Kauanko piti yrittää toista?

Meillä ensimmäinen lapsi tuli tosi nopeasti (vain 2 kk yrittämisen jälkeen) vaikka olin syönyt pillereitä yli 10 vuotta. Nyt on taas hirveä vauvakuume (tyttö on nyt 1v 2kk) ja mietin, tuleekohan toinenkin yhtä nopeasti. Ikää on jo vähän yli kolmekymmentä, joten lastensaantihan vaikeutuu koko ajan. Miten teillä muilla, tärppäsikö miten nopeasti?

auri74
Ekaa yritettiin "pitkään" puolitoista vuotta meni pillereiden pois jättämisestä plussa testiin, mutta tää toinen tuli nopempaa.. Sanoisinko että muutama kuukausi "oikeaa" yrittämistä ;) eli eiköhän se oo ihan "tuurista"kiinni :D

kissalan mami
söin kans pillereitä yli 10 vuotta, mutta meni vain 4kk kun tärppäs. esikoinen synty 26.4.03. fiksuna mimminä en pistäny kuukautisia ylös kun ne oli niin epäsäännölliset, joten kun tuli "oireita" seuraavasta, piti käydä lääkärillä joka määritti lasketun ajan. samalla selvis että yhen sijaan niitä onkin kaks ja tyttö ja poika synty 27.10.04, ikäero esikoisen kanssa siis aika tarkkaan 1,5 vuotta!

harmaata on
Tosin tästä on jo pian 12v. aikaa mut toista rupesin odottamaan kun esikko oli vajaat 10kk vanha. Erityisesti ei yritetty, mutta ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen =)

Huugo
Ensimmäistä tehtiin ainakin 5 vuotta sai alkuunsa hormoonihoidon jälkeen toinen tuli heti perään nyt kolmas tulossa monen vuoden "turva seksin jälkeen" varsinaista ehkäisiyä ei ole käytettyä isoveljen kohta 5v jälkeen. Ajateltiin että tulkoot jos on tullakseen...

Esikoista yritettiin n 1,5 v ja jo aattelin, etteikö meille ollenkaan, no tämä pikkukakkonen sitten tärppäsi ihan heti laakista... ihan jo vähän hätkähdin, että joko se nyt... ja ikää on kans vähän yli 30 v. =) =) =)

Minä olen samoilla ajatuksilla. Meidän neiti sai alkunsa 2kk yrittämisen jälkeen ja nyt alan kuumeilla toista. 30v kans ylittyny ja jännityksellä odotan kevääseen kun jätetään ehkäisy pois ja aletaan toista yrittämään.

suseli
Toista ei niin yritetty, tuli vaan, ikäerolla 1v10kk. Esikkoa odoteltiin vastaavasti 3 vuotta, ja olin siinä 3-kympin tietämillä silloin. Alkoi kuitenkin ilman mitään tutkimuksia. Odotteli kait omaa aikaansa, kun niin ihanan tyttelin sain :heart:

Jasu
Minäkin olin syönyt pillereitä reilun 10v, ekan kohdalla tärppäs 3kk yrittämisestä, toisen kohdalla siihen meni 7kk, välillä yksi keskenmeno. Ekan kohdalla olin 34v ja toisen 38v.

Minäkin popsin pillereitä reilut 10v ennenkuin alettiin esikoisesta haaveilla. Kolmannesta kierrosta tärppäsi, kun jätin pillerit. Esikoisen ja keskimmäisen välissä popsin taas pillereitä muutaman kuukauden ja pillereiden jättämisen jälkeen tärppäsi myös kolmannesta kierrosta. Eli saman kaavan mukaan... :) Keskimmäisen ja kuopuksen välissä ei "ehditty" käyttää mitään ehkäisyä (kuin imetystä) ja kolmas lapsi sai alkunsa kolmannesta kierrosta kuukautisten alkamisen jälkeen (ikäeroksi tuli 1v3kk). Että taitaa meillä päteä selvästi "kolmas kerta toden sanoo!" :D .

Hei!
Ensimmäinen lapsi, nyt 6-vuotias poika, sai alkuunsa onnellisesta "vahinkolaukauksesta" kun olin 30 v. Ajateltiin, että toinen saa sitten tulla heti perään. No, eipä se ihan noin vaan tullut. Parin vuoden yrityksen jälkeen haettiin apua, ja useamman keinohedelmöityshoidon jälkeen niin vihdoinkin tärppäsi. Nyt on 20 raskausviikkoa takana ja kaikki on hyvin.
;)

muhku
Ensimmäinen tuli heti ku ehkäisy lopetettiin. Sen jälkeenei olla ehkäisyä käytetty. toinen tuli kahden vuoden yrittämisellä, kolmas odotutti neljä vuotta ja tää nyt sitten teetätti kuusi vuotta itseään. Eli aina kaks vuotta lisää jos kaava pitää paikkansa. En kyl jaksais viidettä yrittää kahdeksaa vuotta :LOL: Ollaan käyty tutkimuksissa ja kummassakaa ei ole mitään vikaa . ihan on kaikki luomu lapsia ei mitään tieteellistä olla kokeiltu. aateltiin et hättäilemällä ei tuu ku kuspäitä mukuloita :x sorry tökerö vitsi. tiedän kyllä miltä ainaiset pettymykset tuntuu ja takana myös kaks keskenmenoo.

Yhteistyössä