Hakutulokset

1. Tallu -

Mitä tuonne Omakantaan oikein tulee?

Vanhoja tietoja sinne ei lisätä, eli vain tulevaisuuden potilastiedot, kunhan terv.huollon yksikkö on liittynyt kanta-arkistoon. Synnytyskertomustasi pitää muistaakseni pyytää niin, että äitisi lähettää pyynnön siihen sairaalaan/synnytyslaitokseen, jossa olet syntynyt. Lapsuutesi...
  2. Tallu -

Netin ihmekeksintö toimii: rajaa lattialle ympyrä ja kissa menee siihen

Ei toiminut meiän yksvuotiaalla kollipojalla. Kokeiltiin vyöstä ja kaulahuivista tehtyä ympyrää. Hetken istui vieressä ja lähti sitten tassuttamaan muualle.
  3. Tallu -

saako sairaankuljettaja ilmoittaa rattijuoposta poliisille?

Ja jos mennään ihan lakitekstiin, niin laki potilaan asemasta ja oikeuksista kieltää tietojen luovuttamisen, MUTTA siitä on poikkeuksia. Salassapidosta poikkeaminen - Valvira.fi Salassapitovelvollisuus – TherapiaFennica Mä LUULEN tuon poikkeuksen tässä asiassa perustuvan...
  4. Tallu -

saako sairaankuljettaja ilmoittaa rattijuoposta poliisille?

Ihan en tässä asiassa voi itseäni ammattilaiseksi kutsua, mutta näitä asioita olen aiemmissa ammateissa sivunnut paljonkin. Jos tässä on väärää tietoa, niin korjatkaa. Kyllähän poliisi taitaa olla se viranomainen, joka onnettomuuteen hälytetään joka tapauksessa, myös peltikolareissa, joissa ei...
  5. Tallu -

Teinit, argh! miten teillä?

Toivottavasti nuoleskelu ajan mittaan laantuu.
  6. Tallu -

Teinit, argh! miten teillä?

Esikoinen 19v asuu jo yhdessä tyttökaverinsa kanssa. Kotona olevat 16v ja 13v ovat kotona viihtyviä, rauhallisia nuoria, joilla on yleensä yksi kaveri kerrallaan kylässä. Pitävät paljon yhteyttä kavereihinsa tietokoneen kautta. Yritä olla positiivisella mielellä siitä, että nuoret teillä...
  7. Tallu -

Aikuisopiskelu

Mäkin opiskelin aikuisena lähihoitajaksi. Olin opiskelun alkaessa 38v. Kävin samalla töissä ma-pe noin 7-15, jonka jälkeen koulua meillä oli 2-4 iltana viikossa + paljon itsenäistä opiskelua (tarkoittaa open antamia tehtäviä, joita tehdään ja palautetaan erityisen opiskelualustan kautta opelle)...
  8. Tallu -

Mikä h*lvetin PUSKURIRAHASTO?!

Sitä voi kutsua myös toimintatonniksi tai muutamaksi =)
  9. Tallu -

Päätättekö yhdessä kaikki isommat hankinnat puolison kanssa?

Näin meilläkin. Ei mun tarvitse tietää tai antaa suostumusta, jos isäntä menee ja ostaa jotain itselleen tarpeellista, jota minä en tule käyttämään. Samoin toisinpäin. Mutta yleisimmin hankinnat koskevat koko perhettä, joten mahdollisesti/tarvittaessa myös lasten mielipiteet huomioidaan.

Yhteistyössä