Hakutulokset

  1. K

    Marginaalinen istukka ja alatiesynnytys

    Hei! Minulla todettiin rv 28 marginaalinen istukka, aivan kiini kohdunkaulan suuaukossa ja vieläpä kohdun takasaeinässä. Kontrolli rv 32 ja mahdollisesti suunniteltu sektio edessä KYSissä. Ei kuulema yleensä enää siirry loppuraskauden aikana minnekään, etenkään takaseinän istukka.. En...
  2. K

    Korkea verenpaine - lääkitys?

    Hei! Neuvolalääkärissä, toissapäivänä, 32+0 määrättiin minulle verenpainelääkitys, Albetols, 50 mg kahdesti päivässä. Verenpaine ollut kokoajan neuvolassa koholla, nyt alapine huiteli yli 100 ja yläpaine 140, kotimittauksissa paineet nousseet alku-ja keskiraskauden 70/110 arvoista viime...
  3. K

    Mitä varusteita vauvalle äitiyspakkauksen lisäksi?

    Hei! Esikoista odottavana keltanokkana en todellakaan tiedä, mitä kotiin pitää/kannattaa hankkia tulevaa tulokasta silmälläpitäen. Muistelen, että täällä oli sellaisia listoja jossain, mutten niitä löytänyt. Joten, jos joku ehtii auttaa. Ostettu on vaunut sekä kestovaipan ompelusettejä...
  4. K

    Lantion mitat

    Hei! Miten synnyttäjillä arvioidaan lantion sisämitat? Tiedän että on olemassa 4 eri lantiotyyppiä, joista yksi ei sovellu synnytykseen ja kaksi hunosti. Mutta arvioidaanko nämä luuasiat kaikilta synnyttäjiltä ja jos kyllä, niin miten? Kiitos vastauksista! Ensisynnyttäjä-Kellukka tyhmänä
  5. K

    Alkuraskauden ultra

    Olen ihan kohta menossa pikavauhdilla alkuraskauden ultraan. Mitä siellä tehdään? Millainen kokemus? Jännittää, että onko ketään mahassa.. Kellukka 8+0
  6. K

    Alkuraskauden ultra

    Hei! Millainen on alkuraskauden ultra? Millaisia kokemuksia, kuuleko sydämen sykkeen itse? Kellukka sinne menossa ihan kohta 8+0
  7. K

    Ystäviä!

    Olen kahden lapsen (tyttö 3v ja poika 10v ) 30v-äiti Länsiuudelta maalta. Olen vielä vuoden kotiäitinä, ja olisi kiva vaihtaa ajatuksia ja ehkä tapaillakin muiden äitien (ja lasten) kanssa. Olen kiinnostunut urheilusta, elokuvista, lukemisesta. Terassille voin suunnata aurinkoisella säällä...

Yhteistyössä