2 kk naimisissa, mies riisui sormuksen js käveli juuri ovesta ulos

• Viestiketjun aloittaja "Epäonnistuja"
  • Ensimmäinen viesti
ristirouva
Ole lempeä itsellesi. Ja muille. Tuo ihminen ei ollut ehkä se Sinun oikea elämänkumppanisi. Silloin pitää vaan irrottautua. Tulevassa näen sinut levollisena ja iloisena.

"Juu"
Katso tuleeko mies takaisin vai jäikö sille tielle. Yritä puhua hänelle. Olette kuitenkin tehneet lupauksen pysyä yhdessä myötä- ja vastamäessä. Ehdota parisuhdeterapiaa, jotta saisitte takaisin sen, mitä teillä aiemmin oli. Jos kaikesta huolimatta ero tulee, muista, että olet arvokas ihminen ja elämä jatkuu tämänkin kokemuksen jälkeen.

Aapee...
Suuret tummat paisuneet silmäpussit. Kolmen tunnin unien jälkeen töihin. En jaksa tätä päivää.

Mies tuli yöllä kotiin klo 2. Oli ollut kävelyllä. Mies ei jaksa mua, kun oon kuulemma aina huonolla tuulella enkä tee tavallisia arjen asioita kuten muut ihmiset. En esim. oo laittanut ruokaa viikkoon. Miten te muut jaksatte?

Oon töistä kotona klo 17. Jotta ehtisin nukkua tarpeeksi (9 h), pitäisi mennä nukkumaan klo 21. Eli illalla 17-21 on vapaata aikaa. Siinä pitäisi sitten ehtiä laittaa ruokaa ja syödä se (väh. 1 h menee jo tässä). Sitten pitäisi harrastaa seksiä, 1 h menee tässä. Pitää harrastaa liikuntaa, 1 h ja siihen päälle suihkut ja kuivailut, väh. 1,5 h. Eli 3,5 h iltaohjelmaa jo täynnä. Siihen sitten siivoilut, hampaidenpesut, pyykinpesut ym. päälle, niin yli 4 h reilusti mennyt aikaa, enkä ehdi nukkumaan klo 21 mennessä. Tästä seuraa kierre, että kun oon väsynyt, oon huonolla tuulella enkä jaksa tehdä mitään, käydä missään, nauttia elämästä. Niin, en osaa nauttia! Sitä mies ei jaksa.

Mies suostuu pariterapiaan kyllä ainakin eilisiltaisen perusteella. Mutta tänä aamuna ainoa mitä hän sanoi, oli että haluaa puhua jollekin mun perheenjäsenelle, joka oikeesti tuntee mut toisin ku terapeutit. Mitä tähän pitäis sanoa?

"Anne"
Mies voi tehdä ruokaa jos on lyhyempi päivä, ihan kohtuullista. Voitte sitten yhdessä harrastaa liikuntaa, kävelyllä käymistä tms, niin saatte sekä yhteistä aikaa, liikuntaa, että intoa seksiinkin.
Ymmärrän sua hyvin, mulla oli myös pitkään 7-17 päivää ja en kyllä tehnyt mitään ruokaa vaan mies, hyvä että jakso vähän ajan päästä aina jotain tehdä iltasella. Käydä kaupassa tms.

Aapee...
Ja yksi iso asia, miksi miehelle riitti, on se, että seksiä on tosi vähän, koska mulla ei oo haluja ja oon iltaisin väsyny ja priorisoin nukkumisen. Mies haluis vaikka joka päivä. Seksi on kyllä hyvää mutta en sitäkään oo saanut aikaiseksi tehdä.

Tuntuu, että elämä on yhtä velvollisuutta! Jo nyt, kun ei oo edes lapsia. Mä tiiän, että mun täytyy muuttua ja muuttaa suhtautumistani elämään. Mies haluis hirveesti lapsia, mutta toi riidassa esiin senkin, että miten voi perustaa perhettä mun kanssa kun jo nyt stressannun perusasioista.

