Hakutulokset

1. C

Toukokuiset 2021

Raskaana voi ottaa puudutuksen, ei vaikuta sikiöön mitenkään. Isompia hammasremontteja ei muistaakseni viimeisellä kolmanneksella suositella tekevän, muuten hampaat voi huollattaa iham normaalisti :)
  2. C

Toukokuiset 2021

Täällä on vähän paremmin mennyt viime päivät, huonoa oloa on koko ajan, mutta siedettävämpää. Toivottavasti jatkuis näin ja kaikki ois hyvin, ei ainakaan tarviis pahentua. Tänään oli eka neuvola ja perus jutut siellä käytiin läpi, oli soitellut äitipolille jo näissä radi asioissa niin sieltä...
  3. C

Toukokuiset 2021

Voi kamala, otan osaa. Itse asennoidun samalla tavalla, että ennenkun vauva on hengissä sylissä voi tapahtua mitä vaan. Meillä esikoinen vammautui vaikeasti synnytyksessä, onneksi selvisi hengissä, mutta luotto meni lääkäreihin ja suhtautuu moneen asiaan nykyään eri tavalla.
  4. C

Toukokuiset 2021

Me ei kerrota, kun vasta nt-ultran jälkeen. Enkä muutenkaan pidä siitä hössötyksestä mikä osan isovanhempien kohdalla alkaa niin mieluusti olisin kertomatta ollenkaan :D mä en ole itse yhtään hössöttäjä tyyppiä niin rasittaa sellanen ja myös sitten jatkuvat kyselyt miten voit jne. Musta tuntuu...
  5. C

Toukokuiset 2021

Ultrassa käyty, vastasi viikkoja oviksesta laskettuna ja syke näkyi Onneksi ei ole tarvinnut turhanpäiten voida pahoin.
  6. C

Toukokuiset 2021

Mä kokeilin keto dieettiä verensokereiden pitämiseen hyvänä, siihen auttoikin mainiosti, mutta muuten ei sopinut yhtään. En palautunut ollenkaan, kun liikun normaalisti paljon ja maha meni myös huonoon kuntoon, kun en tajunnut, että kuituja on kuitenkin tarpeeksi saatava. Nykyään syön...
  7. C

Toukokuiset 2021

Mulla on molemmissa raskauksissa tullut kans vaan reilut 10kg, en ole painonnoususta nytkään huolissaan. Olen aina ollut ennemminkin alipainoinen niin kiva saada välillä vähän muotoja. Onko muilla alkuraskaudessa ollut maha sekaisin? Tänään kivat vatsanväänteet ja ihan kuralla... Eikä mitään...
  8. C

Toukokuiset 2021

Mä kävin esikoisen aikaan ihan työterveydenhuollossa, kun en pystynyt töissä huonon olon takia olemaan. Sain aina pidemmän pätkän sieltä onneksi niin ei tarvinnut muutaman päivän välein käydä. Meillä muistaakseni työnantaja edellytti lääkärintodistusta eikä terkan todistus kelvannut muutenkaan.
  9. C

Toukokuiset 2021

Mulla on perjantaina jollon olis 7+0 Kovasti toivon ettei tämä pahoinvointi enää kovene, en ole oksentanut mutta alkaa olla aika haasteellista välillä varsinkin jos on vieraita käymässä. Tällä viikolla olis paljon menojakin, mitenhän niistä selviää.
  10. C

Toukokuiset 2021

Kuulostaa kyllä kurjalle tuollaiset kivut.. onneksi sulla huomenna ultra! Mulla ollut kipuja, mutta lieviä vaan. Ja tervetuloa uusille plussanneille :) Eilen oli ihan siedettävä päivä vaikka ällöttää enempi vähempi koko ajan, täytyy tosiaan vähän väliä jotain pientä ottaa. Makuuasento tuntuu...
  11. C

