Hakutulokset

1. L

Jos nyt olisit menossa naimisiin....

Mä oisin edelleen haluamassa samanlaista kun sillon aikanaan. Perus mansikkakakku kermalla. Yksinkertaisen kaunis. Emme pidä sokerimassasta, marsipaanistakaan. Semmonen kakku jota on itsekin mukava syödä.
  2. L

Vaarallisin verikoirarotu ei olekaan bulmastiffi, vaan saksanpaimenkoira

No ei kouluteta ei. Tai sitten ois meidätkin syöty moneen kertaan. Eipä ole yksikään tavattu poliisikoira ollut edes uhkaava itsessään. Kyllä ne toimivat ja reagoivat aivan kuten käsketään ja koulutetaan. Vaikka verikoirarotuja niissä on.
  3. L

Vaarallisin verikoirarotu ei olekaan bulmastiffi, vaan saksanpaimenkoira

mikä rotu on poliisikoira? niitähän on monenrotuisia joista esim tuo sakemanni yksi.
  4. L

Saako silmätulehduksesta sairauslomaa?

Olen saanut. Jos tulehus on niin mulla se aina iskee semmosena että alkupäivät silmät ihan hirveät. Niinkään tartuntaa lekurit ei oo sanoneet aikuisen kohdalla mutta kattoneet että oireet pahat ja täytyy saada helpottumaan ennekun pärjää töissä. Työpaikalla on kulkenut silmätulehusta ja...
  5. L

Minkälaiset arvosanat teidän lapset toivat? :)

En tiedä vielä kun vasta tulossa toikkari tolle ekan päättäneelle. Syksyn perusteella ja opettajan palautteen perusteella en kovin huonoa odota. Onhan tuolla omat vaikeutensa ja haasteensa,siihen nähden on pärjännyt hyvin.
  6. L

Milloin olette laittaneet potan pois käytöstä?

3 v potta oli vielä olemassa mutta hyvin satunnaisesti käytti. Enemmän pönttöä. Lähti kokonaan kun oli sen 3v. Kävi julkisissa vessoissa jo 2v pöntölläkin joten koskaan se potta ei ollut kysymys ha ehto hädän tekemiselle.
  7. L

Mitä 1-vuotiaan "pitäisi" osata?

Tän tarhatädin korvaan kuulostaa tavalliselta 1v. Tuossa vaiheessa kirjo on suuri mitä tulee taitoihin ja tekemisiin. Eivät kaikki kävele tuetta tuolloin ja syövät käsin jne. Joku pajattaa kovaan ääneen omia juttujaan ja toinen on hiljaisempi. Yksi sanoo muutaman sanan ja toinen paapaa. Sulla...
  8. L

Päivähoidon urbaanilegendat- jaetaan kaikki!

Legendaa tai ei, se on kuitenki totta että tuodaan lääkittynä ja jopa tarjotaan lääkettä lokeroon annettavaksi. Tämä tyyli aivan itse nähty. Tai kysytään että kai teillä on lääkekaapissa särkylääkettä jos vielä tarvii..juu ei oo ja kotia takasin kipeänä.
  9. L

Kerro synnytyksestäsi

No kyllä se synty ja loppu hyvin vaikka pieleen menikin. En oo uudelleen tohtinu yrittää. Aikaa kulunu kohta 8v eikä oo muistot kultautunu. Vaikka niin sanotaan. Synty 39+1 sektiolla. Enemmän ja kipeitä suppareita oli 3vrk aikana ennenkun käynnistyi. Kätilöitä en kehu tippakaan, synnytyslääkäri...
  10. L

2 kk naimisissa, mies riisui sormuksen js käveli juuri ovesta ulos

Millä pohjalla naimisiin menitte jos nyt jo toinen läks? Eikai se auta kun kattoo mitä mies tuumaa ja antaa sille tuumausrauhaa. yrittää keskustella vielä asioista.
  11. L

Miten itse olisit tehnyt tässä tilanteessa? Rippijuhlat ja kutsumaton vieras...

Kai sitä ois vaan antanu olla kirkossa, se kun on julkinen paikka ja rippikirkkoonkin saa tulla kuka tahansa. Ykstyispaikassa olevat juhlat ovat toinen asia.
  12. L

Nainen työnsi TYHJIÄ rattaita

5v sitten tuo työntäjä olisi voinut olla minä. Aivan terve tietääkseni olen ja se jota hain hoidosta on jo 7v. Ihme kyllä kun hakiessa lapsi ei ollu kyydissä...miten se olikaan niin että rattaat/pulkka oli tyhjä menomatkalla???
  13. L

Vihdoin järkeä päivähoitoon viemiseen, jos toinen vanhempi on kotona

Itseasiassa voi olla useita kuten mulla. Onneksi lapsi oli valmiiksi puolipäiväisenä joten pääsin haastatteluihin ja pystyin aloittamaan työt 3vrk varoituksella. Sanoisin että sillon hoitopaikka oli juuri se tekijä saada töitä äitinä.
  14. L

Tunsinko juuri vauvan vatsan läpi

Taisitpa tuntea =) just tollon mä tunsin toisella puolen mahaa semmosen möllykän. Pitkään poitsu viihty just siinä puolella. Kunnes ei enää mahtunu olemaan silleen. Sillon myös eka potku tuntu.
  15. L

7 luokan terveystarkastus nyt kesällä jo. Kuuluuko vanhemman mennä mukaan?

Jotenkin muistelisin että kun käytiin ekaluokan lääkärillä niin terkka sanoi että tulevaisuudessa mukana ollaan vitosella ja seiskalla/kasilla.
  16. L

Herkkäuninen lapsi ja päiväkodin päikkärit...jännittää...

Meillä piperöissä on monenlaista nukkujaa. Kyllä me uudelleenkin nukutamme,osa nukahtaa ja joku ei. Niillä eväillä mennään mitä on.
  17. L

Miten sujunut noin 1,5-vuotiaalla päiväkodin aloitus?

nii..ja mun 3 täyttäny itki myös alkuun. Toiset alle 3v ei itke yhtään.
  18. L

Ei lahjoja opettajille

Ei se tosiaan pakko ole antaa lahjoja jos ei halua. Mutta ei sitä ap voi julistaa kaikkien puolestä että ei sitä ja tätä. Kaikki opet ei ajattele samallalailla kuten emme mekään tarhatädit. Jos perhe haluaa kiittää lahjalla niin kukaan sitä ei voi kieltää. Kuten ei sanella että se ois...
  19. L

Asutaan maalla, ainoa auto hajosi, lapsella huomenna kevät juhla matkan päässä.. eikä rahaa ostaa autoa..

No kysykää naapurista. Minen asuisi maalla ihmisten selän takana yhen auton varassa ilman että ois ees varakyytiä kysyttävänä ja kaik riippuis siitä onko se oma auto ehjä vai ei. Kuin kaukana ap se koulu on? Pyörällä?
  20. L

Mitkä asiat vaikutavat siihen, minkä koulun valitsette lapsellenne?

Normaalitilanteessa olisimme halunneet tohon lähikouluun. Mutta opetusmuoto saneli kahdesta vaihtoehdosta ja onneksi saimme lähempänä olevaan vaikkei se aivan naapurissa olekaan. Kaverit ovat jokatapauksessa siellätäällä joten sen takia emme olisi halunneet tohon.

Yhteistyössä