Hakutulokset

1. M

Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju

Niin sitä piti kysyä onko teillä kellään jo hampaita näkynyt? Meillä hangataan ikeniä alhaalta ja kuolataan litratolkulla. Oon puruleluja koittanu tarjota mutta ne on vielä aika muhkuja noin pienen suuhun.
  2. M

Minä en oo vielä perehtyny ruokapurkkien valikoimaan, varmaan sekin syytä joskus tehdä. No niitä mango- ja päärynäsoseita oon joskus ite syönyt töissä lounastunnilla jogurtin rai raejuuston kanssa, mut sitä ei ehkä tässä yhteydessä lasketa. :) Neuvolasta saatiin sellaine vihkonen siitä mitä voi...
  3. M

Minä pistin kanssa syrjään niitä ihanimpia pieniä juttuja muistoksi, ja tietty kotiintulovaatteet, ne sairaalasta saadut villatöppöset, mummojen neulomia ihanuuksia ja muuta sellasta. Säästin myös sairaalarannekkeen ja ensimmäisen joulun pakettikortteja jos vaikka mitä. Ensin olin aatellu...
  4. M

Raskausaika yksin :(

Ootko neuvolassa jutellu asiasta? Sieltä löytyy kaikenlaista tukea kun kyselet. Jos osallistut perhevalmennuksiin niin tapaat saman paikkakunnan odottajia. Ja täältä löytyy odottajien kuukausiketjuja lasketun ajan perusteella, niissä voi jutella samassa vaiheessa raskautta olevien kanssa...
  5. M

Lapsen saaminen

36 ei oo mitenkään liian vanha saamaan vauvaa, mutta raskaus kyllä nostaa veritulppariskiä jonkun verran. Varmaan hänen kannattaa lääkäriltä kysyä minkälaisen riskin tuo aiempi tulppa aiheuttaa juuri hänen tilanteessaan, lääkäri varmaan arvioi paremmin. Ehkä ainakin tiiviimpi raskaudenaikainen...
  6. M

Toivottavasti @Johannaz selvisitte rokotuksista ilman sivuvaikutuksia! Neuvolasta piti sanoa että aivan huimaa tuokasvu 2 kk --> 3kk, meillä oli tullut melkein 4 senttiä ja vähän vajaa kilo! Huh, ei ihmekään jos maitoa uppoaa. Nätisti käyrillä mentiin. Neuvolantäti oli vähän sitä mieltä että...
  7. M

@Johannaz teidän neuvolantäti sentään selvisi pukluilla, meidän perillinen pissasi neuvolantädin syliin kun kanniskeli ilman vaippaa punnittavaksi :D Kuulemma ei ole pahin asia sekään mitä on työpäivänä päälleen saanut. Kiva kuulla että puklailu rauhoittuu, tuosta maidonsakeuttajasta en ollut...
  8. M

Alkuraskauden seulonta, np-ultra ja viikkojen vastaavuus

Alle viikon heitot mitoissa on tosi yleisiä ja niiden vuoksi ei yleensä edes laskettua aikaa muuteta. Vauvat on kuitenkin yksilöitä, pitkäjalkainen tai isopäinen voi olla sitä jo kohdussa. Ja vaikka periaatteessa tiedät ovulaation ajankohdan (ilmeisesti testin vuoksi?), testit yleensä näyttävät...
  9. M

@Johannaz en oo yhtään sen kokeneempi äiti, mutta meillä on kans tuota että ei enää viihdytä sellaisessa "vauva-asennossa" sylissä oikein muullon kun väsyneenä, muuten pitää päästä pystyyn, joko hartialle kasvot mun olan yli tai sitten selkä mun vatsaa vasten kasvot menosuuntaan. Kantoliinassa...
  10. M

Ai niin @Sonde lle piti vielä sanoa että meilläkin rotasta tuli hirveä vaipparalli pariksi päiväksi, ja siinä olin kyynärpäitä myöden sappisaippuassa liottelemassa bodeja monta päivää. Vauvankakka tahraa kyllä hirveästi, jos heti ehyii huuhtomaan ja liottelemaan niin ehkä selviää, mutta on...
  11. M