"WTF"
Kuvauksesi perusteella sinun kannattaa unohtaa ajatukset minkäänlaisesta parisuhteesta, hankkia kissa ja antaa toosan kasvaa horsmaa. Eipähän tarvitse rääkyä sitä, että joudut antamaan omalle puolisollesi ja yhteiselle kodillesi omaa aikaasi.

Sääliksi käy miestä, luulisi että olisi havainnut kykenemättömyytesi yhteiselämään jo ennen naimisiin menoa. Vai loppuiko yrittäminen papin aameneen?
Mutta tällä palstalla tässäkin saadaan varmaan miehestä tehtyä syyllinen, yritys on kova. Jos nyt sitten ei ole provo, sen verran astronomisen typerä on taas tarina.

"Anne"
Huomasin että suihkutteluun ja kuivailuun hurahtaa aika paljon aikaa? Kyllä siinä on nyt liioiteltu.
Mutta oletko vasta aloittanut töissä? Vie aikansa tottua. Moneltako se mies on kotona? Onko samaan aikaan kuin sinä? Siinä tapauksessa voitte vuorotella ruuanlaitosta, muutoin jos hän on aikaisemmin kotona, niin voi sen tehdä valmiiksi.

Aapee...
Niin siis tarkotin, että koko liikuntaprosessi suihkuineen ym. vie sen 1,5 h.

Ja joo, meillä seksi kestää aika kauan. Mulle riittäisi lyhyempikin, mutta eilen oikeastaan riidan alku lähti siitä, kun meidän piti harrastaa seksiä ja sanoin sitä ennen, että tunti aikaa ennen ku mun pitää olla nukkumassa. Mies oli sitten siitäkin tullut jo alustavasti pahalle tuulelle, että kun annoin aikaa vain "pikaiseen".

"Anne"
[QUOTE="eeva";30847128]Aikunen nukkuu 6,5 tuntia ja seksiin menee 15 min jälkipesun kera.[/QUOTE]

Unentarve, kuten myös seksinlaatukin vaihtelee eri ihmisillä. Tuli varmaan yllätyksenä sulle.

nyt hei oikeesti
No jospa ehdotat miehelle, että hänkin osallistuu kodin siivoukseen yms, niin sinulle jää enemmä aikaa. Mihin aikaan sä oikein menet töihin kun noin aikaisin pitää nousta?

Tai sitten siivoilet enemmän viikonloppuna ja arkisin vain vähän. Uskoisin, ettei aikuinen ihminen tarvitse arjen jokaisena päivänä 9h unta, mä en nuku ikinä niin paljon. Eilenkin menin puoli yhden aikaan nukkumaan ja herätys oli klo 7, nyt vähän väsyttää, tunti enemmän ois tehnyt terää.

Ja alat tekemään isompia satseja sitä ruokaa, niin ei tarvitse käyttää tuntia päivässä tähän. Teillä ei ole lapsiakaan, niin isosta uunivuoasta syö monta päivää, tai loput voi laittaa pakkaseen ja taas ottaa sieltä joskus, ellei halua syödä samaa ruokaa päivää kauemmin.

Järjestelystä kaikki vain on kiinni, kyllä jokainen saa monta tuntia päivässä kulumaan ruoanlaittoon, seksiin, suihkuihin sun muihin jos vain haluaa.

Aapee...
Joo mies voisi kyllä tehdä minunkin mielestäni ruoan valmiiksi klo 17 mennessä, kun tuun kotiin. Mies on aiemmin kotona.

Kyllä mies itsekin sanoi, ettei vain minua syytä siitä, ettei me tehdä ruokaa. Mutta mä oon kuitenkin meistä se aneemisempi... Mies kaipaisi, että mentäisi ja tehtäisi enemmän... Vietettäisiin ainakin viikonloput ulkona.

En tiiä, osa on varmaan sitä, että mä oon introvertti. En oikeestaan kaipaa ihmisten seuraa. Ei tee todellakaan tiukkaa olla kaikki illat viikon aikana kotona ja puhumatta kellekään.

Nimim. WTF kommentoikin tähän liittyen, että miehen ois jo pitänyt ennen naimisiinmenoa tajuta mun kykenemättömyys yhteiselämään... Mies kyllä osittain sen tajusikin... Ja mä tiedän, että mun pitää oppia nauttimaan yhteisestä ajasta ja elämäni jakamisesta, mutta miten pystyn pysyvästi muuttumaan tässä asiassa?

