Hakutulokset

  1. P

    ovuloitko clomeilla aina lähes samana kiertopäivänä?

    Hei! Tulin kyselemään, kun kumma, runsas valkovuoto alkoi ihmetyttämään. Minulla on menossa toinen clomikierto ja kp 21. Edellinen ja ensimmäinen clomikierto oli 29 päivää. Silloin ovuloin ultra-arvion mukaan kp 18, mutta koska aina ennen kuukautiset ovat tulleet tasan kahden viikon päästä...
  2. P

    yleisesti paras aika ottaa ovulaatiotesti?

    Heippa! Tämä menee nyt vähän turhien kysymysten linjalle, mutta ihmettelin, kun noissa ostamissani ovulaatiotesteissä (apteekin oma) ei sanota mitään aikaa, jolloin pitäisi testata. Eikö joissain sanota, että aamulla, joissain taas, että ei aamulla? Onko kenelläkään siis näkemystä siitä...
  3. P

    Lahjavinkkejä kaipailisin!

    Elikkäs, veljeni valmistuu ammattikoulusta, autoasentajaksi.. ja haluaisin häntä jotenkin muistaa (ei rahaa lahjaksi) ja olisi kiva jos lahja jollain tapaa myös liittyisi tulevaan ammattiin.. en vaan keksi mitään.. olisiko vinkkejä?
  4. P

    Hoitopaikan hakemiskäytännöt?

    Pääkaupunkiseudun (Vantaa) päivähoitopaikkojen hakuun liittyviä käytännön asioita tiedustelisin. Paikkaahan pitää hakea viim. 4 kk ennen hoidon tarvetta, mutta jos hoidon tarve on esim. noin 2009 syksyllä niin pääseekö nyt ns. jonoon jolloin ajoissa olemisesta on hyötyä? Vai onko ihan yhtä...
  5. P

    lapsen verenpaine

    mikäköhän mahtaa olla lapsella (4v) normaali verenpainearvo? yritin googlella, mutta löyty vaan ylärajaa... kun nimenomaan mietin onko liian alhainen lukema..
  6. P

    aamiasivaihtoehtoja puolitoistav:lle?

    Niin elikkäs mitäs kaikkea ja kuinka paljon teidän puolitoistavuotiaat syö aamiaiseksi - meillä puuro ei enää kerta kaikkiaan mene ja jotain ois syötävä. Leivän syönti on lähinnä murustamista.
  7. P

    Kartanonkosken palvelut?

    Katsastellaan asuntoa vantaan kartanonkoskelta, mutta mietityttää nuo palvelut - osaisko joku kertoa missä on ainakin lähin posti, neuvola, terveyskeskus ja onko esim. niihin tammiston ruokakauppoihin kävelymatka? Entä onko julkiset kulkuyhteydet retuperällä, jostain olen sellaisen kuvan...
  8. P

    Pyörän lastenistuin ja lapsen ikä?

    Niin minkäs ikäisenä lapsen voi laittaa sinne pyörän taakse sellaseen istuimeen? Mukula ois 1 v 4kk ja kesäl ois kiva tehdä lyhyitä pyörämatkoja, mutta onko jotain sääntöä milloin istuinta voi alkaa käyttämään? Mahtaako pysyä penkissä, vaikka onhan niissä remmit..
  9. P

    Hyvä sänky pinniksen jälkeen?

    Millainen ja mistä, mihin hintaan?
  10. P

    "Vieroitus" perhepedistä?

    Onko vinkkejä miten saada 1 v 4 kk:n ikäinen lapsi nukkumaan omassa sängyssä? Pinnasängyssä on nukkunut joskus aiemmin, mutta yöheräilyjä oli todella paljon ja lopulta piti ottaa viereen - huuto oli hysteerisistä hysteerisintä. Nyt nukuttu 4 kk perhepedissä, mutta siinä ei kukaan tunnu nukkuvan...
  11. P

    Hyvä aio-vaippa 1 v 3kk ikäisellle?

    Pitäis hommata uusia kestoja ja nimenomaan aio:t on hakusessa. Igun vaippaa olen kokeillut ja se on sinänsä ok, mutta onko tuo hinta 21,90 tai sinnepäin kohdallaan..aika kalliiksi tulee esim. 10 kpl kun ei ole edes pakettaja. Olisiko muita, missä hinta kohdallaan ja kuori ei tönkköä muovia ja...
  12. P

    Peg perego pliko?

    Mietein, että olisiko tämä menopeli hyvä kesäksi puolitoistavuotiaalle? Siis muuhunkin kuin matkakäyttöön, kokemuksia??
  13. P

    työantajan maksama palkka 2:n lapsen kohdalla?

    Työnantaja maksaa tai maksoi palkan joltain muutamalta ekalta äitiyspäivärahakuukaudelta..nyt on tulossa toinen lapsi, välissä en ole ollut töissä kun esikoinen vasta vuoden. Maksaako työantaja myös tässä tapauksessa yleensä palkkaa ekat äitiysrahakuukaudet vai oisko pitänyt olla väliaikana...
  14. P

    Masennusta vielä kun lapsi 1v?

    En tiedä mahtaiko mulla olla synnytyksen jälkeistä masennusta..mutta nyt kun lapsi täyttää vuoden, edelleen aika kovia ahdistumisen fiiliksiä on ja olen miettinyt, että pitäiskö kokeilla jotain lääkitystä. Voiko alkumasennus olla edelleen päällä? Neuvolan porukat on niin tutuiksi tulleita, että...
  15. P

    masennusta vielä kun lapsi 1 v?

    En tiedä mahtaiko mulla olla synnytyksen jälkeistä masennusta..mutta nyt kun lapsi täyttää vuoden, edelleen aika kovia ahdistumisen fiiliksiä on ja olen miettinyt, että pitäiskö kokeilla jotain lääkitystä. Voiko alkumasennus olla edelleen päällä? Neuvolan porukat on niin tutuiksi tulleita, että...
  16. P

    Vinkkejä "oikean" päiväkodin valintaan?

    Siinähän se kysymys jo tulikin. Pitäisi alkaa katsella ens syksyä silmälläpitäen päiväkoti tai muita hoitovaihtoehtoja. Onko kellään linjalta Malmi-Tapanila-Pukinmäki mitään hyviä vinkkejä?
  17. P

    Juhannus-suunnitelmia?

    Kertokaa missä juhannusta vietätte ja mitä puuhaatte ja syötte+juotte?Meillä vielä hiukan auki suunnitelmat,aina ollaan oltu mökillä ja nyt mietitään josko tehtäis jo jotain muuta.Kotonakin vois joskus olla ja syödä hyvin...
  18. P

    HEI :)

    Olen normaali koululainen ja kävelen kuin nainen, mutta ei siltä näytä. KAVEREITA Löytyy, ja ei käy kateeks teitä uusia. :laugh: \|O :xmas: :wave: :\| :headwall: :D :attn: B) :flower:

Yhteistyössä