Hakutulokset

1. C

Siirretyistä alkioista tuli vauvoja <3

Kopkop, joo tehtiin ja ei niissä mitään. Noita metabolisia sairauksia on useita satoja niin ei kaikkia tietty siinä testissä katota. Meiltäki jotain lähetettiin Englantiin asti. Toivottavasti rupeis meilläkin enemmän meneen soseet. Vaikuttaa vaan niin paljon millä tuulella on et suostuuko mitään...
  2. C

kopkop, onhan teillä ihan hyvän kokoinen mies meidän tirppaan verrattuna :) poju on viime mittauksella 59cm ja ehkä ollaan jo 5kg päästy. Tuttipullo anestesia ei onnistunu meillä edes 4vk ikäsenä, ei nukahtanu ruuan jälkeen niinku arvasin, huuti lopulta ittensä väsyksiin ja nukahti.. Mut eipä...
  3. C

lullaby, kyllä saa valittaa :) jokasella meistä on omat huolemme, toisilla ne ehkä on vakavempia mutta ei silti voi kenenkään huolta väheksyä. Meillä ois toiveissa hoitoja kanssa jatkaa kunhan tässä tästä synnytyksessä tulleesta traumasta tokenee vähän. Kyllähän se pelottaa mitä vielä voi sattua...
  4. C

Mandala, ne on joukko aineenvaihduntasairauksia jotka on periytyviä joko piilevästi esim että molemmilla vanhemmilla on se geeni. Yleensä pienillä ovat kuolemaan johtavia sairauksia. Nyt siis lähinnä ton kasvun niukkuuden takia niitä epäillään ja laktaatti on toistuvasti ollu koholla...
  5. C

kopkop, huoli on teilläkin varmasti valtava mutta onneksi ainakin tällä hetkellä poikkeavaa vain yhdessä kädessä. Sillon tuskin mistään vaikesta liikuntavammasta kyse. Ja onhan cp vamma ensisijaisesti nimenomaan liikuntavamma vaikka siihen saattaa vaikeissa tapauksissa liittyä muutakin ongelmaa...
  6. C

Mandala, ei oo kuukausien viivästymää mut kun on tuota ongelmaa lihasjänteyden säätelyssä niin ei se motoriikan kehittyminen ole niin helppoa kun normi vauvoilla. Ite ainakin uskon että nämä on erillisiä asioita tämä kasvu ja muu sit siitä syntymästä johtuvaa.
  7. C

Kiitos tsempeistä, tuli heti parempi mieli näin huonosti nukutun yön jälkeen. Itelle ehkä vaikeinta välillä lukea muiden kehitysaskelista kun tietää että meillä ei samassa tahdissa tulla. Kaikki lääkärit on kyllä kovasti kehunu henkistä puolta kun juttelee paljon ja hymyilee sekä tosi...
  8. C

Olen tarkoituksella pitänyt hiljaiseloa kun tässä meillä ollut kaikenlaista enkä oikein koe enää kuuluvani muiden "normaalia" vauva arkea viettävien joukkoon. Olen kyllä teidän kuulumisia lukenu välillä :) Lyhykäisyydessään oltiin pari viikkoa osastolla pojan kanssa kun lopetti syömisen ja...
  9. C

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihanan loppumetreillä moni! Jaksamisia viimeisiin viikkoihin, hämärästi muistaa miten tuskainen ja odottava olo oli. Ja Siidalle onnittelut! Varmasti huolettaa miten tämän raskauden kanssa käy, toivon sinulle vain parasta :) Niin ja ei mekään saatu poikaa teholla kun vasta 5 päivänä edes...
  10. C

Täällä paino junnaa taas. Viikossa ei ole tullu lisää.. Itkenyt on enemmän niin kuulemma kuluttaa siinä paljon kaloreita. Selvästi poikaa haittaa kun ei tule kakka joka päivä niin ruvetaan antamaan levolacia, sitä on turvallista antaa ja antavat keskosillekkin sitä teholla. Öljyn määrää...
  11. C

