Hakutulokset

  1. Ä

    Olettekos käyttäneet Litalginia migreeniin?

    Minut otettiin osastolle rv 39 pääkivun takia. Ei auttanut parasetamoli ja oli migreenin tapaista. Muita raskausmyrkytyksen oireita ei ollut. Sain särkyyn Litalginia. Ajattelin kanssa, että siistiä, lumelääkettä :laugh: Ehkä sillä olikin jotain muutakin virkaa.. Päänsärky helpotti seuraavien...
  2. Ä

    Ylipaino ennen - raskauden aikainen hienoinen painon lasku.

    Hei! Haluaisin kuulla onko minulla kohtalotovereita. Olen ennestään ylipainoinen BMI 31 ja yleensä kauhea makean perään ym. ym. Nyt raskauden aikana makeaa tekee hyvin vähän mieli. Muutama karkki ja ei kiitos enempää. Samoin annoskoot ovat kohtuulliset, tulee täyteen eikä tee pitkään aikaan...
  3. Ä

    perätila synnytyksestä...

    Eräässä synnytyssairaalassa ollessani harjoittelemassa kysyin perätilasynnytyksen riskeistä ja silloin kätilö sanoi, että lähinnä riskit ovat äitien keskuudessa kiertävää legendaa. Sanoi, että vauvan ollessa perätilassa selvitetään tarkemmin, että se varmasti mahtuu tulemaan kunnolla alakautta...
  4. Ä

    iso vauva, käynnistys vai sektio?

    Minulla oli vko 36+4 pa. 3400g. Sain ylimääräisen neuvolalääkäri ajan 38+6 ja silloin pa 4050g. Sanoin lääkärille, että haluan synnyttää alakautta mutta pelkään.. eteenkin ensi kertalaisena kun kokoa näyttää oleva. Ymmärsi hyvin ja sain ajan käynnistykseen. 39+1 käynnistettiin ja...
  5. Ä

    synnytyksen jälkeinen masennus

    Heipparallaa kaikille! Olen vajaan vuoden ikäisen lapsen äiti. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja vieläpä psykiatriseksi sellaiseksi :) Sairastuin n. 2kk synnytyksen jälkeen masennukseen. Huonosti nukutut yöt, isot odotukset omasta äitiydestä, muutokset elämässä.. Alkuun jaksoin tsempata...
  6. Ä

    1-vuotiaan mitat

    Meillä poika oli kuukausi sitten 6kk neuvolassa kilon kevysempi ja 2cm lyhyempi :) Ei sanottu olevan liian tuhti senkään.
  7. Ä

    vesi ja kivunlievitys

    Olin itse harjoittelemassa Oulaskankaalla viime syksynä. Silloin ainakin siellä pystyi ensikertalaisetkin synnyttämään ammeeseen, jos vain kaikki oli ok. Menin sitten lähinnä mielenkiinnosta (ja myös paremman perhehuonetilanteen vuoksi) itse synnyttämään Kokkolaan, jossa piti olla myös...
  8. Ä

    OYS tilanne

    Hei! Tilanne kerkeää muuttua paljon 1-2pvän sisällä. Yleisesti puhuttuna yöllä saattaa olla salit täynnä ja päivällä vain yksi äiti tai ei yhtään. Samoin osastolla, koska hoitoajat ovat niin lyhyitä niin tilanne muuttuu päivittän :)
  9. Ä

    Tarvitseeko pinnasänkyä välttämättä?

    Hei! Meillä on vajaa 6kk lapsi, joka on nukkunut perhepedissä koko ajan. Nyt olemme miettineet olisiko lapselle oma sänky hyvä, kun pyöriskelee ja liikuskelee nukkuessa, jolloin meinaa käydä tuo sänky ahtaaksi.. Ensin ajattelin pinnasänkyä tuohon sängyn viereen laita laskettuna, jolloin...
  10. Ä

    Mahdollinen käynnistys koon vuoksi

    Minulla käynnistettiin esikoisen synnytys kokoarvion vuoksi. Muita ongelmia ei ollut. rv 38+6 oli painoarvio reilu 4kg ja samalla kertaa sain puhuttua lääkärin kanssa itselleni käynnistyksen, koska pelkäsin jo hieman lähteä ensikertalaisena punnertamaan yli 4kg. Painotin samalla reissulla, että...
  11. Ä

    PCOS

    Eikö ole siis ketään vastaamaan :'(
  12. Ä

    PCOS

    \
  13. Ä

    PCOS

    Onko jollain onnistunut luomusti toinen lapsi, vaikka eka olisi saanut hoidoilla alkunsa (jos siis sairastaa pcos:ää)? Meillä siis esikoinen (nyt 7kk) saanut alkunsa clomeilla, ja ilman ehkäisyä oltu koko synnytyksen jälkeinen aika. Ja nyt vauvakuume siis pukkaa aika urakalla... :heart: :whistle:
  14. Ä

    yksinodottavia?

    Yksin odotan toista lasta huhtikuun lopussa laskettuaika. Lasten isä otti ritolat.. Mikäs siinä sittten.. Ihanaa vauvaa odottelen.. Esikoispoikani kansa joka on 2v ja 8kk. On innoissan vaavista kuulemma heti halaa sitä, kunse syntyy :heart: :heart: Ei varmaan helppoa ole kahden pienen kanssa...
  15. Ä

    Kuinka monta lasta?

    \ Mulla aivan sama tilanne. 2v ja toista odotan yksin. Yllätys vauva!! No kyllä etiäpäin mennään vaikka mikä olisi. Jos haluat vertais tukea minulta saat.
  16. Ä

    Sytotec suuhun vai emättimeen?

    Emättimeen laittoivat ja supistukset alkoivat lähes heti tulemaan säännöllisinä 2minuutin välein.Kohdunsuu ei minulla auennut joten jouduin lopuksi kuitenkin tippaan joka sitten tehosi.Eikä jäänyt mitään kammoa käynnistetystä synnytyksestä.
  17. Ä

    1vuotiaat

    heippa! ois kiva tietää toisten 1vuotiaiden mittoja? meillä neiti tuli 20.4 1vuotiaaksi ja neuvola oli samana päivänä ja taas oli tullut kivasti pituutta lisää.. tässä tyttömme mitat nyt.. pituus 77.2cm ja painoa 10kg275grammaa, painoa oli tullut vain 135g 2kuukaudessa.
  18. Ä

    tutipidikkeet

    Hei!! Eikö esimerkiksi lastentavikeliikkeissämyydä ja joissakin citymarketeissakin olen mielestäni nähnyt. Tietysti niissä on vähän muutakin kuin pelkkää puuta.
  19. Ä

    GALLUP: erikoisin nimi jonka olet kuullut!!!

    meidän poika on Elmeri Onni [b]ERMEI!! Eipä oo muita tullut vielä saman nimisiä vastaan.. ;)
  20. Ä

    lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

    Mukavia nimiä edellisellä...Ei kuitenkaan ehkä menisi meillä läpi!! =) Meillä poika Elmeri Onni Ermei

Yhteistyössä