Toukokuiset 2021

Mulla on myös ihan hirvee pallo... Ja ei tosiaan mikään pyykkilautavatsa ollut ennenkään vaikka hoikka olen, mut tuntuu, että hirvee turvotus päällä. En tiedä miten tätä peittelee. Muistan kyllä edellisistäkin saman, mut nyt korostuu, kun ei ole paikat aikaisemmistakaan raskauksista täysin...
  12. C

Toukokuiset 2021

Täällä sama, pari päivää ollu järkky olo, en ole oksentanut, mutta en taida kovin herkästi oksentaa muutenkaan. Yöllä joka kerta, kun heräsin vessaan niin tuli sen jälkeen huono olo. Pitkällään näyttää olevan parempi, nyt makoilen, kun kuopus nukkuu ja toinen onneksi hoidossa. Ruuan syöminen...
  13. C

Toukokuiset 2021

On ollut erilaiset, ekasta oli pahoinvointia jos ei syönyt säännöllisesti, muuten aika hyvä olo. Tokasta voimakas ällöolo jostain 4+ viikoilta. Tästä pahoinvointi alkanut vasta 6 raskausviikon lopulla eikä vieläkään ole samalla tasolla, kun edellisestä. Kaikissa ollut mahatutuntemuksia, se...
  14. C

Toukokuiset 2021

Aivan, on sitten varmasti tärkeä tietää mahdollisimman ajoissa mihin on kiinnittynyt. Mulle ei varsinaisesti taskusta ole puhuttu, mutta muistan, että yhdessä ultrassa lapsettomuuslääkäri katsoi jotain kohtaa mun arvessa, en muista mitä tarkalleen siitä sanoi, mutta kuitenkaan ei huolissaan...
  15. C

Toukokuiset 2021

Onko sulla joku erityinen syy miksi riski, että voisi kiinnittyä sektioarpeen? Anteeksi en muista jos olet kertonut :). Mulla on kaksi sektiota tehty ja tiedän, että riski siihen on, mutta mulle ei ole sanottu, että sen korkeampi riski kuin muillakaan joille sektio tehty. Tuota kyllä olen...
  16. C

Toukokuiset 2021

Mulla on ens viikon pe jollon ois 7+0. Itellä alkaa vähän olla, että joitain ruokia tekee mieli ja joitain ei. Olin keittoa ajatellut tehdä tänään, mutta tuntuu ettei maistu sitten yhtään niin pitää tehdä jotain muuta. Vaihtelevan ällö olo ollu koko päivän.
  17. C

Toukokuiset 2021

Mulla on myös tota huimaamista ylösnoustessa matalista verenpaineista johtuen. Viimeyönäkin, kun vessaan nousin niin meinasin kaatua, pitäs muistaa rauhassa nousta. Pyörtynyt en ole koskaan, mutta kyllä silmissä sumenee. Läpi raskauden ollut aina matalat paineet kuten normaalistikkin. Eilen ja...
  18. C

Toukokuiset 2021

Esikoisesta oli pp14, eli 14 päivää siirrosta kun kaksipäiväinen alkio siirrettiin hcg joku vajaa 160. Kuopuksesta en enää muista, oli blaston siirto niin paljon enemmän samalla testipäivällä.
  19. C

Toukokuiset 2021

Nyt ei ole otettu hcgtä, mutta noissa ivf lapsissa on otettu. Aattelin, että menisin omakustanteisesti tässä, mutta viiva vahvistu niin hyvin, että en sitten mennyt.
  20. C

Toukokuiset 2021

Kyllä sanosin, että jos on kovin paha olo kannattaa jäädä saikulle, turhaan sitä itseään kiusaa. Esikoista odottaessa tein hoitotyötä ja en päässyt tauoille juurikaan. Saattoi olla, että päivässä kerkesi 15min pitää ruokatauon. Työnantaja ei tähän ottautunut sittenkään, kun tiesi raskaudesta...

Yhteistyössä