Hakutulokset

  1. P

    pullan tuoksua

    Talvella leivon useamman kerran viikossa, kesällä harvemmin. Lapset tykkäävät niin leipoa :D . ja on kivaa kun on syöjiä leipoa.
  2. P

    60 kiloa selätetty!

    :flower: Onnittelut on kyllä upoea saavutus. Ja varmasti kevyt olo ;)
  3. P

    HTS BeSafe izi comfort

    Meillä ollut työtllä 6 kuukautisesta asti. Tosi hyvä istuin on ollut. Eli jo puolitoi sta vuotta käytössä. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Suosittelen. :D
  4. P

    Erikoisia nimiä?

    Mun esikois-tyttö on Nicola nimeltään, kun syntyi Suomessa asui n. 100 Nicolaa . Kahdella nuoremmalla neidillä onkin sitten yleiset nimet.
  5. P

    osittainen hoitovapaa

    Olen palaamassa helmikuussa töihin ja teen 30 h/vkossa. Onneksi työnantaja suostui nelipäiväseen työviikkoon. Osittainen hoitovapaahan on lakisääteinen., mutta työnantaja voi päättää miten se pidetään. Enitenhän siinä hyötyy alle kolmivuotiaan kohdalla kun tekee nelipäivästä viikkoa eli saan...
  6. P

    Lähteekö raskausläskit enää tällä iällä?

    Mulla on lapset 1997, 2004 ja 2006 syntyneet. Olen kanssa itse vm -73. Kuopusta kun odotin painoa kertyi 25 kiloa! Nyt tyttö 7,5 kk ja äiti on entisiss'ä mitoissa. Ei se heti lähtenyt mutta hitaasti lähti. kaikki on aivan ihmeissään muodonmuutoksesta. Olen imettänyt koko ajan joten ei mitään...
  7. P

    Ammattipino

    Sairaanhoitaja olen kotihoidossa. Nyt olen vielä äitiyslomalla. Helmikuussa töihin paluua ja toiveena nelipäiväinen työviikko eli 30 tuntia.
  8. P

    aikuisten tavaraa kirpparille

    Olen ollut aiemmin aika montakin kertaa kirpputorilla myymässä. Isot vaatekoot menevät aina tosi hyvin ja pieniä on vaikeampi saada kaupaksi. Hinta on tietysti oleellinen ja merkkivaatteet menevät yleensä helpommin kaupaksi. Ajattomia malleja ja muotivaatteita saa aika kivasti myytyä. Tietysti...
  9. P

    Mirenan hinnasta

    mulle väitettiin että pitää olla erikoislääkärin kirjoittama resepti, jotta saa korvattavuuden. ja tk:n kautta sitä ei saa, joten näyttää olevan erulaila eri paikoissa. mutta onhan toi paljon halvempaa kuin e-pillerit. nehän maksavat jo vuodessa 160 euroa. toivottavasti vaan sopii. Kiitos...
  10. P

    2,5-vuotias ei osaa puhua

    \ Minun 2v 2 kk vanha tyttö puhuu jo pitkiä tarinoita. Hänellä on toinen korva epämuodostunut niin ettei kuule kuin 20 cm päähän. Kävimme juuri tutkimuksissa hyksissä ja kertoivat että vastaavia vikoja on löydetty vasta koululaisilta. Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan ja vaadi kuulotutkimukseen...
  11. P

    Mirenan hinnasta

    Minkä hintainen toi Mirena kierukka on? En saa sitä Kelan korvattavuutta. Ens viikolla on laitto ja ajattelin ett tietää edes arvioilta hinnan. Muistelen että 100-150 euroa,. Mutta onko tietoa tarkemmin? Mulle kun piti laittaa se jo maaliskuussa, mutta papa oli 2, joten eivät suostuneet laittaa...
  12. P

    Viimeisistä lapsista

    Esikoinen on kohta 9 vuotta, keskimmäinen on 2 vuotias ja kuopus kohta 7 kk. Hankimme kolmannen heti keskimmäisen perään ettei tartte sitten enää miettiä. Kaikki meidän kaverit ja sukulaiset vaan eivät usko meitä että nyt on lapset hankittu. Niin onhan se totta että jos mies haluaisi neljännen...
  13. P

    -73 mammat-pino kans :)

    Minä -73 Mies -69 Tytöt -97, 04 ja 06 :heart:
  14. P

    Passi/pikapassi

    kiitos vastauksista. Sain passin 20 minuutissa. Se on vuoden ja lapsen sain vielä passiin mukaan. Elokuun alusta alkaen lapselle pitää olla oma passi. Asun Espoossa, joten riippuu varmaankin paikkakunnasta kuinka pian passin voi saada.
  15. P

    Palkkanne kuukaudessa

    Nyt äitiyslomalla olen. Saan n. 1 700 euroa käteen kuussa. Eli olen ihan tyytyväinen. En tiedä mikä on palkkani nyt kun olen ollut jo reilut kaksi vuotta kotona. Lapsia on kolme elätettävänä ja miehellä ihan kiva keski-tason palkka eli tulemme kohtuullisesti toimeen. =)
  16. P

    Passi/pikapassi

    Onko tietoa kuinka pian on mahdollista saada passi? Ja voiko ns pikapassiin laittaa lapsenkin? Ensi viikonloppuna olisi lähtö jos vielä ehtii! Tietoja kiitos!
  17. P

    Minkä ikäisiä lapsia ja oma ikänne?

    Ikää minulla 32 vuotta. Kolmen tytön äiti olen vanhin 8,5 v, 2v ja 4 kk. :heart: Nyt näyttää siltä että perhekoko olisi hyvä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
  18. P

    Auttavatko vanhempasi taloudellisesti?

    Minun vanhemmat eivät auta taloudellisesti. Molemmat varhaiseläkkeellä, joten rahaa ei ole. Ostavat lapsille synttäri ja joululahjat kyllä, mikä on hyvä asia. Ja äiti käy välillä hoitamassa lapsia, annan vain matkarahat, ei halua ottaa enemäpää. Miehen vanhemmat varmaan antaisivat rahaa jos...
  19. P

    Lasten ikäero pieni-kokemuksia

    Minulla on toisen ja kolmannen ikäero 1v 7kk. Ihmeen hyvin on mennyt. Toinen kolmen lapsen äiti sanokin just minulle että miten toiset voivat olla ihan kuin ei olisi kolmea lasta eli ei väsymystä eikä mitään. Kai se on onni että nuorempi nukkunut heti laitokselta tulosta asti täydet yöt. liikun...
  20. P

    nuorehko kokeneempi synnyttäjä?huhuu

    Sain esikoisen23 vuotiaana, keskimäisen 30 vuotiaana ja kolmannen lapsen 32 vuotiaana. Painoa tuli viimeisessä raskaudessa eniten. Ja raskaus oli aika rankka. Mutta nyt vauva on 3,5 kk ja olen aika kivasti toipunut. Painoa on kyllä vielä 8 kiloa ylimääräistä siis siihen kun aloin odottamaan...

Yhteistyössä