Hakutulokset

  1. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei! Täällä samoja ajatuksia. En osaa päättää haluanko vielä toista vai en. Mieheni ei enää haluaisi. Meillä siis neljä vuotias poika lahjoitetulla munasolulla. Pakkasessa olisi vielä kaksi alkiota, mutta tämä oma ikä...
  2. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Heippa! Täällä taas, ihmettelemässä elämää ja välillä sen epäreiluutta. Meillä siis taaperoikäinen lapsi lahjoitetulla munasolulla. Kuukautiseni ovat loppuneet useampi vuosi sitten. Raskauden jälkeen kuukautisia ei ole ollut kuin muutaman kerran. Eipä niitä ole ollut ennen ensimmäsitä...
  3. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    En muista sitten enää yhtään hoidoista ja miten ne menivätkään...silloin tosin oli kuukautiset, enää ei ole. Ilmeisesti menopaussi menossa. Meillä kaksi alkiota pakkasessa. Siis kysymys kuuluu voinko vielä raskautua?
  4. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Kirjoitin tämän viestin, mutta en ollut näköjään kirjautunutkaan sisälle ‍♀️
  5. N

    Juoksurattaat

    Etsinnässä talveksi juoksurattaat. Millaiset ja minkä merkkiset olisi hyvät lyhyelle työntäjälle. Meillä usein loskassa ja auraamattomat tiet, joten viime talvi oli viimeinen, kun haluan taistella kärryjen kanssa ja putsailla renkaita koko ajan. Myös lenkkeily tarkoitus aloittaa lapsen kanssa...
  6. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Kyllä minuun suhtauduttiin hyvin klinikalla. Olen ylipainoinen ja 40+. Heillä kuitenkin intressinä saada sinulle/teille lapsi. Lihavuus ei ole esteenä siihen, ettet tule raskaaksi luovutetuilla sukusoluilla. Siinä kohtaa, kun alkio laitetaan kohtuun vain kohdun kunnolla on merkitystä. Joten...
  7. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Ja meillä ainakin Felicitaksella psykologillakäynti riitti, eikä meidän tarvinnut enää Pihlajanlinnassa käydä psykologilla uudelleen..
  8. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Psykologillakäynti sukusolujen lahjoitushoidoissa on Suomessa pakollinen.
  9. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Felicitasta en suosittele. Meni rahat, mutta mitään ei saatu. Ei mitään takuita. Helsingin Pihlajanlinnaa suosittelen (ent. Dextra).
  10. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Itse olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, kun saimme vain yhden alkion. Kyllä, se on luvanvaraista hommaa. Eli kyllä tämä melkoista rulettia on. Joillakin tosiaan alkioita tulee se viisi, kun toisilla vain yksi. Dextralla oli joku takuu alkioiden määrästä. Felicitaksella taas maksoit kaikesta...
  11. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Itse jouduin käymään ultrassa useamman kerran ja lääkitystä vaihdettiin... kyllä sinneuppoaa jos ei kaikki mene sen kaavan mukaan Jolla hinnoittelevat... meillä ei mennyt, valitettavasti. Eikä se raha, vaan tuska sisällä, kun tuntuu että ei vaan pysty saamaan lasta edes lääkinnällisin keinoin.
  12. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Meillä meni myös ensimmäiseen klinikkaan rahaa se 9000. Ei saatu rahoja takaisin eikä edes alennusta. Sinne meni rahat ja vaihdettiin klinikkaa. Rahastuksen makua. Sen vuoksi kannattaa tarkkaan harkita ja selvittää mistä kannattaa hoitoja lähteä ”hakemaan”.
  13. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei vaan kaikki! Olen ollut täällä linjoilla aktiivisesti vuonna 2018. Meillä Pitkän lapsettomuuden ja kaikkien vaikeuksien Jälkeen syntyi 2019 alkuvuodesta terve lahjamunasolulapsi ❤️ Meillä on klinikalla vielä kaksi alkiota pakkasessa, mutta en tai emme todellakaan tiedä mitä teemme...
  14. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Eilen oli herkkä hetki, joka jatkuu. On tämä raastavaa. Ensin odotat, että hoito onnistuu ja tunnet, että ihan sama miten lapsi tulee ja saa alkunsa, mutta raskauden aikana käytkin läpi kaikki mahdolliset tunteet, jotka eivät aina ole aina niitä positiivisia. Karhuemo; miten sinulla menee...
  15. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Minusta tai siis minä näen asian niin, että adoptio ja luovutetut sukusolut ovat kaksi täysin eri asiaa. Tuntuu tosi pahalta, kun puhutaan toisesta äidistä... mistä toisesta äidistä? Olen miettinyt, että jätän palstan kokonaan, koska jotkut ajatukset vain aiheuttavat minussa ahdistusta ja...
  16. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tässä linkki. Kannattaa käydä kurkkaamassa: https://www.google.fi/amp/s/kilpparikilppari.wordpress.com/2016/12/27/raudanpuuteanemia-ja-kilpirauhanen/amp/
  17. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Tulin kommentoimaan tuota ferritiiniä, joka puhuttaa melkoisesti. Etenkään terveyskeskuslääkärit eivät vain ota sitä tosissaan ja potilas on enemmän tietoinen ferritiinin vaikutuksesta kehoon kuin lääkäri. Minulla tutkittiin muutama vuosi sitten kilpirauhasta yksityisellä. Todettiin kilpparin...
  18. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Hei ja kiitos kysymästä Karhuemo<3 Täällä menee ihan hyvin. Kyllä väsymys on läsnä koko ajan, mutta toivon, että väsymys helpottaa edes vähän vauvan syntymän jälkeen.. Viikkoja nyt 31. Jännää on ollut huomata, miten en ole miettinyt lahjasolua ollenkaan, vaan jollain tapaa koen lasen omaksi...
  19. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Dextra lapsettomuusklinikka perustettiin juuri sen vuoksi, että Suomessa lapsettomuushoidot laahaavat selvästi muihin Euroopan maihin verrattuna. Heillä myös hintatakuu. Jos alkioita ei tule tarpeeksi, vaikuttaa se hintaan. Tosin jos itsellämme olisi hoidot onnistuneet Felicitaksella, tottakai...
  20. N

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mutta sieltä ei apua tullut asiaan. Aika kirjavat käytännöt ovat lapsettomuushoidoissa ja niiden hinnoittelussa.

Yhteistyössä