Suuret tummat paisuneet silmäpussit. Kolmen tunnin unien jälkeen töihin. En jaksa tätä päivää.
Mies tuli yöllä kotiin klo 2. Oli ollut kävelyllä. Mies ei jaksa mua, kun oon kuulemma aina huonolla tuulella enkä tee tavallisia arjen asioita kuten muut ihmiset. En esim. oo laittanut ruokaa viikkoon. Miten te muut jaksatte?
Oon töistä kotona klo 17. Jotta ehtisin nukkua tarpeeksi (9 h), pitäisi mennä nukkumaan klo 21. Eli illalla 17-21 on vapaata aikaa. Siinä pitäisi sitten ehtiä laittaa ruokaa ja syödä se (väh. 1 h menee jo tässä). Sitten pitäisi harrastaa seksiä, 1 h menee tässä. Pitää harrastaa liikuntaa, 1 h ja siihen päälle suihkut ja kuivailut, väh. 1,5 h. Eli 3,5 h iltaohjelmaa jo täynnä. Siihen sitten siivoilut, hampaidenpesut, pyykinpesut ym. päälle, niin yli 4 h reilusti mennyt aikaa, enkä ehdi nukkumaan klo 21 mennessä. Tästä seuraa kierre, että kun oon väsynyt, oon huonolla tuulella enkä jaksa tehdä mitään, käydä missään, nauttia elämästä. Niin, en osaa nauttia! Sitä mies ei jaksa.
Mies suostuu pariterapiaan kyllä ainakin eilisiltaisen perusteella. Mutta tänä aamuna ainoa mitä hän sanoi, oli että haluaa puhua jollekin mun perheenjäsenelle, joka oikeesti tuntee mut toisin ku terapeutit. Mitä tähän pitäis sanoa?