Hakutulokset

  1. NäkymätönNinni

    Millä rv:lla syntyneet pääsee yleensä heti vierihoitoon ja normaalisti kotiin?

    Mulla itellä vanhin on syntynyt rv36+5 ja pääsi kyllä heti viereen ja kotiinkin normaalisti, mutta onko jollakin päässyt esim 35viikolla syntynyt tai jopa pienempikin? Mulla on nyt viikkoja 34+5 ja supistelee suht paljon. Mietin vaan, et jos nyt syntyiskin ennen rv36, niin joutuisikohan...
  2. NäkymätönNinni

    Hyvä motivaattori viikkosiivoukseen..

    Puhelin soi yheksältä ja sukulainen soitti, et tulee tunnin päästä käväsemään. Olis muuten varmaan menny koko päivä tuossa viikkosiivouksessa, kun ei oikein motivaatioita siihen ollut, mutta nyt täällä on jo ihan erin näköistä. On järkätty, imuroitu, luututtu ja pyyhitty pölyt + tietty pesty...
  3. NäkymätönNinni

    Kaivataan ompeluideoita pojille! Pikkujuttuja/lahjoja..

    Tykkään kovasti ommella/väkertää kaikenlaista ja teen jonkun verran myyntiinkin asti. Ongelma vaan on se, etten keksi mitään, et mitä pojille vois tehdä. Tytöille on hiuspompuloita, kukkaroita, koruja yms, mutta mitä pojille? Itelläkin on kaks poikaa, mutta siltikään en keksi mitään järkevää...
  4. NäkymätönNinni

    Maidottomia paperipäällyskarkkeja?

    Joulukalenteriin mietin tuolle meidän maitoallergiselle noita paperipäällyskarkkeja. Onko niitä maidottomia?
  5. NäkymätönNinni

    Mistä Batman-puku 2v:lle?

    Oon koittanu ettiä vähän joka kaupasta tuota pukua, mut ei löydy. :/ 2v pojan ainoa joululahjatoive on "pätämänpuku" ja jos jostakin löytyis niin mielellään ostaisin. Koko varmaan joku 100cm suunnilleen olis hyvä. Mut ei oo tullu vastaan. Jos joku tietää, mistä kaupasta semmonen täältä...
  6. NäkymätönNinni

    Lähteäkö käsityömessuille huomenna vaiko ei?

    On mullakin ongelmat. :xmas: Huomenna olis käsityömessut, jotka kiinnostais kovasti, mutta kun toinenkin vaihtoehto olis kiva, niin en osaa päättää. Eli lähdenkö messuille vai jäänkö kotiin, nukun pitkään ja ompelen jotakin kivaa rauhassa, kun mies lähti kahden pienimmän kans mummolaan ja...
  7. NäkymätönNinni

    Astmaako kenties? (1v lapsi kyseessä)

    Voiko astma oireilla jatkuvana limaisuutena ja yskänä, joka vaivaa yleensä yöllä? Välillä hengitys vinkuu ja tuntuu, et ventoline auttaa. Pojulle on määrätty tuota ventolinea, kun hengitys on mennyt ahtaalle välillä allergioitten takia, mut nyt mietin, et oliskohan tuolla sittenkin astma...
  8. NäkymätönNinni

    Voisko tämä olla astmaa? (1v lapsi kyseessä)

    Voiko astma oireilla jatkuvana limaisuutena ja yskänä, joka vaivaa yleensä yöllä? Välillä hengitys vinkuu ja tuntuu, et ventoline auttaa. Pojulle on määrätty tuota ventolinea, kun hengitys on mennyt ahtaalle välillä allergioitten takia, mut nyt mietin, et oliskohan tuolla sittenkin astma...
  9. NäkymätönNinni

    Paras hyytelökakku?

    Nakatkaapa linkkiä johonkin hyvään hyytelökakkuun, jonka olette todenneet herkulliseksi. :wave: Huomenna tulee kummit 3v pojan synttäreille ja aattelin jonku hyytelökakun tekaista, kun ne on nopeita tehä. Mut olis kiva kokeilla jotain uutta välillä. =)
  10. NäkymätönNinni

    Riisimaito

    Onko riisimaitoa myynnissä montaakin eri merkkiä/laatua? Pitäis kokeilla 10kk pojulle riisimaitoa, et käykö se maidon "korvikkeeksi", kun on maitoallergikko. Kaupassa katoin jotakin purkkia, mut siinä oli esim merisuolaa, niin mietin, et kannattaako sitä edes sitten kokeilla, vai onko niitä...
  11. NäkymätönNinni

    Limaisuus allergiaoireena?

