Hakutulokset

  1. E

    auttakaa! miten tollanen 1v. vierastajan voi jättää hoitoon!! (säälin jo hoitotätiä valmiiksi)

    Siinäpä se! Tyttö alkanu viimeisen kuukauden aikana ihan mahdottomaksi. Ei jää yhtään yksin, roikkuu lahkeessa kiinni, huutaa/parkuu vaikka tuntitolkulla jos et ota syliin ym ym. Ja kamalinta on, et huomen alkais hoito! Miten se hoitotäti jaksaa tollasta riiviötä?
  2. E

    Taaperon ruokien sylkeminen ja stoppi sormiruualle, auttakaa!

    Miten saan meidän kohta 1v. tytön taas oppimaan sormiruualle. Sylkee, kaivaa sormillaan tai miten vaan palaruuan heti pois kun suuhun laittaa. Annan tietysti itse laittaa esim. nakin palasia, banaania, leipää ym. suuhun mutta kaiken mikä suuhun menee itse laitettuna tai autettuna kaivetaan tai...
  3. E

    millä maitotuotteilla olette aloittaneet kokeilua ja "siedätystä" taaperoilla??

    Tekisi mieli pikkuhiljaa kokeilla meidän 11kk tytölle jotain maitotuotetta jolla maitoallergia huomattu/epäilty 3kk iästä alkaen ja maidottomalla ruokavaliolla oltu n. 5kk alkaen. Olen lukenut, että aika monella jo vuoden korvilla sopinut juusto, jogurtti tms. pieninä annoksina... Meillä on...
  4. E

    vinkkejä "harjoittaa" lasta nousemaan istuma-asentoon???

    Olisiko kellään hyviä neuvoja miten voitaisiin harjoitella/jumpata istumaan nousua?? Vai pitääkö lapsen osata kontata sitä ennen? Meidän 11kk tytöllä ei ole halaistua hajua istumaan noususta, vaikka selkeästi on turhautunut lattialla leikkimiseen ja kova tarve pyrkiä ylös, mutta ei vaan hoksaa...
  5. E

    onko ohra "helposti allergisoiviin" kuuluva?

    Aloitin aamulla ohran tytölle puurona, kauran lisäksi nyt toinen vilja. Tiedättekö onko ohra yleensä miten siedettyä? Kaura ainakin tuntuisi sopivan, on syöty sitä n. reilu kuukausi jo, mut pakko alkaa pikuhiljaa testata vaan rohkeasti muitakin viljoja, koska hoitoonmeno häämöttää kesällä ja...
  6. E

    Pakko tuulettaa!!! ja vehnän aloituksesta kysymys?

    Saimme neocatelle korvattavuuden 2 ikävuoteen asti! Tänään tuli postissa myöntävä päätös... Olin ihan varma että soija joudutaan altistamaan, kun nyt jo 8kk tytöllä ikää, mutta ei onneksi. Läkärinlausuntokin oli mielestäni jotenkin tosi epämääräinen, eli mitään selkeitä oirekuvia ei lausunnossa...
  7. E

    gefilus plus kapseleista ja maitoallergiasta!

    Pakkauksessa lukee maitoproteiiniton... Olen lukenut paljon hyvää noista maitohappobakteereista ja ajattelin kokeilla niitä... Onko kokemuksia allergikoilla käytöstä ja onko vaikuttaneet jollain tavalla??
  8. E

    siis voi elämä!!!!

    Tää KELA:n toiminta on niin perseestä sanon vaan... Hoputtelin puhelimitse paikallistoimistoa meidän maitoallergialausunnon käsittelyyn ja tyly vastaus oli: Ei ole edes lähdössä pitkiin aikoihin käsittelyyn, jonossa satoja muita!!! Odotteluun saan varautua jopa kuukausissa... Siis mitä hyötyä...
  9. E

    Kalkkitabletti lapselle jos ei juo maitoa???

    Pitääkö pyytää resepti tai lääkärin lupa kalkkitabletin antoon jos lapsi ei juo maitoa tarpeeksi päivän aikana?? Tai oletteko ihan neuvolan luvalla antaneet? Jos niin mitä kalkkia? Meillä tuo tyttö taitaa "vieroittaa" itseään pikkuhiljaa maidon juonnista (ja tuttipullosta) tai siis apteekin...
  10. E

    syödäänkö teillä allergiaperheessä mitään "valmissoseita"???

    Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että sietääkö allergialapsenne mitään kaupan valmissoseita vai teettekö kaikki alusta alkaen itse... Huomasin vaan tällaisen meidän tytöllä, että on tainnut riisi alkaa tehdä oireita kun teen riisihiutaleista vellin. Ei mitään pahempaa, juuri poskien lehahtelua...
  11. E

    maitoallergiadiagnoosi ja kauanko meni kun alkoi korvattavuus?

