Olettekos käyttäneet Litalginia migreeniin?

Minulle määrättiin tänään raskausajan lopuksi Litalginia migreeniin. Mitenhän tuo mahtaa tehota? Onko muilla hyvä vai huonoja kokemuksia?

Panacod ei ole sopinut minulle sen aiheuttaman "rapulan" ja huonon olon takia, Buranaa saan syödä enää kaksi viikkoa, loppuraskaus oltava täysin ilman, täsmälääkettä (zomic) saan ottaa akuutissa hätätilanteessa mut mieluummin oltava ilman..Ja panadol ei tieteskään tehoa migreeniin..
 
neitiperho
Hieman outoa muuten, että määrätään Litalginia. Siis koskaan vaan ei omaan mieleen ole tullut sitä käyttää migreeniin/päänsärkyyn. Kyseessä kuitenkin on vatsalääke, joka rauhoittaa vatsaa ja hyvä esim. vatsahaavoissa yms. Kokemusta en siis osaa sanoa todellakaan, että auttaako vaivaasi, ihmettelen vaan suuresti. Mutta mää olenkiin vaan hoitaja, en lääkäri :D
 
Nyt menee asian vierestä...mut mä sain litalginia ainoana kipulääkkeenä synnytyksessä... :LOL: Ensi kerralla jätän senkin ottamatta, koska sekä minun että henkilökunnan reaktio lääkkeeseen oli "mitä helv*** se lääkäri on määrännyt..."...Yleensähän supistuskipu onkin vaan vatsahaavasta johtuvaa... :kieh:
 
mulle annettiin tuota sairaalassa jälkisupistuksiin, et kai se auttaa kipuun ku kipuun.. ainaki mulla tehos kun panadol ja burana ei auttanut.. mut siihen en osaa sanoa miten se migreeniin tehoaa.
 
Mä sain litalginia edellisessä raskaudessa kun piti mennä kohtauksen vuoksi päivystykseen.Muuta en sitten siitä tiedä.Mulla tulee nyt pahat kohtaukset noin kahden viikon välein ja kärvistellyt sitten kohtausten ohi ilman lääkkeitä,odotellen koska jäisi pois..Imigrania mulle lääkäri suositteli ottamaan mutta en ole uskaltanut kun vielä kuitenkin ristiriitaista tietoa kun netistä etsii..
 
neitiperho
Joo paikkansa pitää, että sileän lihaksien kipuun vaikuttaa, mutta näin sen pääkäyttö on sappi- ja vatsavaivoihin, äkillisiin tilapäisiin kipuihin. Ensihoidossa käyttö vain ja ainoastaan vatsavaivoihin. Siksi tämä siis tosiaan yllätyksenä itselle tuli.
 
Minut otettiin osastolle rv 39 pääkivun takia. Ei auttanut parasetamoli ja oli migreenin tapaista. Muita raskausmyrkytyksen oireita ei ollut. Sain särkyyn Litalginia. Ajattelin kanssa, että siistiä, lumelääkettä :LOL:
Ehkä sillä olikin jotain muutakin virkaa.. Päänsärky helpotti seuraavien tuntien aikana, Litalginin vaikutusta vai ei?
 

Yhteistyössä