Hakutulokset

  1. M

    Miten paljon pitäisi olla lapsen luona kun tämä on sairaalassa, jos on muitakin lapsia?

    Tuli tämä "vanha juttu" taas mieleen kaverin kanssa juteltua ja päätin kysäistä mitä muut ovat mieltä... Poikamme joka syntyi joulukuussa joutui jäämään joksikin aikaa lastenosastolle antibioottitippaan kun minut jo kotiutettiin (nappasi pitkittyneessä synnytyksessä infektion joka vaati...
  2. M

    Miten paljon verkkokaupan valikoima poikkeaa myymälän valikoimasta (HM, Lindex)

    Katselin tytölle kesävaatteita ja kaikki ihanuudet oikeassa koossa oli jo loppuunmyyty. Jos painelen myymälään onko edessä takuuvarma pettymys eli onko valikoima sen sata kertaa suppeampi vai löytyykö esim. Lindexin lastenvaateosastolta kokolailla samat kamat kuin verkkokaupastakin...
  3. M

    Siis mulla on just sellainen anoppi joka niin monet muut ajaisi varmaan ihan hulluksi...

    Tänään hän päätti maalata meille tulossa olevan ruokailuryhmän "harmaanmintunvihreäksi", kun oli sovittu että kunhan ostan maalia siitä tulee tummanruskea. Soitteli sitten tultaisko tuota väriä katsomaan josko se kelpaisi kuitenkin niin ei tarvitsisi ostaa kallista maalia - hällä kun sattui tuon...
  4. M

    Jee mä pääsen kirjautumaan! (varmaan kiinnosti ketään :)

    Turhista turhin mutta sainpahan sanottua! Jippii... En siis oo syystä tai toisesta päässyt pitkään aikaan sisään...
  5. M

    Pienet lapset ja painajaiset

    Meidän 2-vuotias tyttö näki viime yönä ekan kerran ilmeisesti oikein kunnolla pahaa unta. Heräsi aivan kauhuissaan, vapisten ja itkien eikä meinannut millään rauhoittua :( Kovasti koitettiin tyynnytellä että on nähnyt unta eikä mitään hätää ole, mutta selvästi tytöstä näki ettei käsittänyt...
  6. M

    Te joiden on ollut (tai on) vaikea jättää lapsia yökylään

    Helpottaako se kun lapset kasvaa? Mun tyttö on 2,5 v ja mummonsa silloin tällöin pyytää tyttöä yökylään ihan muuten vaan. Annan tytön mennä mutta ikävä on aina ihan älytön, vaikka tiedän että tytöllä on varmasti todella mukavaa eikä ehdi äitiä ikävöidä - mummo on sellainen ohjelmatoimisto :)...
  7. M

    Neuvolan terkasta (miten teillä / onko tavallista)?

    Mulle on jäänyt jotenkin outo fiilis meidän neuvolan terkasta nyt kun on siellä pariin otteeseen joulukuussa syntyneen pojan kanssa käyty. Terkka kun ei yleensä juuri lainkaan koske poikaan, mikä on musta jotenkin tosi outoa. Esikoisen kanssa oli entisen asuinalueen neuvolassa hyvin erilaiset...
  8. M

    Musta tulee täti...saas nähdä miten pikkusisko pärjää

    Oon täällä joskus puhunut pikkusiskostani, joka on aiheuttanut milloin mitäkin murhetta. Nyt se sitten kävi mitä oon vähän ounastellutkin ja pikkusiskoni on raskaana... hän aikoo pitää lapsen, mistä olen otettu vaikka jännittääkin kuinka tässä sitten käy. Serkkuja oon toivonut kyllä, mutta...
  9. M

    Äippärahan laskeminen 6kk tulojen mukaan - mihin tuloihin verrataan tällaisessa tapauksessa?

    Heips, Onko jollain ollut samaa tilannetta, neuvolasta ei osattu kertoa ja Kelan sivuilta en löytyänyt vastausta. Eli haluaisin äippärahani laskettavan edeltävän 6kk:n tulojen perusteelle, koska tuloni ovat nousseet. Normaalisti näitä 6 kk:n tuloja verrattaisiin viimeksi vahvistetussa...
  10. M

    G: pukisitko lapsesi villavaatteisiin joita...

    itse olet käyttänyt lapsena? :) Isoäitini sisar oli intohimoinen neuloja ja erittäin taitava siinä mitä rakasti. Eläessään hän piti kaikki lähisuvun lapset lämpinä talvi talven jälkeen, minutkin. Äitini ei raaskinut heittää hänen tekeleitään pois, vaikka muut vaatteet laittoikin kiertoon...
  11. M

    Mistä penkeleestä tää hillitön vauvakuume oikein iski ihan yhtäkkiä?!?

