Hakutulokset

1. T

MTV3 pressatentti! Huomasitteko kuinka jokainen ehdokas keskittyi, tapitti ja kuunteli tarkkaan kun tuleva pressa Halla-aho avasi älykkään sanaisen

ilmeisesti suurella osalla ihmisistä on tarve palvoa jotakin kohdetta. Poliitikoista Suomessa eniten palvojia on varmaan Jussilla ja Sanna Marinilla. Molemmilla on vastapainona iso vihaporukka. En kyllä näe henkilöpalvontaa hyväksi demokratialle. Mutta ilmeisen iso osa ihmisistä sellaista...
  2. T

Satonen (kok) ei ole valmis antamaan yhtään periksi

No ei hallitseva luokka kovin helposti itsestään ala mitään muuttamaan. Heillä kun asiat ovat niin hyvin. Eli eiköhän se työväenliike ole hyvääkin tuottanut yhteiskunnalle. Mutta se mikä oli edistystä 1800-luvulla, ei sitä nykyään enää ole. Itse olen kyllä länsimaiseen demokratiapohjaiseen...
  3. T

Uusin Gallup: Halla-aholla vain 11% kannatus, Haavisto ohitti Stubbin

Aika yllättävä gallup, mutta olisit voinut sen linkinkin laittaa: https://yle.fi/a/74-20070432 En silti jaksa uskoa, että Haaviston paukut riittäisivät Stubbia vastaan toisella kierroksella. Edustaa kuitenkin monien ihmisten silmissä sitä vihervasemmistolaisuutta, joten sillä ei nyky-Suomessa...
  4. T

Satonen (kok) ei ole valmis antamaan yhtään periksi

Mun mielestä tämä on väärä asenne. Ketkä tässä nyt ovat edes vihervassareita? Nöyryytys ja kyykytys ei luo kuin katkeruutta ja se ei ole hyvää polttoainetta tulevaisuuden yhteistyölle. Mielestäni hallitus on toiminut liian yksinvaltaisesti. Purra on tyyppiä, joka antaa maailman palaa, kunhan...
  5. T

"ILMAKEHÄN ilmaisen lämmittämisen aika lentämisessä päättyy, kun EU:n kiristyneet ilmastotoimet alkavat tästä vuodesta alkaen vaikuttaa."

Näin se on. Siitä huolimatta monenlaisia yhteisiä sopimuksia on saatu tehtyä ja niitä jossain määrin jopa kyetty noudattamaan. Jos ihmiskunta olisi aina ja iänkaiken omannut vain yksisilmäistä itsekkyyttä, niin paljon syvemmällä suossa me olisimme. On myös paljon elintasonnousua, joka kyetään...
  6. T

Ketä äänestät presidentinvaaleissa

Rehnin miinukset ovat keskustalaisuus, tietty harmaus (joka tosin myös vahvuus), plus menneisyyden synneistä se Rosatom-kuvio. Mutta näin nyt päädyin tekemään. Menneisyyden syntejä on kaikilla muillakin. Pitää miettiä ehdokas enemmän hyvien asioiden kautta kuin pelkkien virheiden. Stubbista se...
  7. T

Ketä äänestät presidentinvaaleissa

No ketäs äänestät presidentinvaaleissa? Ensimmäisen kierroksen ehdokkaat: 2. Li Andersson 3. Olli Rehn 4. Harry Harkimo 5. Jussi Halla-aho 6. Jutta Urpilainen 7. Mika Aaltola 8. Alexander Stubb 9. Sari Essayah 10. Pekka Haavisto Toisen kierroksen ehdokkaat: 8. Alexander Stubb 10. Pekka...
  8. T

"ILMAKEHÄN ilmaisen lämmittämisen aika lentämisessä päättyy, kun EU:n kiristyneet ilmastotoimet alkavat tästä vuodesta alkaen vaikuttaa."

Suurin osa ilmastonmuutosta kiihdyttävästä kuluttamisesta on ollut vain rikkaiden hupia ennen. Siinäkin mielessä haikailu vanhoihin aikoihin on itsepetosta. Jos länsimaissa kulutettaisiin 70-luvun tyyliin, mutta nykyteknologialla, ilmastonmuutos olisi torjuttavissa hyvin maltillisella vihreällä...
  9. T

"Suomessa vasta 22,7 vuoden työnteko tuo saman eläkkeen kuin ei päivääkään töissä ollut saa toimeentulotukea – Katso karut laskelmat"

Näin se on. Ehkä ne eläkkeet pitäisi laittaa lottoon, koska sillä rikastumisen suomalaiset kokevat oikeudenmukaiseksi.
  10. T

"Suomessa vasta 22,7 vuoden työnteko tuo saman eläkkeen kuin ei päivääkään töissä ollut saa toimeentulotukea – Katso karut laskelmat"

Äänestin Kokoomusta, joten kyllä mä sitä jossain määrin kannatan. En kyllä ihan varauksetta, itse olisin hiukkasen solidaarisemman linjan kannalla. Omien lyhytnäköisten etujen kannalta hallituksen toimet ovat mulle ok, mutta katson asia vähän muussakin perspektiivissä.

Yhteistyössä