Mandala, meillä on kans poskissa ja ne on myös kuivat. Ei oo kukaan ainakaa sanonu että niistä tarviis olla huolissaan. Mä oisin kans halunnu sen wonder weeks sovelluksen mut en saanu ostettua kun jostain syystä herjaa mun luottokorttia vaikka tiedot oikein.
  12. C

Peppermint, kuulostaa samanlaiselta temperamentiltaan kun meidän poika! Ei ole helppoa ja todella väsyttävää joskus.. Täysin sama meilläkin, että jos pullo ei ole sillä sekunnilla suussa niin karmeet raivarit. Mandala, jos olis ihan vaan ohimenevää toi pullosta kieltäytyminen. Ei näistä...
  13. C

Meillä kans haastavaa ollu tuo painonnousu ja kyllähän sitä koko ajan miettii. Onneksi poika syö ihan hyvin vaikka musta sais ikäisekseen syödä jo isompia annoksia. Ei taida mahaan vaan vielä mahtua kun pulauttelee taas enemmän. Meillä vähän ongelmana että jos poika ehtii huutaa nälkäänsä niin...
  14. C

Mulla ei ole lapsen painon kommentoinnista kokemusta, mutta mulle on teininä ja aikuisenakin paljon kommentoitu kuinka laiha olen yms. Ei sekään kivalta tunnu kun haluaisin enemmän lihaa luiden ympärille, nytkin kun lihasmassa on huvennut ja raskauskilot lähteny. Tuntuu, että varsinkin laihalle...
  15. C

Tossa aikasemmin soitteli polilta ja lääkäri oli sanonu että alotetaan vaan nyt jo lisäöljy. Eli ohjeena 2.5ml aamulla ja illalla maitoon sekotettuna. Vähempiki riittäs mutta sitä jää kuulemma aina jonkun verran pulloon niin siks toi annos. Maanantaina sit punnitaan uudestaan. Ite oon joskus...
  16. C

Painoa oli vieläkin tullu aika nihkeästi, nyt oli 4300g. Hoitaja kysyy lääkäriltä kannattasko öljylisä alottaa ja viikon päästä tulee taas käymään niin katotaan paino. Jonkinlainen rytmi on. Herätään siinä 6-7 aikaan, päivällä nukkuu muutamat 30-40min päikkärit ja nukkumaan menee 20-21 välillä...
  17. C

On teillä isoja jässiköitä verrattuna meidän poikaan :D täällä ei varmaan olla vieläkään 5kg.. Tänään käy perhetyöntekijä niin pitää pyytää jos punnittas onko paino lähteny paremmin nousemaan. Täällä kääntyy ääntä kohti ja kiinnostaa kovasti jos laulan sille tai muuten juttelen :) musiikkia...
  18. C

Meillä jos joskus luulen tietäväni että mistä mikäkin kitinä ( tai meidän tapauksessa suora huuto) johtuu niin seuraavan kerran se ei ookkaan sitä :D poika nälkäisenäkin päästää pari vaimeeta vinkasua ja sen jälkeen jo suoraa huutoa jos pullo ei ole sillä sekunnilla suussa. Eilen illalla alko...
  19. C

Meillä ei ihmeemmin vielä leluilla leikitä. Sitterissä on lelukaari mutta siitä kiinnostaa lähinnä keskellä oleva peili mistä itteään kattelee. Joskus käsi leluihin osuu mut musta ne on enemmän vahinkoja vielä. Leikkimatolla tuijottaa leluja jo enemmän mutta ihmiset vielä eniten kiinnostaa...
  20. C

Mä en tosta imetyksestä tiedä mitään enkä ole kokenut koskaan sitä tärkeäksi mutta kyllä tosiaan korvikkeet nykyään sen verran hyviä että ihan huoletta voi antaa :) ja jos suurimman osan saa kuitenkin rinnalta niin ehkä lisämaitoon helpompi suhtautua. Meilläki painon nousu hidastunu. Tarkaan ei...

Yhteistyössä