Hakutulokset

  1. M

    1200e- 6henkilöä?

    \ juu, olen valitettavasti :/ kotihoidon tuki niin pieni mikä mulle vaan jäisi sitten tuloiksi. miehen nettopalkasta menisi laina ja ison talon asumiskustannukset. olisi ihana jäädä tämän viimeisen vauvan kanssa kotiin pitemmäksikin kuin vaan äitiysloman ajaksi. mutta hirvittää tietenkin...
  2. M

    1200e- 6henkilöä?

    \ eli näin ajateltuna riittäis :) voi kun olis kristallipallo ja tietäisi millaiset menot sitten on ! ja kun vaan osaisi elää säästeliäämmin kuin nyt.
  3. M

    1200e- 6henkilöä?

    eli lasketaanko se jotenkin että n. 270e per henkilö? asumiskulujen jälkeen jäätävä muihin kuluihin? harmi kun ei ole nyt palkka-aikana ikinä tullut pidettyä kirjaa menoista tarkemmin. ja on sitä nyt tietenkin tullut elettyä tuhlailevimmin koska on aina rahat riittänyt. nyt olisi ihan kiva...
  4. M

    1200e- 6henkilöä?

    mitä mieltä olette, riittääkö 1200e 6 henkisen perheen ns. Muihin kuluihin? eli ruoka, vaatteet, auto, puhelinlaskut, televisiolupa, vakuutus yms. eli meille syntyy kesällä neljäs pienokainen ja laskin että jos en menisikään äityisloman jälkeen töihin, n. 1200e/kk jäisi käytteväksi...
  5. M

    4D-ultrasta... taas

    Me kävimme Felicitaksen (www.felicitas.fi) Tapio Kurjella, oli tosi ammattitaitoinen ja perehtyi kunnolla sekä aiempiin papruihin että itse tutkimukseen. Tutkimus kesti noin 20 minsaa, ja hän paneutui tosissaan siihen että saisi vauvan kasvot näkymään jne. Tärkeintä kuitenkin asiantunteva...
  6. M

    Milloin ja miten teillä tehdään läksyt?

    Aamulla ennen kouluun lähtöä, näyttää vähän hutaisten tehdyiltä, mutta kun koulumenestys pysyy hyvänä niin en stressaa.
  7. M

    Pula kavereista

    Ihan kiva tietysti, jos lapsi viihtyy yksin, mutta mutta... Olin just tollanen yksinään nyhjöttäjä lukutoukka, ikävä kyllä näin aikuisena kärsin tuosta epäsosiaalisuudesta. Ammatissani joudun paljon ihmisten kanssa tekemisiin ja on tosi rasittavaa. Tiedä sitten olisiko erilaisesta lapsuudesta...
  8. M

    Punkkari! - kysymys s-kassan korvauksista

    Kiitos Punkkari ja sinä toinen vastaaja! Ja onnea tulevaan...
  9. M

    Marraskuun lapsettomuushoidot

    Sinulle joka mietit lugesteronien vaikutuksesta lämpöön; joskus kun itse söin teroluteja, etsin tietoa samaan liittyen, ja silloin löysin jostain tiedon että terot eivät nosta lämpöjä, mutta lugesteronit nostaa, koska ne on luonnollisen kaltaista hormonia. Terot jotain muuta. Anteeksi, sanat ei...
  10. M

    Punkkari! - kysymys s-kassan korvauksista

    Hei! Mulla sattui silmään sun kirjotuksessa tuolla yhdessä pinossa että s-kassasi korvaa 80% kaikista tutkimuksista. Itsekin tällä hetkellä icsi-hoidossa (yksityisellä), ja tuosta korvaussysteemiä miehen kanssa mietittiin. Eli kysymys sinulle (ja myös muille jotka tietää!); saatko sä suoraan sen...
  11. M

    Punkkari! - kysymys s-kassan korvauksista

    Hei! Mulla sattui silmään sun kirjotuksessa tuolla yhdessä pinossa että s-kassasi korvaa 80% kaikista tutkimuksista. Itsekin tällä hetkellä icsi-hoidossa (yksityisellä), ja tuosta korvaussysteemiä miehen kanssa mietittiin. Eli kysymys sinulle (ja myös muille jotka tietää!); saatko sä suoraan sen...
  12. M

    miten pian synnytyksen jälkeen...

    Kaikki eivät voi valitettavasti liikkua esim. selkäkipujen vuoksi ja toiset tarvitsevat ulkopuolista apua myös herkkujen syöntien lopettamisessa! Tosi hienoa, että sinä onnistut ihan itsekseen, mutta ihmiset ovat erilaisia! Joten tapansa kullakin! Tiedän, että painonvartijoissa voi aloittaa jo...
  13. M

    miten pian synnytyksen jälkeen...

    voi aloittaa painonvartijoissa? Miten pisteet lasketaan, saako ylimääräistä imetyksestä?
  14. M

    tutista pois???

    Minkä ikäisenä teijän taaperot on vierotettu tutista ja miten??? Hyviä vinkkejä kaivattaisiin. Meidän tyttö on nyt 1,5 vee ja tutia huudetaan noin 3000 kertaa päivässä vaikka mitään tarvetta ei ole. Ennen syötiin vain kun nukuttiin, mutta nyt pitäis tuti olla koko ajan suussa! Sitten sitä tuttia...
  15. M

    Kauanko piti yrittää toista?

    Meillä ensimmäinen lapsi tuli tosi nopeasti (vain 2 kk yrittämisen jälkeen) vaikka olin syönyt pillereitä yli 10 vuotta. Nyt on taas hirveä vauvakuume (tyttö on nyt 1v 2kk) ja mietin, tuleekohan toinenkin yhtä nopeasti. Ikää on jo vähän yli kolmekymmentä, joten lastensaantihan vaikeutuu koko...
  16. M

    Kun lapsesi on oppinut seisomaan tukea vasten,

    Meillä tytsy oppi nousemaan ja seisomaan tukea vasten 8 kk:n iässä ja 11kk:n ikäsenä alettiin ottaa askelia ilman tukea!
  17. M

    Minkä ikäisenä enää yhdet päikkärit?

    Haluaisin kovasti tietää, minkä ikäisenä muiden lapset ovat jättäneet toiset päiväunet pois? Itselläni ei ole mitään hajuakaan asiasta.
  18. M

    raha-asiat perheessä

    \ Suostutko tuosiaan tuohon?????? Miksi ihmeessä? +
  19. M

    Koira ja lapsi

    Hei vaan kaikki koiranomistajaperheet joilla on pikku lapsi! Kaipaisin apua ihan tälläseen tosi arkiseen pulmaan nimittäin koiran vesikuppi! Kuinka ootte saaneet pienokaisen pysymään poissa siitä ja miten varmistatte koiran veden saannin, jos kuppi pöydällä? Meidän pikkuneiti 10kk on kauhee...

Yhteistyössä