Hakutulokset

  1. Nora79

    Kaikki odottajat sokerirasitukseen?

    Tampereella ei ainakaan automaattisesti joudu sokerirasitukseen :wave: Itse oon viikolla 38+ ja painoa tullut tähän mennessä 17kg (eli liikaa). Esikoiseni painoi syntyessään 3900g eli hyvin lähellä neljää kiloa. Eli ainakin neuvolassa jossa minä käyn ovat sokerirasituskriteerit samat kuin aiemmin.
  2. Nora79

    päänsärky

    mulla oli alkuraskaudessa sama "vika" ja syykin selvisi: alhainen hemoglobiini! Ja kun rv 12 jälkeen on rautatabletteja ihan turvallista syödä niin samalla kun hb kohosi obsidanilla niin päänsärky hävisi :)
  3. Nora79

    Tulkatkaa!! Plussaa vai ei???

    Ei välttämättä, eikös raskaushormonin määrä lisäänny joka toinen päivä?! Sen takia ei kannata testata joka päivä :whistle: Näin neuvoo äiti joka teki yhteensä 10 testiä viikossa ennen kuin uskoi olevansa raskaana :ashamed: Ja alkuun oli samanlaisia haamuja kuin Mirkulla :hug: Toivotaan että...
  4. Nora79

    Varhaisultra

    Itse kävin Terveystalolla rv 7+3, silloin lääkäri veikkasi alkion olevan viikon nuorempi eli 6+3. Eikä selvää sykettä näkynyt, lääkäri totesi että hyvällä mielikuvituksella siinä sydän sykkii mutta saattaa olla myös "näytön värinää". Menin uudelleen varhaisultraan pari viikkoa myöhemmin kun...
  5. Nora79

    Tutti- ja korvakuumemittari?

    Korvakuumemittari on varmasti hyvä lapsella muttei ihan vastasyntyneellä. Meillä tytöllä on laajat korvakäytävät ja antaa tosi hyvin mitata mutta silti mittari ei mene tärykalvolle asti eikä mittaustulos ole niin luotettava (tytöllä ikää 1v 5kk). Molemmista korvista täytyy aina mitata jotta...
  6. Nora79

    Varhaisraskauden UÄ - ei enää KELA-korvausta

    No onpa eroja Jennyli ja Milli: mä kävin helmikuussa ja maaliskuun alussa Tampereen Terveystalolla ja mulla vähennettiin Kela-korvaus automaattisesti vaikka ainut syy miksi menin ultraan oli oman mielen rauhoittaminen :whistle: Raskauden kesto oli melkein tiedossa (+/- viikko), enkä koskaan...
  7. Nora79

    Gynekologiasiaa

    En ole Veera mutta vastaan kuitenkin :) Mulle sanottiin helmikuussa kun soitin että eivät ultraa enää muita kuin heidän "potilaitaan" eli lapsettomuudesta kärsiviä. Mutta nyt toki tilanne voi olla toinen, jos ovat palkanneet uuden ultraavan kätilön :)
  8. Nora79

    Gynekologiasiaa

    Väestöliitolla ei enää ultrata "ulkopuolisia" tai näin mulle sanottiin kun soitin helmikuussa aikaa. Heidän ultraava kätilö oli vaihtanut työpaikkaa. Koskiklinikka oli kalliimpi kuin Rautatieaseman Terveystalo, Koskiklinikka maksoi muistaakseni 150? ja siitä kela-korvaus (raskausviikko 7+)...
  9. Nora79

    Olen aivan loppu:(

    Mä yhdyn näihin vinkkeihin :) Meillä asuu Anskutin saman ikäinen tyttö kuin teidän poika on, ja tiedän mitä tarkoitat kiljuvalla ja pahojaan tekevällä lapsella :hug: Ja oikeesti, ne korvatulpat on tosiaan hyvä ratkaisu sillon kun kiljuminen tosissaan sattuu päähän, olen kokeillut :D
  10. Nora79

    Muutto Englannista Tampereelle (Holvasti)!!!!!!

