Hakutulokset

  1. Labran täti

    Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

    Mulla on usein valmispuuroa töissä eväänä. Osaan kyllä tehdä puuron myös alusta asti, mutta en ala kahvihuoneessa sitä keittelemään.
  2. Labran täti

    Mitkä uusavuttomien valmisruoat menevät yli ymmärryksesi?

    Perunamuusijauheen kyllä ymmärrän aivan hyvin, mutta onko toi valmismunakas totta?!
  3. Labran täti

    Onko tämä liian MATALA verensokeri? Asiasta tietävät please kommentoikaa. :/

    Jos nyt lyhyesti kommentoin, niin lukemasi ovat ihan normaaleja ja syy huonoon oloon on jossain ihan muualla.
  4. Labran täti

    Vaikuttaako ulkonäkö mitenkään työpaikan saantiin?

    Kyllä vaikuttaa, mutta mielestäni tärkeämpää on se että on siisti ja huoliteltu, kuin se onko varsinaisesti kaunis.
  5. Labran täti

    Te jotka pesette itseänne joka päivä ja sit rasvaatte

    No tämä ei itse asiassa ollut maalla, vaan pienessä kaupungissa, ja kyseessä olivat siis köyhät työläisperheet. Pointtini oli se että jos ei päivittäin peseydy, niin silloin myös yleensä haisee. Ja nykyisin kaikilla paitsi kodittomilla on mahdollisuus päivittäiseen peseytymiseen, ennen siis...
  6. Labran täti

    Tuntuu, että täällä kaikilla on "erityislapsi"

    Taitaa tosiaan olla niin, että aika moni näistä erityislapsista on itse diagnosoituja, eli missään tutkimuksissa ei ole edes käyty. Kyseessä on vilkas lapsi eikä jakseta kasvattaa. Ikävää että ihan oikeat erityislapset joutuvat vähättelyn kohteeksi tämän takia. Turhiin diagnooseihin en...
  7. Labran täti

    Te jotka pesette itseänne joka päivä ja sit rasvaatte

    Äitini on vielä lapsuudessaan (60-luvun loppua noin) elänyt niin ettei päivittäiseen peseytymiseen ollut mahdollisuutta, ja tämä oli ihan yleistä työläisperheissä. Ja kyllä kaikki kuulemma sitten haisivatkin. Mutta oma nenä tosiaan kyllä tottuu hajuun...
  8. Labran täti

    Miten teillä lapsiperheet menee noin paljon ruokaan rahaa??

    Menisköhän meillä ehkä vajaa 200 euroa viikossa ruokaan. Syödään melko paljon kasviksia ja hedelmiä, ja ostan aina laadukasta lihaa. Tavallinen ruoka ei kuitenkaan mielestäni ole erityisen kallista, tuohon 200 euroon sisältyy kyllä myös herkkuja ym. "ylimääräistä". Einekset ovat todellakin...
  9. Labran täti

    Te jotka pesette itseänne joka päivä ja sit rasvaatte

    Olen todella kova hikoamaan vaikka en edes urheilisi, on siis todellakin pakko käydä joka päivä suihkussa jos aikoo ihmisten ilmoilla liikkua. Rasvan ihoa ehkä kerran viikossa maksimissaan, en ole herkästi kuivuvaa sorttia.
  10. Labran täti

    Ostatko tai kehtaatko ostaa -30% tai -50% lappusia ruokia?

    Ostan aika usein, yleensä jauhelihaa tai kanaa joista teen ruuan samana päivänä. Ollaan keskituloinen perhe.
  11. Labran täti

    terveydenhoitoalan ammattilainen

    Jos tulos on viitevälin sisällä, se on normaali eikä korkea. Jos oireet jatkuvat niin sitten uudestaan lääkäriin, kuten täällä jo neuvottiinkin.
  12. Labran täti

    Onko siis Hesan ja muun Suomen ero näin iso?

    Kuule ei toi vielä ole mitään. Useimmat helsinkiläisparat (kuten minä) asuu tällaisissa oloissa:
  13. Labran täti

    Onko siis Hesan ja muun Suomen ero näin iso?

    Ettei nyt olisi ihan sun korvien välissä tuo naljailu. Vai onko antaa jotain esimerkkiä?
  14. Labran täti

    Onko siis Hesan ja muun Suomen ero näin iso?

    No aika monella on se tilanne, että yksinkertaisesti ei ole töitä muualla. Ja kyllä monet ihan oikeasti pitää Helsingistä, eikä halua asua omakotitalossa. Esimerkiksi minä.
  15. Labran täti

    Ai tämmöstäkö se isojen tyttöjen muoti on? Pukeudutaan liian pieniin ja turhan värikkäisiin vaatteisiin?

    Just samaa mietin. Mun mielestä "iso tyttö" on kehu jonka voi sanoa esim. 3-vuotiaalle tyttölapselle joka on tehnyt jotain hienoa.
  16. Labran täti

    Mihin teillä menee sitä rahaa kuukaudessa niin paljon, kun esim. perheelle 3000e nettotulot ovat surkeat?

    Kun perheessä on kasvava lapsi niin jotain vaatehankintoja tulee joka kuukausi. Se nyt oli kuitenkin lähinnä esimerkki menoista, joita siis on jokaisella muitakin kuin ruoka ja asuminen.
  17. Labran täti

    Mihin teillä menee sitä rahaa kuukaudessa niin paljon, kun esim. perheelle 3000e nettotulot ovat surkeat?

    Helsingissä asutaan, ja kyllä meilläkin menee tuosta n. 3000 eurosta lähes puolet asumiskustannuksiin (laina jne.). Asunto on 4 h+k kerrostalossa, ei millään "hyvällä" alueella. Sen lisäksi sitten autolaina, ruuat, vaatteet... Eli ei todellakaan eletä leveästi, mutta toisaalta ei ole elintasosta...
  18. Labran täti

    HOITAJAT: Onko näin, että vanhoilla perushoitajan papereilla on turha enää haikailla töihin ilman lisäpäivitystä?

    No kyllä luulisi pääsevän, ainakin paikkakunnilla joilla hoitajista on pulaa.
  19. Labran täti

    Teettekö aina letut ja pannarin maitoon?

    No kyllä tuo aloituksen sävy vähän sellaisen kuvan antaa. Itse en tekisi lättyjä muusta kuin täysmaidosta, koska en oikein välitä hilloista tai kermavaahdostakaan, vaan mieluiten syön lätyt ihan pelkiltään.
  20. Labran täti

    Baarissa käynti lapsiperheessä?

    Ehkä noin kerran kahdessa kuukaudessa käyn viihteellä tai tyttöjen reissulla. Mieheni käy harvemmin. En ole koskaan lapseni edessä humalassa, enkä tule olemaan. En ihan ymmärrä miksi ajoittainen baarissa käyminen tekisi vastuuttomaksi vanhemmaksi.

Yhteistyössä