Hakutulokset

1. C

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Roxanne, mustakin oli sillon kiva käydä synnärillä tutustumassa. Kivempi mennä kun tietää miltä siellä näyttää. Sullakaan ei kauaa enää jäljellä :) teittekö kätilön kanssa synnytyssuunnitelmaa? Me tehtiin sillon kun pojasta sype polilla kävin. Sekin saattaa auttaa jos toiveita ylhäällä jossakin...
  2. C

Xienna, ihanaa että olo helpottanut :) mulla kanssa alkaa aikalailla pahoinvointi olla takanapäin, jos närästää nii sillon on vähän. Ihanaa kun pystyy taas syömään! Ja kyllä se vauva kasvaa vaikket sen enempää söis kun normaalistikkaan. Mulle on vasta nyt ruvennu ruokaa menemään isompia annoksia...
  3. C

Mamido, vautsi miten hienoa! Ootko tehny vielä testiä? Kyllähän se raskaus joskus auttaa kroppaa toimimaan paremmin. Mulla kans pco ja ennen poikaa ei omaa kiertoa ollu ollenkaan pillereiden jälkeen. Niitäkin ihan turhaan monta vuotta tuli syötyä.. Mulla rakkuloita on paaaljon, amh oli sillon...
  4. C

Kesäheinä, muakin houkuttas ylimääränen ultra mutta taidan sinnitellä rakenneultraan. Ei siihen oo kun "enää" kolme viikkoa :D taitaa monesti olla aika tyyristä jos yksityisellä käy. Muistelen että lääkäri puhu sektion olevan 38viikolla. Samaa oon itekki miettiny että mitäs jos lähtee syntymään...
  5. C

Roxanne, minähän kävin sillon pojalta synnytyspelkopolilla. En tietty voi näin jälkikäteen sanoa että kannatti :D mut toki mun tarina sellainen että tuskin kukaan teistä joutuu sitä kokemaan. Paljon kätilö vakuutteli, että vauvan vointia seurataan koko ajan tarkasti. No se meni mönkään mutta...
  6. C

HupsuHaave, onnea onnea onnea!! Elä stressaa tuosta että jos tarvii korviketta antaa pullosta aluksi lisäksi. Voihan se vaikeuttaa imetystä mutta pitäähän pikkusen saada tarpeeksi evästä jos ei itsellä maitoa vielä tarpeeksi tule. Mullahan poika on kokonaan pulloruokittu kun vasta 5 päivänä sain...
  7. C

Juu ei lopu huolenaiheet ikinä, ne on vaan erilaisia joka perheellä. Sellasta se vanhemmuus taitaa vaan olla. Mä oon kans sitä bio oilia käyttäny nyt ja poikaa odottaessa. Kyllä se johonkin asti auttaa mutta toki loppuunsa paljon vaikuttaa minkälainen iho on. Mulle ei viimeks tullu ja...
  8. C

Tupsuli, hyvä kirjoitus! Just noinhan se on ja se ehkä monesti unohdetaan, kun itse käynnistystä pidetään huonona. Onneksi itse ei tarvitse noita miettiä kun sektio tulee tällä kertaa. Kesäheinä, me ei käyty esikoisesta perhevalmennusta vaikka varmasti on hyödyllinen. Montako kertaa sitä on...
  9. C

HupsuHaave, mulle annettiin sairaalassa pegorionia synnytyksen/sektion jälkeen. Käytin sitä vielä hetken kotiin päästyäkin. Mulla th teki kovakourasen sisätutkimuksen siinä lasketunajan tienoilla, limattulppaa tuli sen jälkeen muistaakseni pari päivää sen jälkeen. Silti meni melkein pari viikkoa...
  10. C

HupsuHaave, kiva että sulla nyt levollisempi olo. Täällä ei taida saada käynnistystä ilman "oikeaa" syytä ennen 41+5. Mullaki synntys käynnisty sitten 41+3. Mullekkim muuten sanottiin siitä kudosvastuksesta. Jääny mieleen kun en tajunnu kysyä mitä tarkottaa. Xienna, tervetuloa! :) Meillä oli...
  11. C