    Onko kenenkään lapsella? Meillä poika kohta 10kk ja useamman kuukauden on ollut jo rohiseva ja limainen. Mahaoireita on myös välillä, mutta iho on erittäin siisti. Tällä hetkellä ruokavaliossa riisi, bataatti, maissi, kukkakaali, mustikka, vadelma, puolukka, possu ja broileri. Persikka...
  12. NäkymätönNinni

    Yksityiset lääkäriasemat Oulussa?

    Onko kokemuksia? Varsinkin kaipaisin lasten allergioista tietävää lääkäriä niissä. Soitin ODL:ään, mut sieltä oli allergologi lomilla kuun loppuun..
  13. NäkymätönNinni

    Imetyksen lopettaminen, pikkuhiljaa vai kerrasta poikki?

    Poju alkaa olla 10kk kohtapuoliin ja tänään taas tuntuu siltä et olen valmis lopettamaan imetyksen nyt ja heti. Alkaa nimittäin vauva olla niillä töin et puree vaan. :x Onko joku lopettanu ihan kerralla koko imetyksen, vai pikkuhiljaa? Muilta kolmelta oon lopetellu vähitellen, ehkä noin...
  14. NäkymätönNinni

    Miten saan vauvan lopettamaan puremisen?

    Poika on nyt 9kk ja imetän vielä (toistaiseksi). Mut nyt on alkanut puremaan. Alhaalla kaks hammasta ja pari kertaa on purassu niin kovasti, et verta on tullut. Onko keinoa, millä sais lopettamaan tuon puremisen, sillä jos se ei lopu, niin lopetan imetyksen? En ala puruleluna olemaan. :x...
  15. NäkymätönNinni

    Kuka kävis ostamassa mulle vaatteita?

    :whistle: :wave: Rahat voin antaa ja vähän juoksupalkkaakin. :saint: Eiku oikeesti ärsyttää, kun ei oo oikein mitään päällepantavaa, ja mulla ei kestä hermot lähteä kaupungille shoppailemaan. Ahistus iskee jo ekassa kaupassa, kun ei löydy mitään järkevää. :x Mistä te ostatte...
  16. NäkymätönNinni

    Mitähän tämmöisestä voisi vaatia korvausta? (pensasaitaan liittyvää..)

    Syksyllä tilattiin ja ostettiin puutarhalta isotuomipihlajan taimia naapurin kanssa yhdessä. Taimia on n. 400kpl ja luonnollisesti jo istutettu raja-aidaksi. Mutta kas kummaa.. Taimet muuttuivatkin talven aikana jotenkin ihmeellisesti aroniaksi. :whistle: Eli alettiin nyt keväällä...
  17. NäkymätönNinni

    Muumi-lusikoista, onko kuvat pysyny hyvinä?

    Meillä on aika paljon noita muumi-lusikoita, osassa on pysyny kuvat hyvinä ja osasta on pahasti kulunu aika lyhyessäkin ajassa. Mietin vaan, et kuuluuko noissa pysyäkin nuo kuvat, vai reklamoinko? Miten teillä on kestäny kulutusta ne?
  18. NäkymätönNinni

    Lapsen kerhon nyyttäreistä

    4v tytöllä on huomenna kerhossa nyyttärit ja mietin, et kun tuolla tytöllä pitää kaikki olla täysin laktoositonta ja siitä syystä laitan mukaan ihan omat herkut. Ettei syö mitään väärää ja joudu juoksemaan loppupäivää vessassa. Niin kysymys kuuluukin, et pitäiskö mun silti viedä jotain...
  19. NäkymätönNinni

    Kyllä siivous on mukavaa!

    Varsinkin, kun sen teettää siivoojalla. :xmas: Ihana oli tulla kotiin, kun joka paikka on puunattu. :D
  20. NäkymätönNinni

    On tuo mun mies ihmeellinen!

    :o Olin kotoa pois 4,5h. Mies oli kotona 4:n alle kouluikäisen kanssa. Arvatkaapa mitä täällä oli tapahtunut?

Yhteistyössä