Hakutulokset

1. A

sektio vastaan alatiesynnytys

Kirjoitin toisessa ketjussa pitkästi synnytyksestä ja siitä, miten se sujuu hyvin (otsikon "synnytyksessä tulleet vammat" tms alla). Esikoiseni syntyi sektiolla. Elämäni hirvein kokemus! En ole ikinä enää entiselläni, vatsassa on ruma, tunnoton, kova arpi - vaikka se kuinka olisi pieni ja...
  2. A

alatiesynnytyksessä tulleet vammat

\ No kyllä voi harjoittaa! Totisesti. Edellä on lista kirjallisuudesta, joka on täynnä neuvoja siitä, miten. En muista mainitsinko mutta olen myös itse entinen huippu-urheilija. Siksi jälkikäteen ottaakin päähän, miksi en käyttänyt tätä hyväkseni ja valmistautunut synnytykseen kuin...
  3. A

iltapala help pikaiseen!

\ Tyhmä kysymys, mutta kuinka teet tuon munakokkelin mikrossa? siis kauanko kypsyy ja maitoa ja muna vain...?
  4. A

iltapala help pikaiseen!

Onko mielestänne munakas (vajaa yhden munan) riittävä iltapala 1v10kk:lle maidon kera? Puuro ei mene, eikä oikein jugurttikaan, mutta tuota munakkaan ns. ravintoarvoa en osaa ajatella...tuntuu niin kevyeltä. No muuta ei nyt haluaisi syödä :\|
  5. A

Vauvan puistatukset

Meidänkin puolivuotiasta puistatuttaa kun pissa tulee! :D
  6. A

\ Mutta jos pelottaa, on hyvä tutustua aiheeseen mahdollisimman paljon etukäteen ja valmistautua synnytykseen. Ei panikoimalla vaan opettelemalla synnytyksen kulkua ja sitä, miten itse voi edesauttaa ja vaikuttaa. Itse menin ekaan synnytykseen ohjeistuksella "älä mieti mitään, anna...
  7. A

Synnytyspelko jo liian aikaisin...

Kerran jo tällä palstalla suosittelin pelkojen käsittelyyn hypnoosia. Itselleni se auttoi todella paljon - ja ennenkaikkea alitajuntaan tuli hyvä ja luottavainen olo itseeni ja elämääni. Jos kerran olet Tamperelainen, voit käydä samalla hypnotisoijalla kuin minä, yhteystietoja löytyy Napapiirin...
  8. A

Tays ja synnytysjakkara/amme

Veljeni vaimo on synnyttänyt kaksi tytärtä Tayssissa, kummallakin kerralla jakkaralla. Ihan hyvin oli menneet nuo synnytykset eikä kukaan ollut jakkaraa vastustanut - ainoastaan veljeni pyörtyi kummallakin kerralla.. =)
  9. A

Tietoa kaipaavalle: netistä voi tilata esim cd:tä nimellä "synnytä rentoutuneena". Lisäksi Vammalan synnytysosasto järjestää hypnoosivalmennusta. Suosittelen kumpaakin. Lantiota avaavia liikkeitä on hyvä opetella: esim se ihan perinteinen kyykkyasento jalat silleen levälleen ja masu jalkojen...
  10. A

SYNNYTYSPELKOISILLE!

Hei kaikki synnytystä pelkäävät, itselleni synnytyspelon kohtaamiseen ja käsittelyyn tuli suuri apu hypnoosista. Kehotan kokeilemaan! Oma olo helpottuu ja paranee, pelon mittasuhteet muuttuvat normaaleimmiksi ja kenties aikaisemman traumaattisen synnytyskokemuksen miettiminen tasapainottuu ja...
  11. A

No ei sinua kukaan puoli-istuvaan asentoon pakota. Ja minun tietääkseni jakkaroita on useampia Taysissa, ammeita vain yksi. Nämä legendat "ei saa synnyttää kuin puoli-istuvassa asennossa" ovat usein seurausta siitä, että muita asentoja ei ole juuri ehdoteltu ja on päädytty puolihuomiotta...
  12. A