"vierasvieras"
Tekeekö se mies mitään? :eek: Teet sille oman tehtävälistan illoiksi että saat omiasi kevennettyä. Ei kai joka päivä tarvi pyykkiä pestä tai erityisesti siivota?

"eeva"
[QUOTE="Anne";30847130]Unentarve, kuten myös seksinlaatukin vaihtelee eri ihmisillä. Tuli varmaan yllätyksenä sulle.[/QUOTE]

Toiset ovat aikuisia, toiset keskenkasvuisia. Ap kuuluu jälkimmäiseen kategoriaan.

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30847311:
Kuka aikuinen tarvii 9 tunnin yöunet :O paitsi ehkä krapulassa. Mulla ei ole edes työvuorojen välissä tuota yhdeksää tuntia aikaa.
Uskokaa jo, ihmiset tarttee eri verran unta. Itse jos sitkoilen 7h yöunilla, niin ei tule mitään. Ei ole kiva sitten ajella autoa 2h päivässä kun meinaa torkkua rattiin.

"vvv"
Kaksi aikuista ihmistä...tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen niin ei tarvi siivota kuin kerran viikossa, pyykit peset viikonloppuisin, ei luulis tulevan kahdelta viikossa koneellista enempää, jos työmatka ei vaadi autoa ym. niin pyöräile tai kävele, liikunta tulee siinä, suihkussa tulee yhtä puhtaaksi kymmenessä minuutissa kuin tunnissakin, tee viikonloppuna isompia satsia ruokaa ja pakasta niin ei tarvi viikolla joka päivä tehdä ja opeta se miehes osallistumaan kotitöihin.

Aapee...
Työpäivä alkaa joustavasti klo 7-8, kuitenkin siis tuolloin klo 8 viimeistään oltava töissä. Työmatkaan julkisilla menee 45 - 50 min. Jos haluaisi liikuntaa lisätä ja alkaa kulkea pyörällä niin pitäisi n. 1,5 h varata aikaa, että ehtii työpaikalla kävästä suihkussakin.

Mikä tässä nyt on ongelman ydin siis? Mies ei jaksa munhuonotuisuutta ja sitä, että koko elämä tuntuu olevan mulle vain stressiä... Kaikki tavallisetkin asiat, kuten kaupassa käynti, ruoanlaitto jne. Mies kyllä imuroi ja pesee pyykkiä, eli ei oo kyse siitä, ettei mies osallistuisi.

Mutta siis mä en osaa nauttia. Kaikki on vaan velvollisuutta ja vähän aikaa aina voinkin olla hyvällä tuulella, mutta sitten taas lipsuu siihen stressaantuneeseen, huonotuuliseen olotilaan. Ja se seksin puute on miehelle valtava asia. Ja kun mä tiiän sen, niin tulee paineita, että nyt mun pitää haluta ja antaa ja sitten jos en pääsekään tunnelmaan mukaan (niinku eilen illalla kävi) niin miehellä palaa käämit.

"vierasvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja laaman nöyhtä;30847311:
Kuka aikuinen tarvii 9 tunnin yöunet :O paitsi ehkä krapulassa. Mulla ei ole edes työvuorojen välissä tuota yhdeksää tuntia aikaa.
Minä ja se asia ei ole riippuvainen sinun työpaikastasi. Ikävä kyllä nyt kun on lapsia niin sen huomaa kun univelkaa kertyy viikot ja on ihan zombi jatkuvasti.

"..."
Mä tarvisin 9h unet, että oikeasti oisin levännyt ja 'itseni'! Mutta Tämä ei tietenkään toteudu pikkulapsiarjessa ja mieluusti kyllä priorisoin yhteisen ilta-ajan miehen kanssa usein edelle, vaikka tiedän et pitäisi mennä nukkumaan. Silti, saa tuostakin hyvää energiaa. Mutta 9h ois mulle tarpeen! Mies tarvii 6-7h ollakseen täysin pirteä. Onko tää teille vierasta, että ihmiset tarvii eri määrän unta...

Yhteistyössä