Hakutulokset

1. Tallu -

Kuulkaas te tumpelot kinkunpaistajat!

Hah, Välimäki saa olla mitä mieltä haluaa :D Kinkun liemestä tulee maailman paras kastike kinkulle, kun sen vain osaa tehdä, eikä taatusti tartu kitalakeen.
  2. Tallu -

En ymmärrä "ei jouluihmisiä"..

Kolme lasta ja olen ei-jouluihminen :wave: Poikkeus vahvistaa säännön?
  3. Tallu -

En ymmärrä "ei jouluihmisiä"..

Lapsuuden taian katoaminen. Jouluista tuli suorittamista, jolloin tein joulun muiden toiveiden mukaan monien vuosien ajan. En kertakaikkiaan raaskinut sanoa vastaan, kun niin moni läheinen toivoi tietynlaista joulua. Nyt, kun lapset ovat isompia, olen ollut joulut enemmän tai vähemmän töissä...
  4. Tallu -

Turkulaisia tai Turkua tuntevia paikalla?

Enkä mä ottanut sitä pahalla :) Joo, mä soitan sinne ja kysyn tarkemmin.
  5. Tallu -

G: Joulun alkot 2014?

Taitaa jäädä kinkun kanssa nautittuun punkkuun tänä jouluna, koska töitä.
  6. Tallu -

Hehee, niin palstatyypillinen vastaus, johon itsekin usein sorrun :D Ja juu, tietenkin - ajattelin vain, että tietääkö palsta, koska monta kertaa palsta tietää =) Kiitos kommentista, sait hymyn huulilleni :)
  7. Tallu -

Vielä kysymys tuosta Kertusta - kannattaako varata pöytä, vai löytyykö paikkoja extemporee la-iltaisin noin klo 18? Meitä on kuitenkin 6 hlöä.
  8. Tallu -

Juu, tiedän kyllä, että juna menee satamaan asti, mutta haluttiin lähteä aiemmalla junalla Turkkuseen ja ehkä käveleskellä satamaan, jos jaksetaan ja katsella samalla kaupunkia. Ellei jakseta/viitsitä, niin mennään sitten taksilla :) Kerttu-ravintola vaikuttaa aivan täydelliseltä paikalta...
  9. Tallu -

Kiitos kinkkivinkistä, pannaan korvan taa, se on meidänkin suosikkeja :) Vielä ei oo tietoa millä siirrytään rautatieasemalta satamaan, ehkä kävellään, ehkä mennään taksilla, jos ei jakseta kävellä :) Meitä on useampi, niin taksi vois tulla halvemmaksikin kuin julkiset? Mut nyt nukkumaan...
  10. Tallu -

Tänks chef :) Se vois olla hyvä vaihtoehto, niin ei tarvis lähteä eksymään kauemmas. Muitakin saa vinkata :)
  11. Tallu -

Kaipaisin suosituksia kohtuuedullisista ravintoloista/ruokapaikoista lähellä Turun rautatieasemaa tai matkalla sieltä kohti satamaa? Laivareissua pukkaa, tullaan junalla =)
  12. Tallu -

Kuinka moni täällä nielee miehen mällit?

No älä nyt pennuksi hauku, jokainen tulee onnelliseksi omalla tavallaan. Eikä ole kehuskelua - vastasin vain, kun kysyttiin.
  13. Tallu -

Maistuisiko?

Tai tagliatellea :) Enivei, vaaleaa pastaa kumminkin, tumma on terveellisempää.
  14. Tallu -

Kissa vapaana taajamassa?

En pidä vapaana, kissa ulkoilee valjaissa valvotusti, vaikka ei se kissan luonnollista elämää olekaan. Turvallisempaa kuitenkin, ja kun kissa ei muusta tiedä, kun on aina kulkenut valjaissa.
  15. Tallu -

Kuinka moni täällä nielee miehen mällit?

Turhaan sitä hyvää proteiinia ym. hyviä ravinteita hukkaan heittää :)
  16. Tallu -

Maistuisiko?

No ei nyt maistuisi, tein itse paremman näköistä samaa sapuskaa tänään =) Pastakin oli kokojyväinen versio.
  17. Tallu -

Millä saada 11v ymmärtämään, että minkä takia 15min koulumatka ei voi kestää 1,5h jos ei ole edes puhelin päällä

Näinpä juuri. Tutkittu kikka lastenhoitoon: Älä huomioi kiukuttelua Mä olen noiden omien kanssa keskustellut hyvin vakavaan sävyyn vastaavista asioista, puhunut omista tunteistani lapsen tasolla silmiin katsoen. Ei kovin montaa kertaa ole tarvinnut painokkaasti sanoa, että on hänellekin...
  18. Tallu -

Hemoglobiinin vaihtelu, miten voi olla?

Näköjään hb voi vaihdella, vaikka mittausten välissä olisi vain pari minuuttia. Tosin kyseessä sormenpäästä otettu näyte. Kerran verenluovutuksessa mittasivat multa kolmeen kertaan, kun eka mittaus oli yli 20 g/l alempi kuin aiempana verenluovutuskertana. Sitten piti mitata vielä pariin kertaan...
  19. Tallu -

Kesäloman kertyminen määräaikaisessa työsuhteessa..?

Vuosilomaa eli kansankielellä kesälomaa kertyy 2pv/kk, eli tienaat lomaa tuolla ajalla 12x2pv=24pv. Lomanmääräytymisvuosi on 1.4.-31.3. välinen aika, jolloin tienataan seuraavan lomakauden lomat, eli ensi kesän lomat. Lomaoikeutesi lasketaan siis kuuden kuukauden ajalta, eli puolet tuosta...
  20. Tallu -

miksi se ebola tarttuu,hoitajat kertokaa?!

Tässä esittelyvideo, miten helposti juurikin tuossa riisumisvaiheessa kontaminoidutaan. Ebolalta suojaava puku hankala riisua - testihenkilölle kävi huonosti | IL-TV Uutiset | Iltalehti.fi

Yhteistyössä