Lisäilin uudet, hihkaiskaa jos meni tietoja väärin. Joulukuisia ei vielä ole pinkkaan saatu ollenkaan, ehkä joulukuisissa vielä ihmetellään uusia tulokkaita. Meillä taitaa vähän reilu viikko olla vielä 3 kk - neuvolaan. Punnitsin tytön kotona normaalilla aikuisten vaa'alla, siis punnaamalla...
  12. M

Meillä on myös tuota pikkukakkosasiaa jo mietitty, ja ajateltiin että ehkä puolen vuoden sisään voisi saada jo luvan tulla. Jälkitarkastuksessa lääkäri piti luennon siitä kuinka väärin on kun esikosisten ei rauhassa anneta olla pieniä eivätkä saa nauttia isän ja äidin täydestä huomiosta kun...
  13. M

Odottavan aika pitkä

Mulla ei ole perussairautta, mutta nuo kuolemanväsymykset, oksetukset ja näkökebtän sumenemiset kuulostaa ihan tutuilta raskausoireilta, samoin kuin se jäytävä uoli siitä että kaikki ei pääty hyvin. Kaikki päättyi kuitenkin hyvin, enkä usko että sinullakaan näillä tiedoin on syytä murehtia edes...
  14. M

Kohdunulkoisen raskauden pelastaminen

Oon joskus vuosia sitten lukenut artikkelin siitä että tuota on yritetty, mutta silloin siinä ei oltu koskaan onnistuttu. Siis siinä että kerran kiinnittynyt ja sitten irrotettu alkio kiinnittyisi uudestaan. Mutta mistäs sen tietää jos tiede on mennyt tässä huikeasti eteenpäin, toivottavasti on...
  15. M

Joulukuiset 2018

Hei joulukuiset! Tuolla lokakuisten ketjussa pohdittiin että ois mukavaa jatkaa juttelua vielä vauvojen synnyttyäkin, joten tehtiin ketju tuonne vauvapuolelle. Koska lapset kasvaa kukin niin omaan tahtiinsa ettei kuukauden erolla suuntaan tai toiseen ole niin väliä, se on perustettu kaikkien...
  16. M

Syyskuiset 2018 <3 *kevät*

Hei syyskuiset! Tuolla lokakuisten ketjussa pohdittiin että ois mukavaa jatkaa juttelua vielä vauvojen synnyttyäkin, joten tehtiin ketju tuonne vauvapuolelle. Koska lapset kasvaa kukin niin omaan tahtiinsa ettei kuukauden erolla suuntaan tai toiseen ole niin väliä, se on perustettu kaikkien...
  17. M

Marraskuiset 2018

Hei marraskuiset! Tuolla lokakuisten ketjussa pohdittiin että ois mukavaa jatkaa juttelua vielä vauvojen synnyttyäkin, joten tehtiin ketju tuonne vauvapuolelle. Koska lapset kasvaa kukin niin omaan tahtiinsa ettei kuukauden erolla suuntaan tai toiseen ole niin väliä, se on perustettu kaikkien...
  18. M

Lokakuu 2018

Vauvapuolelta löytyy Loppuvuoden 2018 lapsosten ketju, AnMaaria jo sinne löysikin!
  19. M

Meillä taisi @AnMaaria lasketut ajat olla melko lähekkäin lokakuussa, mutta teillä oltiin vikkelämpiä. :) Meillä on nukkumisten kanssa toisinpäin, illalla nukahtaa siinä kymmenen tienoilla ja nukkuu yön yhdellä tai kahdella herätyksellä, mutta päivällä ei nuku sitten millään, maksimissaan...
  20. M

Perustetaanpa näin vuoden kohta päättyessä ketju loppuvuoden 2018 vauvoille. Loppuvuodella voisi tarkoittaa vaikkapa syys-joulukuussa syntyneitä. Itse olen lokakuun ketjusta, mutta sielläkin taisi syntyä sekä syys-, loka- että marraskuun vauvoja. Kun vauvat kehittyvät kuitenkin kukin omaan...

Yhteistyössä