Voiko juoda energiajuomaa (esim Battery) kun imettää?

• Viestiketjun aloittaja 6kk ikäisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Olen mä juonut mut en usein eikä varsinakaan montaa samana päivänä.Juohan moni kahviakin isoja mukeja monta päivässä vaikka imettää.
Ihan on terve ja hyvissä voimissa oleva neiti meillä vaikka olen Batterya juonut.

6kk ikäisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Homemami:
Olen mä juonut mut en usein eikä varsinakaan montaa samana päivänä.Juohan moni kahviakin isoja mukeja monta päivässä vaikka imettää.
Ihan on terve ja hyvissä voimissa oleva neiti meillä vaikka olen Batterya juonut.

Joo ei mullakaa tarkotus oo hirveästi tai monena päivänä juoda.. :) ehkä sitä sit vähä uskaltaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:
Ei sitä musta suositella!!

Kun ei sitä saa antaa lapsille eikä raskaana oleville eikä kofeiiniherkille ihmisille joten mä en kyl jois!!
Eihän sitä suositella mm. sen takia, että päivittäin nautitun kofeiinin määrä nousee helposti liian suureksi.. mutta ei sitä kielletäkkään! Juo vain, kunhan määrä on kohtuullinen(pieni) ja pidät mielessä myös tuon koko päivän aikana nautitun kofeiinin määrän.

Saa, paitsi ei tietenkään paljoa. Tai jos kofeiini aiheuttaa vauvalle masuvaivoja, niin ei tietenkään sit kannata, mut ihan sama juttu sit myös kahvin kans. Tuossa energiajuomassa on kuitenkin vähemmän kofeiinia mitä kahvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei sitä musta suositella!!

Kun ei sitä saa antaa lapsille eikä raskaana oleville eikä kofeiiniherkille ihmisille joten mä en kyl jois!!
Ei sitä itse asiassa ole raskaana oleviltakaan kielletty...
No ei niin :D
Eipä sitä ole suositeltavaa mutta ei se nyt hyvästäkään ole!! Mutta en tietääkseni käyttänyt kiellettyä sanaa lauseessani. Mä kirjoitin ettei saa antaa eri asia mut ihan sama. TAYS:n synnyttäneiden osastolla ei sitä ainakaan saanut juoda eikä suositeltukkaan jotta vauva ei saisi sitä eikä jäisi koukkuun. Mutta jokainen tavallaan.

Miksi ei kahvi, suklaata kokeilisi ensin nekin virkistää!!
Kahvissa on sitäpaitsi enemmän kofeiinia :whistle:

Tahtoo päikkärit vaan ei saa!
Mulle tää nyt ajankohtanen aihe. Päivän batterytölkki on mun oma paras hetki näin lämpösillä keleillä. Juu ja niin imetän ja yritän pysyä taaperon perässä.

Tahtoo päikkärit vaan ei saa!
Mulle tää nyt ajankohtanen aihe. Päivän batterytölkki on mun oma paras hetki näin lämpösillä keleillä. Juu ja niin imetän ja yritän pysyä taaperon perässä.

nyt on tullut uusia ED tölkkejä todella pieniä, ovat pienempiä kuin tripit joten sellaisen olen uskaltanut juoda silloin tällöin ja imetän.
Imetyksen jälkeen on hyvä ottaa koska sitten ei tarvi ainakaan heti imettää ja kofeiini kerkeää vähän vähentymään kehossakin.

Odotus aikana join 2-3 energiajuomaa viikossa, en tosin joka viikko.

"Ei sitä itse asiassa ole raskaana oleviltakaan kielletty..."

Minulla lukkee neuvolasta saadussa 'Vauvan odotus 2008-2009'-kirjasessa näin:
"Kahvi ja tee ja kofeiinipitoiset juomat
Kofeiinin saantia on hyvä rajoittaa 300mg:aan/päivä,joka vastaa 3kkp kahvia tai reilua 2 litraa kolajuomaa tai 1-2 litraa energiajuomaa."
Laskeskelin,että meillä kahvin vahvuus(kofeiinimäärä ) vastaa n.energiajuomien kofeiinimäärää.Meillä siis "keski"vahvaa kahvia...