    Mennään ens ke. lääkärille joka nyt todennäköisesti kirjoittaa sen "lausunnon" tai minkä lie kelalle. Testattua tuli nyt sit loppujen lopuksi nan, almiron ja neocate. Joista nyt nan ja almiron teki sen, et oltiin ihan kauheassa syömättömyys helvetissä! Tiedä sitten miten sekin runoillaan ja...
  12. E

    punainen kakka!!!

    Siis apua, meillä tyttö kakkasi vaippaan punajuuren värisen kakan! Kovan oloista kakkaa on ollut jo 2kk lähtien ja välillä punnerretaan ihan olan takaa. Usein joudun kuumemittarilla autamaan sen lopulta... Levolac menee joka päivä, mut siltikin välillä kakkaaminen hankalaa... Nyt väänsi kakan...
  13. E

    Tärkeä kysymys velleistä!!!

    Nyt pitää kysyä viisaammilta, vellien teosta... Teen siis itse vellit. Riisivellin ja maissivellin, jota tyttö nyt syö toisen illalla ja toisen aamulla. Nyt kuitenkin pitäs ottaa kokeiluun kaura ja ajattelin ja aloittaa sen vellillä. Tämä syy siksi, että kaikki karkea ruoka saa tytön...
  14. E

    Koska sormiruokaa? ja hyviä vinkkejä aloitukseen?

    Meillä tyttö kohta 7kk. ja ajattelin, että varmaan pitäisi alkaa tarjota jo jotain omaankin käteen mitä voi turvallisin mielin "pureskella". Kiinteissä meill mennään vielä aika sileällä ruualla, vähänkin kökkäreiset soosit ei vaan maistu. Pyörittelee vaan suussa hölmön oloisena. Ajattelinkin jos...
  15. E

    Maitoaltistuksen keskeyttäminen, voinko tehdä pelkän refluksin vuoksi???

    Moi taas! Päästiin vihdoin aloittamaan se kunnallinen maitoaltistus, joka piti laittaa jäihin, kun tytölle tuli hampaita, kuumeinen ripuli ym. sotkemaan. Mutta... nyt mennyt almironia 4:ttä päivää ja nieleskelyt ja hikkaamiset alkoi toisena päivänä, jolloin alkoi myös tytöllä ihan samanlainen...
  16. E

    Miten alkaa esim. rs virus???

    Meillä tytöllä nousi viime yönä kuume yhtäkkiä n. 40 asteeseen ja nuhaa yskää tai muita oireita ei oo ollut... Ehkä hiukan enemmin yskii, mut kuullostaa enempi tavalliselta virkayskältä. Voiko olla ihan ohimenevä kuume, vai näinkö se rs virus nyt meidät tavoitti... Miten muilla on ollut? Alkaako...
  17. E

    ONKO JOLLAIN MYYDÄ NEOCATEA!!!?

    Ostaisin neocatea, tai suositelkaa mitä kautta voisin myös yrittää ostaa....??
  18. E

    kannattaako aloittaa neocate ilman lääkäriä??

    Siis olen niin täynnä tätä rumbaa, että mietin jo voisinko aloittaa neocaten kokeilun omin päin... Meillä ollut almiron nyt 3 viikkoa ja refluksioireet sen kun pahenee. Ja nyt tyttö teki täyden stopin juomiselle jälleen. Samoin teki kaupan korvikkeille, jolloin maito vaihdettiin almironiksi...
  19. E

    5kk ikäisten sose ja maitomääriä, paljonko menee??

    Kauhea stressaaja ruokailuista kun olen, haluaisin tietää paljonko soseita menee ja maitoa. Ja miten annatte maidon??? meillä nyt alkanut soseet menemään jotenkuten ja näin syödään: aamulla puuroa max. 0.5 dl 12-13 kasvissose/lihasose n. puoli purkkia + joskus huolii maitoa n. 50ml 16-17...
  20. E

    Nenämahaletkulla kotiin..!!!Miten näin kurjasti voi käydä...

    Meillä tytön kanssa kotiuduttiin nenämahaletkulla kotio juuri... Tämä oli sitten tulos, kun tuli täydellinen syömälakko flunssan, korvatulehduksen ja muutenkin huonon maidonjuontihalujen seurauksena. Tuntuu, ettei tästä tule mitään... Kahdestaan miehen kanssa jotenkin pärjään, kun on apuna...

Yhteistyössä