Muistan, että ennen ensisynnytystä panikoin ihan samoilla peloilla. Yritin jopa puhua itselleni pelkosektiota, kunnes päätin kuitenkin synnyttää alateitse. Synnytyskivut olivat kovat. Kipuja pahensi hirveä kohtelu sairaalassa: minulle tiuskittiin, äyskittiin, jouduin odottelemaan 10 tuntia...
  13. A

jos ensimmäinen sektiolla niin

Voi hyvänen aika, kaikenlaisia huhupuheita sitä kuuleekin. Kenties taustalla on jokin tarina, jossa muuta kuin ilokaasua ei ehditty antaa ennenkuin ponnistusvaihe yllätti kaikki.. ja tarinahan paranee joka kierroksella levitessään.. Kyllä kivunlievitystä saa sektion jälkeenkin. Ehkäpä jopa...
  14. A

Synnytyspelon hoito Vammalassa?

On kokemusta. Kävin ensin Taysin pelkopolilla mutta siellä sain vain pahemman pelon. Niinpä ratkaisuksi löytyi Vammalassa synnyttäminen. En siis uskaltanut toista kertaa synnyttää Taysissa. Vammalassa pelkopolilla otettiin vastaan hyvin. Paikalla oli sekä lääkäri että kätilö. He halusivat...
  15. A

koko Taysissa on tasan yksi amme, johon voi päästä avautumisen aikana. On aika tuuria jos se sattuu olemaan vapaana juuri kun itse siihen haluaisi..
  16. A

Taapero

Riippuu ihan päivästä, välillä mikään ei ole hyvin, välillä hyväntuulisena touhuilee :) Nyt 1v10kk ja tuttia ei enää päivällä. En antaisi sinuna periksi tuttiasiassa, jos tarkoitus on jättää pois. Huomion kiinnittämistä vaan muihin asioihin (tiedän että vaatii itseltä voimin). Tsemppiä!
  17. A

Vajaa 2v PAISKOO!

Meillä poika 1v10kk ja jossain vaiheessa innostui kaukosäätimen paiskomisesta. Lisää intoa toi se, kun patterit levisivät aina heittäessä. Kiellettiin ja poika tuntui käsittävän sen jonkinasteisena leikkinä...nauroi ja heitti kahta kauheammin. Sitten "uhrattiin" yksi kaukosäädin ja oltiin niin...
  18. A

hyvä perusrasva?

Meillä on todettu hyväksi Novalan. Melko rasvainen, kannattaa kokeilla! Tosi kuiviin kohtiin laitamme locobaise repairia mikä on todella paksu ja rasvainen rasva. Nyt ihotautilääkäri määräsi meille vielä cortisonin käyttöön. Tyttö 6kk, atoopikko + maito-, vehnä-, kaura-, muna- ja...
  19. A

Kovaotteista hellyyttä

Mitä tehdä kun poikamme 1 v 8 kk osoittaa kovin kovakouraisesti hellyyttä? Poika ei ole koskaan ollut kova istumaan sylissä tms, ei ole kerta kaikkiaan ehtinyt kun on aina ollut niin touhua täynnä. Nyt kun aloittelee puhumaan on uhmakin alkanut nostaa päätään, kaikkeen on vastaus ei tai itku ja...
  20. A

Minkäkokoisia allergisia vauvoja?

Meillä 5kk neuvolassa 66,5cm ja 8000g, eli täällä ollaan hyvin kasvettu allergioista huolimatta, ainakin toistaiseksi... Tällä viikolla 6kk neuvola, saas nähdä sitten. Itsestäni tuntuu ainaki että tyttö on hoikistunu huimasti.... Meillä on löytynyt nyt maito-, muna-, vehnä- ja...

Yhteistyössä