Hakutulokset

1. T

*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

Neydan kiitoksia vain :) :) Itsekkin olen ylpeä siitä että olen pärjännyt pienen kanssa yksin. Mutta kyllä on ihanaa kun mies tulee lomille niin on joku muukin jolle jutella ja jonka kanssa viettää seuraa. Aniit täällä on kanssa ollu tunne kuohuja, välillä kaikki on hyvin ja yhtäkkiä tuleekin...
  2. T

Piritta88 täällä oli kans alkuun että ei suostunut millään nukkumaan omassa sängyssä, mutta heti kun laitto sitteriin niin kyllä uni tuli :D Mutta nyt olen tehnyt niin että syötän ensin pojan jonka jälkeen nostan omaan sänkyyn.. Yleensä siellä hetken kuikuilee ja katselee ympärilleen, ja sitte...
  3. T

maria-s voi että on teidän pikkuisella tukka! :) Citilda ihana punkkari tuossa ekassa kuvassa :D Sielläkin näyttää olevan hyvin hiuksia. Meidän pojalla on kans ihan kiitettävästi hiuksia, varsinkin niskassa ja takaraivolla :D Eteen jäänyt vain haituvia :D Kuvassa ei kyllä oikein näy...
  4. T

Missä asennossa muiden vauvat nukkuvat? Tänään käytiin ensimmäisen kerran kylvyssä ja voi että kun poika nautti. :) Taitaa tulla vesipeto niinkuin äitinsäkkin :D
  5. T

Täysimetys ja joskus pullosta?

korviketta en ole ostanut, vain sain sitä kun ystävän vauvalle se ei sopinut. Lypsäminen ei oikein onnistu minulla sattuu niin maan ja taivaan väliltä.. ja muutenkin helpompaa antaa korviketta silloin jos tarve tulee.. Ajattelin kyllä koittaa lähi päivinä korviketta pullosta että onnistuuko..
  6. T

Täysimetys ja joskus pullosta?

meillä on poika pian 2vk ja imettänyt olen. Muutaman viikon päästä me vanhemmat menemme teatteriin ja poika on tarkoitus laittaa mummolle hoitoon siksi aikaa. Ja olisi tarkoitus tuolloin korviketta laittaa mukaan että jos tuleekin nälkä. Mitenkä muilla huolittu korviketta siinä ohessa silloin...
  7. T

Kuinka nopeasti ootte olleet lähtöpainossanne synnytyksen jälkeen?

Odotusaikana tuli n. 14kg ja laitokselle jäi n. 8kg.. Nyt synnytyksestä pian 2 viikkoa eikä tietoa painosta kun ei oo kotona puntaria..
  8. T

Tänään on ollut aika känkkäränkkä päivä. Nukuttu todella lyhkäisiä pätkiä ja kiukkua puskee. Tissi maistuu :D Nyt viimeinkin nukkuu jo pitempiä pätkiä kuin päivällä, saa äitikin vähän levähtää. Pian syödään vielä ja mennään sitten kylpyyn ensimmäisen kerran, äitiäkin vähän jännittää että...
  9. T

Onnea uusille perheenjäsenille :flower: :flower: Napa meillä tippui tänään aamulla napatynkä ja ikää 8vrk :) kylvetys huomenna mennään ensimmäistä kertaa kylpyyn, koska tänään en viitsi kun toi napa tippui, niin antaa sen saada vähä ilmaa ensin. :) Viime yö huh huh.. Täällä oli...
  10. T

Voiko juoda energiajuomaa (esim Battery) kun imettää?

Miksi ihmeessä melkein kaikki on saanut käsityksen että ovat kiellettyjä!? Ne on vain ei suositellla niinkuin täällä on sanottukin! Ja järkeä saa käyttää jokaisessa asiassa. Jos odotusajan menisi säännöillä että mitä ei saa tehdä/syödä niin olisi aika kuiva kausi. Maailmassa on kuitenkin niin...
  11. T

Voiko juoda energiajuomaa (esim Battery) kun imettää?

nyt on tullut uusia ED tölkkejä todella pieniä, ovat pienempiä kuin tripit joten sellaisen olen uskaltanut juoda silloin tällöin ja imetän. Imetyksen jälkeen on hyvä ottaa koska sitten ei tarvi ainakaan heti imettää ja kofeiini kerkeää vähän vähentymään kehossakin. Odotus aikana join 2-3...
  12. T

Täällä oli tänään ensimmäinen neuvola, tai siis neuvolan täti tuli käymään. Kehui poikaa että kyllä on rauhallinen ja seuraavainen ikäänsä nähden :) Että hyvältä näyttää. Painon katsoi sellasella vanhan mallisella vaa`alla vähä niinku joku kalavaaka :D Sillä ei tarkkaa lukemaa saanu mutta...
  13. T

Täällä on tänään pojan iho alannut mahan alueelta kesimään. Saa nähdä mitä neuvolan täti sanoo siihen huomenna. Ei onneksi mitään pahaa ole, että ihan normaalia :) Täällä poika seurustelee aina iltaisin paljon siinä 21-01 välillä.. On tainnut jäädä todellakin se mun unirytmi mikä mulla oli...
  14. T

Kylvetys mä ajattelin kylvettää viikon ikäisenä ensimmäisen kerran. Tähän mennessä olen muutamana päivänä kosteuspyyhkeillä vähän pyyhkinyt taipeita ja puhdistellut. Mitään ohjetta mulle ei annettu että koska on hyvä kylvettää ensimmäisen kerran. Tyttönen ja Sintti 5vrk
  15. T

tiltaltti täällä ollaan myös koko ajan rinnalla.. aluksi luulin että maitoa ei tule tarpeeksi, mutta kyllä tuntuu tulevan ihan tiputtaa välillä :D Ja pissaa ja kakkkaakin tulee pojalta hyvin joten kyllä luultavasti sitten tarpeeksi saa maitoa vaikka usein tissillä onkin.
  16. T

Kysymys: Kuinka vanhana kylvetitte ensimmäisen kerran vauvan?
  17. T

Kynsistä niin muistelinkin että pitää olla pariviikkoa ikää ennenkuin leikkaa. Jos silloinkaan uskallan :D Nyt siis tumput kädessä mennää, kun on kova koittelemaan naamaa niin helposti raapii. Tutti tuli käyttöön kun ikää oli 2 päivää.. Mutta ei sitä pahemmin kotona tarvita, nukkuu paremmin...
  18. T

Vastasyntyneen nukkumisasento?

Kyljellään nukutaan... vaihdellen puolia. Selän taakse laitain peittoa myttyyn että vauva ei pääse keikahtamaan selälleen..
  19. T

Vaatteista täällä kans huomattiin että vaatevarastoon ei oo kertynyt yhtään 50cm vaatetta. Muutama 56 on, enimmäkseen kaikki 60->. Mutta hyvin noilla 56 on pärjätty, hihoja vähän joutuu käärimään. Kynsistä eikös se ollut niin että vauvalla pitää olla parisen viikkoa ikää kun uskaltaa kynsiä...
  20. T

Synnytyskertomus: Heräsin maanantai aamuun ja menin suihkuun klo. 15.00. Kurotin sitten ylöspäin, kun suihkuverhon nipsu oli irronut. No siinä sitten tuntui että jotain lorahti ajattelin että se oli varmaan suihkun vettä :D No tulin pois suihkusta ja aina vain valui jotain kirkasta nestettä...

Yhteistyössä