Hakutulokset

1. Alainne

Huhtikuun hurmurit 2016 *Heinä-elokuussa*

Minä olen ainakin ollut siinä uskossa, että pinkkikin viiva on plussa, jos se vaan selkeästi erottuu. Mutta kohtahan se toivottavasti vahvistuu. Mun hedelmöityshoitoklinikalla sanottiin, että kannattaa mennä alkuraskauden ultraan seitsemännellä viikolla, niin pitäisi jo sykkeen näkyä. Ennen...
  2. Alainne

Kiitos Mimssu tsempeistä :) Osaattekos hei auttaa, että miten nuo raskausviikot tarkalleen lasketaan ovulaatiosta? Minulla on sen verran pitkä kierto, että edellisistä menkoista ei voi laskea. Ovulaatio + tuli testiin 15.7. eli tasan kolme viikkoa sitten keskiviikkona. Ovulaatio oli siis...
  3. Alainne

Uaah, en ole varma olisinko halunnut tietää, että välilihoja leikataan ylipäänsä :D kuulostaa epämukavalta (niin kuin tietty koko synnytyskin, näin ensisynnyttäjän näkökulmasta) :ROFLMAO: En ole vielä päässyt omissa ajatuksissani sinne asti! :confused:
  4. Alainne

Tulikin tästä mieleen että voisin käydä hakemassa jonkun raskausajan vitamiinipurkin kaupasta. Normaalisti meidän ruokavalio on sen verran monipuolinen, että en pahemmin ole noita kokenut tarvitsevani (paitsi tietty foolihappo ja D-vitamiini), mutta nyt meillä on ihan hirveää myllerrystä ainakin...
  5. Alainne

Mä taidan olla kanssa hyvin samassa vaiheessa melinda_ :n, Sadeyesin ja Mimssu82:n kanssa. Ovulaatioajankohdan perusteella arvioitu laskettu aika siis 7.4. :) Mä kerroin tänään plussasta muutamille kavereille, joiden kanssa on lapsettomuudesta ja hoidoista ym. puhuttu ja oon kyl ollut koko...
  6. Alainne

Se että pyrkisi olemaan murehtimatta liikaa nyt, ois kyllä ihan tavoiteltava juttu :D Toki kun meillä tämä alkuun saaminenkin oli jo aika pitkä ja tuskainen prosessi (ja sen vielä tietää, että munasarjojen monirakkulaisuus lisää keskenmenon riskiä), niin todellakin helpommin sanottu kuin tehty...
  7. Alainne

anscu: Mulla on lähinnä nännit kipeenä ja vatsassa aina välillä jotain tuntemuksia. Nännit on olleet kipeenä koko ajan. Oon ite kanssa miettinyt että pitäisikö vielä testailla lisää, mutta yritän vakuuttaa itseni siitä, että ei se ehkä ole hirmu hyödyllistä, niin säästyisi rahaa :D
  8. Alainne

Minutkin voi muuten lisätä listaan :) Alainne / la 7.4. / 1. Lapsi / 26v / synnytän Bostonissa, Yhdysvalloissa
  9. Alainne

Lempparini on toistaiseksi ollut Jenkkien suositus välttää raskaana ollessa kuumia kylpyjä ja saunomista. Ei taida olla Suomessa tällaista? :p
  10. Alainne

Clomittaret 2015

Kierto oli aivan identtinen edellisiin verrattuna siihen asti kunnes menkkojen piti alkaa. Eli n. viikko ovulaation jälkeen rinnat kipeytyivät etenkin sivuilta ja alta. Pari päivää ennen oletettua kuukautisten alkamisaikaa tuo kipu hellitti ja nännit herkistyivät. Tällä kertaa nännit jäivät...
  11. Alainne

Clomittaret 2015

Kiitos onnitteluista! :) Nyt kun hetken on saanut iloita plussasta, niin on hiipinyt takaraivoon ajatus siitä, että PCOS ja lisääntyneet keskenmenot kaiketi ovat jotenkin linkittyneet yhteen. Tosin minulla ei syndroomaa ole, ainoastaan PCO-tyyppiset munasarjat, mutta silti... Onko täällä...
  12. Alainne

Minullekin muuten kanssa tämä keskustelupalsta on mieluisampi paikka jutella kuin facebook. :) Ja lueskelin muuten raskausajan ravitsemussuosituksia maailmalta ja huomasin, että missään mitä vilkaisin (lähinnä jenkit ja britit siis) ei puhuttu mitään homejuustoista, jos ne oli tehty...
  13. Alainne

Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että todennäköisyydet listerian saamiseen ovat lähes mitättömät :) Omalla kohdalla "ehdottomuuteen" näissä jutuissa varmaankin vaikuttaa se, että lähipiiriin sattuu kuulumaan se yksi henkilö, jonka synnytys käynnistyi ennenaikaisesti aivan liian aikaisin...
  14. Alainne

Listeriasta sanotaan Eviran sivuilla näin: "Suomessa listerioositapauksia raportoidaan vuosittain 20 – 45. Tautitapausten ilmaantuvuus Suomessa on EU-maiden korkeimpia." Lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt, niin merkittävä osa listeriamyrkytyksista ei-riskiryhmillä menee ohi huomaamatta /...
  15. Alainne

Täällä kanssa yksi plussannut!! Laskettu aika laskurilla hedelmöitysajankohdan mukaan 7.4. Plussa tuli puolentoista vuoden odottelun jälkeen, toisesta lääkkeillä avustetusta kierrosta, joten tunnelmat ovat kyllä katossa. Lisämausteena elämässä se, että olemme muuttamassa kahden viikon päästä...
  16. Alainne

Kokemuksia Menopurista?

Tänne tuli juuri plussa letrozol + menopur kombinaatiolla. Tehokas oli Menopur ainakin minulla, meinasi olla vähän liiankin tehokas, kun meinasi tässä kierrossa tulla liikaa rakkuloita.
  17. Alainne

Clomittaret 2015

PLUSSA TULI!! :ROFLMAO: Aamun ensimmäisenä tekona raskaustesti ja aivan selkeät kaksi viivaa. :love: Oon ihan töpinöissäni ja mun mies naureskelee mun höppänöinnille.
  18. Alainne

?! ** + - Hoidon ja piinapäivien oireet ja tulos - seuranta - + ** !?

Moi kaikille! Kirjaanpas omat tuntemukseni tänne myöskin. Kyseessä hoitokierto 2 ja hoitona OI letrozoleilla ja menopureilla. Taustalla pco-tyyppiset munasarjat ja reilu vuosi yritystä. kp 2-6 letrozol, yksi tabletti aamuin illoin kp 7-11 menopur, 75iu pistos aamuisin Kp 12 ultra --> 6...
  19. Alainne

Clomittaret 2015

Mä kysyin mun lääkäriltä noista päivistä, ja ainakin pistettävien hormonien kohdalla (minulla ollut clomin kaltaisten letrozolien lisäksi pistettävä menopur) aikaisempi ajankohta voimistaa vaikutusta. Käsittääkseni clomeilla ja letroilla sama juttu. Minun kohdalla esimerkki olisi, että ekassa...
  20. Alainne

Clomittaret 2015

Onpa ihanaa kuulla plussauutisia täältäkin! Minulla on tässä kierrossa ollut kp 2-6 letrot ja kp 7-11 Menopur pistokset ja tänään kävin seurantaultrassa ja kappas, kappas, liikaa folleja (kuutisen kappaletta sellaisia, jotka voi kypsyä). Maanantaina käyn vielä uudestaan ultrassa ja katsotaan...

Yhteistyössä