    Tervetuloa Suomeen :wave: Holvasti on tosi mukava ja rauhallinen asuinalue, sopiva seutu juuri lapsiperheille :) Ulkoilumaastoja on paljon, mutta pientä kauppaa ei taida olla :whistle: Elintarvikekioski holvastista kyllä löytyy. Lähellä on myös leipomo (taitaa mennä juuri ja juuri...
  11. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Iltaa! Kävin tänään np-ultrassa ja kaikki paremmin kuin hyvin :heart: :heart: LA muuttui viikkoa aiemmaksi ollen 27.9.09. Tuo LA on sama kuin menkoista laskettuna, jostain syystä kahdessa varhaisultrassa saatiin viiko pienempi alkio :whistle: No, nyt kaveri on jo sikiö ja paljon pidempi...
  12. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Minusta myös ja ehkä siksi kun hymiön "nimi" on "kieh" ja mulle tulee siitä sellainen piruilu-/häijyily-nauru mieleen. Mutta hei, väärinkäsitys oikaistu, eikös vain :hug:
  13. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Talvicci: bellama tais tarkoittaa tätä :kieh: merkkiä! Mä kans vähän ihmettelin miks olit sellaisen valinnut :whistle: Et varmaan pahuuttas tai ollaksesi häijy (kuten bellama sanoi) mutta merkki tais olla vähän harhaan johtava :) :hug: *muoks: olitkin jo tajunnut jutun :) Tulin...
  14. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Emmama: mä olin 1,5v. sitten Kreetan saarella miehen kanssa lomalla 10pv ja odotin silloin esikoista. Raskausviikkoja oli silloin kasassa 24. Muistaakseni söin siellä lähes mitä vaan. Suurinta herkkuani on feta-juusto ja taisin joka päivä syödä feta-salaatin :D Kalaruokia ei syönyt lainkaan...
  15. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Talvicci: hyvä juttu, eikä ollut tarkoitus hätyytellä :ashamed: Mä oon vaan hätäinen ja malttamaton :D
  16. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Saitko Talvicci mun yv:n johon olin laittanut tiedot jotka voisi laittaa "etusivulle"? Eli la 4.10. ikää 29v. ja toinen lapsi. Kiitos jos viitsit päivittää listan :) Niin ja Inkalle onnea hyvistä ultra-näkymistä :) :heart: Mulla on kans np-uä ihan pian eli ens tiistaina! Can't wait...
  17. Nora79

    *Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

    Heips! Jos nyt uskaltaisi liittyä seuraan :ashamed: Lukenut olen juttunne päivittäin mutta keskenmenon, tuulimunan jne. pelossa en aiemmin uskaltanut kirjoittaa. Nyt on jotenkin luottavainen ja levolllinen mieli joten eiköhän tämä tästä :) LA minulla on 4.10., toinen lapsi kyseessä ja...
  18. Nora79

    Tupakoinnin lopettaminen

    Samat sanat ja lopettamista tuki myös tieto että on suurentunut riski saada km. Itse poltin ennen ekaa raskautta 1-2 askia/pv ja kun plussasin heitin askin saman tein roskiin enkä polttanut raskaus-/imetysaikana yhden yhtä tupakkaa. Tyhmänä aloitin polttaan taas imetyksen jälkeen n. puoli...
  19. Nora79

    1 v. neuvolassa otetut mitat

    Meillä tyttö taitaa vetää tähän asti tulleista painopohjat :D Eli mitat 78,5cm ja 12,7kg :whistle: Ja neitokainen oli lähes kuukauden etuajassa 1v. neuvolassa, jotta saatiin 1v. tehosteet ennen ulkomaanmatkaa.
  20. Nora79

    **Joulukuiset 2007**

    suzyco: ensinnäkin pahoitteluni keskenmenosta :hug: Ja sitten korvakuumemittariin: meillä on philipsin korvakuumemittari jolla oon mitannu myös Jennyltä kuumeen. Jennyllä on laajat korvakäytävät ja antaa mitata tosi hyvin mutta silti mittari täytyy saada oikeassa asennossa kohdistettua korvaan...

Yhteistyössä