Hakutulokset

1. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Mulla ainakin päärynä jäi pojan makuun turhan klönttiseksi kun sitä sauvasekoittimella soseutin. Kypsempi tai höyrytetty päärynä olisi varmaan soseutunut paremmin.
  2. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Neuvolassa käyty. Nyt ei onneksi hetkeen ole rokotuksia, seuraavat sitten 1-vuotiaana. Painoa jäbällä 8660 g ja pituutta 68 cm, hienosti kasvaa ja painonkin kehitys alkaa tasaantua nyt kun poika on alkanut liikkumaan. :) Kehuja sai taas suloisuudesta (löytyykö maailmasta epäsuloisiakin vauvoja...
  3. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Meillä menee bataattia, porkkanaa, kukkakaalta ja nyt tänään mukaan tuli peruna. Hedelmistä on maisteltu banaania, mangoa ja päärynää. Nuo kaikki siis olen itse soseuttanut. Kaupan valmissoseista ollaan maistettu vain persikkasosetta. Kakka meillä ei ole kiinteää tai papanoita nähnytkään...
  4. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Eilen oli mummini hautajaiset ja 32 asteen helle. Poika jaksoi tosi reippaasti. Kesken siunaustilaisuuden iski pikkumiehelle puheripuli ja piti melkoista älämölöä, päristeli ja jokelsi. Kiukutellut ei kertaakaan koko pitkän ja KUUMAN päivän aikana. Tuntui oikein nauttivan kun oli paljon ihmisiä...
  5. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Mulla on vielä 4 kiloa lähtöpainoon. En ole laihduttanut koska imetän, mutta hissuksiin paino valuu alaspäin. Mulle tuli turvotuksineen kaikkineen 20 kg raskauden aikana, ensimmäiset n. 11-12 kg lähti nopeasti, nyt sitten maltillisemmin on lähtenyt n. 5 kg. Eiköhän nuo viimeisetkin kilot jää...
  6. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Me taidetaan tässä hissuksiin luopua kopasta. Ei tuo sälli mitenkään vielä protestoi, mutta koppa alkaa auttamatta jäädä pieneksi. Eilen käytiin lähikaupassa kävellen ja jäbä nukkui tyytyväisenä kopassa, mutta näyttää jo vähän koomiselta, kun kaveri on jo niin iso sinne koppaan. :D Poika...
  7. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Vettä saa meilläkin soseen kanssa. Ensimukia testattiin, muttei tuo oikein vielä innostunut siitä. Tuttipullosta siis edelleen juo vetensä, tippa kerrallaan. Äsken tuossa leikkimatolla vaippasillaan kelliessä kääntyi kaksi kertaa peräkkäin mahalta selälleen. Tiedä sitten oliko vahinkoja...
  8. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Jahas... Meillä on nyt päästy ihan kunnolla ryömimisen makuun. Peppu nousee korkealle ja alakroppa hakee jo konttausasentoakin. Vielä tarvitsisi saada yläkroppa hallintaan ja voimaa lisää, niin sitten mentäisiin ja lujaa. Nyt siis punkee itseään eteenpäin pylly pystyssä, hirveän ähellyksen kera...
  9. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Mä taas olen todennut, että meillä paras hetki soseille on just ennen imetystä. Kylläisenä tuo ei suostu soseita syömään oikeastaan ollenkaan, ennen imetystä taas oikein hihkuu kun näkee soselautasen. :D (Ja pikkumies on jo oppinut, että sen jälkeen pääsee sitten rinnalle syömään napansa täyteen...
  10. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Ei kakan olemuksessa mitään outoa ollut. Ei ole pariin päivään kakannut kunnolla, joten kaiketi nyt vaan oli tyhjennysoperaatio kyseessä. Kukkakaalisose saattoi aiheuttaa ilmavaivaa. Siitä nyt pidetään pari päivää taukoa ja katsellaan ettei sama meno jatku/pahene. Hedelmistä ajattelin...