Joo ei ole äitiyspakkauksessa tarpeeksi pieniä vaatteita, suurinosa isoja. Mutta saahan sitä kirpparilta halvalla jos ei halua paljoa rahaa käyttää :) Mulla oli neuvola. Löyty syke nopeesti vaikka vähän se istukan suhina häiritsi. 150 jumpsutteli menemään ja kaikki muutenkin hyvin. Mulla jo...
  12. C

Huh selvisin! Litku ei ollu niin pahaa mitä muistelin, mutta ekan tunnin aikana meinas tulla ylös. Just ja just sain pidettyä sisällä, toinen tunti oli helpompi. Onneksi sain sinniteltyä niin ei tarvii nyt uusia, sitten myöhemmillä viikoilla. Mulla on tömmönen tukivyö ja sillä pärjäsin ihan...
  13. C

Kesäheinä, ei oo helpottanu. Useita kertoja päivässä tulee mietittyä onko kaikki kunnossa. Pe on onneksi neuvola mut rupesin sitäkin miettiin kuuluuko sydänäänet niin helposti kun istukka edessä. Ja kannattaa ottaa vakuutus! Muuten en osaa noihin kommentoida. Pojalta jäi ottamatta ja jos nyt...
  14. C

MyMa, täälläki on ihan perus neuvolassa kyllä joka kerta kuunneltu sykkeet kun ne kuultavissa niillä laitteilla on. Kesäheinä, poikaa odottaessa meni ihan oma takki viimeseen asti. Just ja just kyllä enää sain kiinni lopputalvesta. Toki en ihan viimesilläni sillon talvella ollu. Nytki uskon...
  15. C

Hupsu Haave, tarkoituksella en ole sairaalaa sen enempää mainostanut mutta itä-suomessa asutaan. Toivottavasti en ole ketään liikaa pelotellut kertomuksillani, se ei ole tarkoitus vaan että muut osaisivat paremmin pitää puolensa. Itse syytän varmasti itseäni ikuisesti etten synnyttänyt sektiolla...
  16. C

giraffen, kiitos. Onneksi poika sai hyvää tehohoitoa ja se pelasti paljon vaikka ongelmia paljon on. Niin ja meillä on kyllä ihan perus vaunut ja sitten erikseen turvakaukalo autoon minkä saa matkarattaisiin jos miehesi sellaista tarkoitti. Ei ole pakko olla kaikkea toimintoja vaunuissa jos...
  17. C

Kesäheinä, ei mulla oikeen muuta vinkkiä ole kuin että kuunnelkaa itseänne myös ja jos tuntuu että kaikki ei mene niinkuin pitää niin kysykää. Kaikkeen ei tarvitse suostua. Suurinosa synnytyksistä menee kuitenkin hyvin. Ultrassa kaikki ok! Niskaa ei meinannu esitellä, lääkäri näki monta juttua...
  18. C

Sen verran kommentoin tohon terveydenhuollon juttuun, että jos tehdään ihan selviä virheitä paineen alla, jätetään tekemättä perus tutkimuksia potilaan voinnista niin minusta pitäs miettiä alan vaihtoa. Toki kaikki ihmisiä on ja tiedän että meidänkin synnytyslääkäri itki synnytyksen jälkeen...
  19. C

Kesäheinä, mullakin on luottamus lääkäreitä yms kohtaan menny varsinkin jos on mun lapsesta kyse, ei varmaan ylläri :D Niin paljon oon pojan syntymän jälkeen kuullu ihan käsittämättömiä juttuja miten lääkärit on mokaillu synnytyksessä tai raskausaikana. Onhan lääkäritkin ihmisiä mutta varsinkin...
  20. C

On mullaki molemmissa raskauksissa lorissu valkovuotoo välillä enemmän ja välillä vähemmän. Just tollasta vetistäkin. Ite käyn vähän väliä tarkastamassa ettei oo verta mikä valuu..Hyvä että soitit, sitähän varten ne siellä on :) ja taitaa olla tosiaan aika epätodennäköstä että lapsivettä olis...

Yhteistyössä