työantajan maksama palkka 2:n lapsen kohdalla?

Työnantaja maksaa tai maksoi palkan joltain muutamalta ekalta äitiyspäivärahakuukaudelta..nyt on tulossa toinen lapsi, välissä en ole ollut töissä kun esikoinen vasta vuoden.

Maksaako työantaja myös tässä tapauksessa yleensä palkkaa ekat äitiysrahakuukaudet vai oisko pitänyt olla väliaikana töissä? Veikkaan et ei maksa..onko kellään tietoa
 
Minulla maksoi, työnantajana valtio. Tosin olin hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä vuosilomalla eli ikään kuin töissä. Sain siis vuosilomalta palkan ja siihen heti perään alkoi äitiysloma ja ekat 72 pvä sain täyttä palkkaa.
 
Kyseessä on ihan TES kohtainen asia, minä sain palkan kunta-alalla vaikka jäin hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle.
Tarkista omasta liitostasi, tai työpaikallasi käytettävästä TES:sistä.
 
Aivan niinkuin on täälä jo sanottukin kannattaa tarkistaa asia omalta työnantajalta. mut esimerkiksi kerron kuitenkin että mulla tilanne se etten mene töihin tässä välissä ennen toisen lapsen syntymää ja kysyin asiaa työnantajalta ja meille ei palkkaa makseta eikä vuosilomat kerry uudelta äitiysloma-ajalta koska en tässä välissä töihin mene. näin vähän arvelinkin paitsi tuo vuosiloma juttu olu yllätys.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:43 vieras kirjoitti:
Minulla maksoi, työnantajana valtio. Tosin olin hoitovapaan ja uuden äitiysloman välissä vuosilomalla eli ikään kuin töissä. Sain siis vuosilomalta palkan ja siihen heti perään alkoi äitiysloma ja ekat 72 pvä sain täyttä palkkaa.
Samoin täällä! :wave:
 
Tarkistapas vielä tuo vuosiloman kertyminen; eikös äitiysloma ole työssäoloon rinnastettavaa aikaa, eli vuosiloman pitäisi kertyä, vaikkei töissä olisi ollutkaan.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2006 klo 21:17 mmamaa kirjoitti:
Aivan niinkuin on täälä jo sanottukin kannattaa tarkistaa asia omalta työnantajalta. mut esimerkiksi kerron kuitenkin että mulla tilanne se etten mene töihin tässä välissä ennen toisen lapsen syntymää ja kysyin asiaa työnantajalta ja meille ei palkkaa makseta eikä vuosilomat kerry uudelta äitiysloma-ajalta koska en tässä välissä töihin mene. näin vähän arvelinkin paitsi tuo vuosiloma juttu olu yllätys.
 

Yhteistyössä