaltani. (Vauvamme on reilusti ikäistään pidempi) Nyt kannan vauvaa pystyasennossa. Hyvin on viihtynyt!

Kannattaa vertailla eri liinoja (sidottava, rengasliina, trikooliina jne.) tai jopa vuokrata ennen ostopäätöstä. On liikkeitä jotka vuokraavat liinoja ja hyvittävät vuokran jos ostaa liinan. Sitten ainakin tiedät, että vauva viihtyy valitsemassasi liinassa.

Meillä on tuo emman rintareppu. Olen siinä tyttöä muutaman kerran kantanut mutta minusta se on kyllä huono. Hartiat ja selkä väsyivät tosi nopeasti ja reppu tuntui jotenkin tosi huteralta. Kannattaa siis sijoittaa hyvänlaatuseen reppuun. Mutta myös minä suosittelisin noin pienelle vauvalle kantoliinaa.

Ja kukaan teistä ei tainnu mainita tätä asiaa, kun vauvaa kannetaan esim BB repussa naama menosuuntaan, kaikki ärsykkeet edessä ja suojaan ei pieni pääse millään.
Joten masu vasten masua, niin vauvalla turvallinen olo.

Meillä ainakin pieni raivosi kuin syötävä, jos väkisin yritti kantaa naama äitiä vasten. Varmaan teoriassa toi sanomasi pitää paikkansa, mutta myös esikoinen aikanaan halusi sylissäkin aina tapittaa äidistä pois päin jo ihan pienestä pitäen. Lapsissa lienee siis eroja.

Yhteistyössä