    Tuli ihan puskista...yhtään en oo pitänyt toisella kiirettä aiemmin mutta nyt yhtäkkiä huomaan vähän väliä haaveilevani uudesta raskaudesta ja vauvasta. Piru soikoon kun ei vielä voi kuitenkaan alkaa uutta yrittämään. :headwall: Ennen ensi syksyä ei olisi mahkuja jäädä äippälomalle...
  12. M

    Onko teillä koskaan gynekäynnillä kosketeltu nännejä?

    Tuli mieleen tuosta nänniä imeneestä lääkäristä...en siis sano että tämä minun juttuni olisi pätkääkään sama asia, mutta kiinnostaisi tietää onko muita joille on tehty näin: Kun aikoinaan menin ekaa kertaa gynelle, niin hän hiplasi mun nännejä ihan varoittamatta ja tokaisi vaan testaavansa...
  13. M

    Mökkinaapuri aiheutti ihan kivan sähkölaskun...

    Mun isovanhemmille. Ovat kesät mökillään pohjoisessa ja muun vuoden täällä eteläs. Naapuri käy välillä siistimässä pihaa kun ovat poissa ym. jotta näyttäisi siltä että tuolla asutaan (ei houkuttelisi varkaita). Oli käynyt vara-avaimella sisälläkin, en tiedä miksi, ehkä vessassa. Siinä ei sinänsä...
  14. M

    Tuli mieleen tuosta koulukiusausketjusta, ajatteletteko että ihminen muuttuu ja voi aikuisena olla ihan erilainen?

    Eli jos joku on vaikka ollut oikein kunnon koulukiusaaja ylä-asteella niin ajattelettoko hänen olevan aikuisenakin ihminen, joka ei niin väitä muista ihmisistä ja heidän tunteistaan. Tai jos joku tyttö on vaikka katsonut muita nenänvartta pitkin ja pitänyt itseään parempana jne. kertooko se...
  15. M

    Lastensuojelusta hei...

    Kyllä loksahti leuat auki kun puhelin soi ja soittaja kertoi olevansa lastensuojelusta :O Päässä alkoi raksuttamaan että miksi ihmeessä meistä muka olisi kukaan ilmoitusta tehnyt ja kuka??? No rouva siinä sitten että onko minulla hetki aikaa ja minä että on toki, mitäs muutakaan sanot kun...
  16. M

    Laskuttaakos tää saitti mainostajia klikkausten perusteella?

    Mietinpä vain kun on tässä parin päivän sisään yli 10 kertaa jo auennut tuo yksi mainos vaikken ole kertaakaan klikannut sitä. Hyvin rakennettu sivusto siis. Mahtaisi mainostajaa kiinnostaa jos maksaa aivan turhasta... :whistle:
  17. M

    Mua jännittää, töistä soitettiin...

    Pitää mennä huomenna käymään haastattelussa/palkkaneuvottelussa, kun mulle tarjottaisiin muuta työtä nykyisen tilalle. Oon vielä äippälomalla ja töihin palaamassa lokakuun puolivälissä mutta pitäisi jo ensi viikolla alkaa kouluttautumaan ja tehdä välillä muutamia päiviä töitä jos tuohon...
  18. M

    Ne ihanat ilmeet ( Kuvia )

    Nyt joku voi mut tunnistaa, mut... Mun muru, 7kk :heart: http://www.aijaa.com/v.php?i=6436492.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=6436498.jpg Pistäkääs muutkin "ilmekuvia"
  19. M

    No nyt se imetys sitten loppui...

    Ja mulla on niiiiin haikea olo ettei tosikaan. Kauheesti tekisi mieli ottaa toinen vielä kerran tissille...mutta ei voi kun on jo 3 päivää menty kokonaan ilman eikä tyttö edes tunnu kaipaavan tissiä. Ja hormoonit hyrrää ihan hulluna, itkeskelen ja oon kamalan herkkänä :'( Onkos muut mennyt...
  20. M

    Siis oikeestiko porukka on sitä mieltä että koira saa suuttua kun sen lelun ottaa?

    Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen...kun lapsi oli vienyt koiran pallon kyläpaikassa ja koira muristen pompannut lasta päin ja ottanut sen takaisin. Mä ainakin koulutin koirani niin että hältä voi ottaa vaikka luun suusta eikä murahdakaan tai protestoi muutenkaan. Ei huvin vuoksi tai...

Yhteistyössä