1200e- 6henkilöä?

mitä mieltä olette, riittääkö 1200e 6 henkisen perheen ns. Muihin kuluihin?
eli ruoka, vaatteet, auto, puhelinlaskut, televisiolupa, vakuutus yms.

eli meille syntyy kesällä neljäs pienokainen ja laskin että jos en menisikään äityisloman jälkeen töihin, n. 1200e/kk jäisi käytteväksi asumiskulujen ja talolainan maksun jälkeen.
 
eli lasketaanko se jotenkin että n. 270e per henkilö? asumiskulujen jälkeen jäätävä muihin kuluihin?

harmi kun ei ole nyt palkka-aikana ikinä tullut pidettyä kirjaa menoista tarkemmin. ja on sitä nyt tietenkin tullut elettyä tuhlailevimmin koska on aina rahat riittänyt.
nyt olisi ihan kiva jäädä pienen kanssa kotiin vähäksi aikaa äitiysloman jälkeen mutta laskuri näytti että sitten jäisi vain tuo 1200 koko perheen muihin kuluihin....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:47 Mango kirjoitti:
eli lasketaanko se jotenkin että n. 270e per henkilö? asumiskulujen jälkeen jäätävä muihin kuluihin?

harmi kun ei ole nyt palkka-aikana ikinä tullut pidettyä kirjaa menoista tarkemmin. ja on sitä nyt tietenkin tullut elettyä tuhlailevimmin koska on aina rahat riittänyt.
nyt olisi ihan kiva jäädä pienen kanssa kotiin vähäksi aikaa äitiysloman jälkeen mutta laskuri näytti että sitten jäisi vain tuo 1200 koko perheen muihin kuluihin....
mulla on jossain edellinen päätös mistä ne näkis mut en nyt jaksa ettiä...joo ja asumiskulujen jälkeen jäätävä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:45 summer kirjoitti:
meille jää elämiseen n.800-900 kun asuntolainat on jo otettu pois ja 2 aikuista ja 3 lasta ja hyvin tullaan toimeen
eli näin ajateltuna riittäis :)
voi kun olis kristallipallo ja tietäisi millaiset menot sitten on ! ja kun vaan osaisi elää säästeliäämmin kuin nyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:54 Maria kirjoitti:
Oletko laskenut lapsilisät mukaan tähän 1200 euroon?
juu, olen valitettavasti :/
kotihoidon tuki niin pieni mikä mulle vaan jäisi sitten tuloiksi. miehen nettopalkasta menisi laina ja ison talon asumiskustannukset.

olisi ihana jäädä tämän viimeisen vauvan kanssa kotiin pitemmäksikin kuin vaan äitiysloman ajaksi. mutta hirvittää tietenkin että miten pärjäisimme, ja minun tulot sitten olisi 2000e nykyistä pienemmät!
 
Meillä tulot n. 1500 e lapsilisät mukaan lukien, ilman mitään asumiskuluvähennyksiä ja 8 henkilöä. Kyllä meillä aina ruokaa on ollut pöydässä ja vaatteita päällä, mihinkään ylimääräiseen luksukseen ei toki ole ollut varaa. Eli kyllä se mielestäni mahdollista on, riippuen toki siitä millaiseen elintasoon on tottunut ja millaiseen pudotukseen totutusta on valmis kotiin jäädäkseen.
 

Yhteistyössä