  11. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Eläimiin poika on alkanut ihan muutaman viikon sisällä kiinnittää enemmän huomiota. Selvästi kiinnostaa, etenkin tuo meidän koira. Kissa ei aiheuta niin valtavan suurta mielenkiintoa. Olipahan melkoinen yö. Taisi hampaat ja masu molemmat vaivata pientä. Ennen nukkumaanmenoa laitoinkin supon...
  12. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Meilläkin oli vihdoin taas normaali yö ja poika söi siis vain kerran (klo 02.30)! :) Kerran kylläkin jouduin palauttamaan sängyssään rymistelevän ja pyöriskelevän pojan sijoilleen nukkumaan, kun oli onnistunut ryömimään niin, että pää oli jalkopäässä. Oli siis kääntynyt sängyssä napansa ympäri...
  13. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Meillä on nyt jotain kummaa meneillään. Pojan nukahtaminen yöunille on tosi hankalaa ollut nyt useampana iltana peräkkäin. Herää sen pari-kolme kertaa itkien. Lisäksi on alkanut heräämään ensimmäiselle yösyönnille jo 1-2 aikaan ja saattaa syödä kahdestikin yössä. En tiedä liittyykö puhkeaviin...
  14. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Menkkakivuista en osaa sanoa kun ei menkkoja ole vielä näkynyt. :D Toivottavasti eivät ennestään pahene ainakaan :O Tänään jäbä maisteli taas bataattia soseutettuna + ihan pikkiriikkisen nokareen kukkakaalta soseena. Kukkakaali aiheutti melko epäuskoisen ilmeen pojan kasvoille. :D...
  15. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Minä myös keitän pojan juomaveden edelleen. Meillä sitä menee tosin päivässä ehkä max. 10 ml. Täysimetetty vauvahan saa rintamaidosta tarvitsemansa nesteen ja helteillä äidin rinnat vielä tuottaa kevyempää etumaitoa reilummin (äidillä on kuuma = vauvalla on kuuma). Meillä jäbä treenasi äsken...
  16. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Mä just eilen ostin jäbälle ensimukin. Tuo kun ei tuttipullosta tykkää juoda niin ajattelin, että ne päivittäiset pienet vesihörpyt menisi paremmin alas ensimukista. :) Meillä ollaan vielä kaukana mistään puuroista ja lihasoseista. Täysimetyksellä edelleen, mitä nyt kerran tai pari päivässä...
  17. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Meillä soseiden maisteluun tuli pieni tauko hampaiden puhkemisoperaation myötä. Poika ei vaan kertakaikkiaan tykännyt, että suuhun laitetaan yhtään mitään. Tänään sitten keittelin ja soseutin uudet porkkanasoseet pakkaseen. Samalla poitsu maisteli n. teelusikallisen tuoretta porkkanasosetta...
  18. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Manduca on tuntunut oikein näppärältä. Ainoa huono puoli on vasemmassa lonkassa tai missä lie tuntuva kipu poikaa Manducassa kantaessa, mutta se tuskin varsinaisesti on Manducan syy. Enemmänkin se on tuo pojan paino (yli 8 kiloa) ja nivelsiteet tms. jotka ei ole ihan palautuneet rajusta...
  19. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

margareta, pääasiassa hampaat ei vaikeuta imettämistä, mutta välillä poika kyllä puree, yleensä siinä vaiheessa kun masu on jo täynnä ja alkaa pelleilemään tissillä, silloin sitten laitan tissin suosiolla piiloon. Voin kertoa, että sitten kun puree, niin sattuu ihan tosissaan. :D Poitsu ei...
  20. Hortensia MacAnkka

Helmikuun helmet 2014

Eikä muuten ollutkaan toinen alaetuhammas joka teki tuloaan, vaan jo olemassaolevan alaetuhampaan viereinen hammas tai sitä seuraava (kulma)hammas. :O Ikenestä siis pilkistää valkoista ja se on varmastikin syy eiliseen kipuiluun (ja muutoinkin vallallaolevaan yleiseen levottomuuteen yms.).

Yhteistyössä