Miksi ihmeessä melkein kaikki on saanut käsityksen että ovat kiellettyjä!? Ne on vain ei suositellla niinkuin täällä on sanottukin! Ja järkeä saa käyttää jokaisessa asiassa.

Jos odotusajan menisi säännöillä että mitä ei saa tehdä/syödä niin olisi aika kuiva kausi. Maailmassa on kuitenkin niin paljon aineita jotka vaikuttavat odotusaikana mm. pakokaasut!

anumantsi
kiistaa aiheesta..minä olen ymmärtänyt että energiajuomat olisi "kielletty" tauriinin takia, ei siis kofeiinin.. tiedä sit.. itsekin tässä mietin (redbull-addiktina) että uskaltaako sitä yhtään juoda kunhan tää syntyy...?

"mamma"
edellä maininnu sanoo että energia juomia ei suositella tauriinin takia, no luinpa sattumoisin nan-purkin tuoteselostetta ja sielä luki että nan-korvike sisältää tauriinia, että näin.:D

"höpöhöpö"
[QUOTE="mamma";22456007]edellä maininnu sanoo että energia juomia ei suositella tauriinin takia, no luinpa sattumoisin nan-purkin tuoteselostetta ja sielä luki että nan-korvike sisältää tauriinia, että näin.:D[/QUOTE]

Ja energiajuomista sen verran ,että tauriini on hormoneihin vaikuttava aine,ja sen vaarallisuudesta ei koskaan puhuta. Esim 10vuotta sitten se oli erittäin kiistelty aihe Englannissa, kun olin töissä luonnontuotekaupassa!!!Varoiteltiin ja yritettiin saada energiajuomia kielletyiksi!

Ei tod.suositella raskaana olevalle, saati sitten imettäjälle, sehän menee suoraan vauvaan!!!

Sairasta, jos noita juotte imettäessänne !kahvi on turvallinen verrattuna energiajuomiin, vaikka ei se kofeiinikaan hyväksi vauvalle ole. Mutta jos välttämättä haluatte lapsistanne ADHD lapsia niin siitä vaan!

"Sanna"
[QUOTE="höpöhöpö";22456530]Ja energiajuomista sen verran ,että tauriini on hormoneihin vaikuttava aine,ja sen vaarallisuudesta ei koskaan puhuta. Esim 10vuotta sitten se oli erittäin kiistelty aihe Englannissa, kun olin töissä luonnontuotekaupassa!!!Varoiteltiin ja yritettiin saada energiajuomia kielletyiksi!

Ei tod.suositella raskaana olevalle, saati sitten imettäjälle, sehän menee suoraan vauvaan!!!

Sairasta, jos noita juotte imettäessänne !kahvi on turvallinen verrattuna energiajuomiin, vaikka ei se kofeiinikaan hyväksi vauvalle ole. Mutta jos välttämättä haluatte lapsistanne ADHD lapsia niin siitä vaan![/QUOTE]

Kylläpä vaan äidinmaidonkorvikkeessa on tauriinia, lue tuoteseloste jos et itse usko.

"hah"
[QUOTE="Sanna";22456556]Kylläpä vaan äidinmaidonkorvikkeessa on tauriinia, lue tuoteseloste jos et itse usko.[/QUOTE]

No sillä perusteella sitten juodaan me imettävät äidit litratolkulla sitä energiajuomaa-jos kerran äidinmaidonkorvikkeessakin on tauriinia!!-huh huh mitä logiikkaa teillä on!!

Energiajuomien tehtailijat tekevät rahaa-ja vielä ei ole julkistettu mitä MYRKKYÄ ne oikeesti on!
Nuorillekin ihan ehdottoman vaarallisia.

Mutta tehkää te äidit mitä huvittaa.
Tästäkin aiheesta taas huomaa ettei ole kaikille suotu sitä ajattelukykyä....

Yhteistyössä