Hakutulokset

1. K

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Tai muutenkin kun lapsi ei vaan tottele?

Hmmh. Ehkä lapsilla on liikaa vaihtoehtoja ja siksi saavat liikaa valtaa? Eikö lapset voisi syödä aamuisin puuroa ja hedelmiä? Joskus silloin tällöin jotain muuta? Sehän olisi noin niinkuin ravitsemuksellisestikin hyvä.
  2. K

Mitäs ootte mieltä tälläisestä tilanteesta?

Itsekkyyttä, pikkumaisuutta, turhaan lapsien ja serkusten välien rikkomista. Raha ei ole ainoa motiivi maailmassa. Se ei ole myöskään ainoa tapa välittää. Otappa nyt vaan se raha vastaan ja juttele äitisi kanssa asiasta, jos tuntuu siltä, että haluat selvittää välejäsi häneen. Voithan kysyä...
  3. K

Oletko myöskään koskaan ottanut huomioon, miten vaikeaa A:n lapsilla on voinut olla, kun ovat menettäneet vanhemman? Ja jos tämän vanhemman eläminen on ollut epävakaata (jos on ollut velkoja tms.) niin sehän vaikuttaa lapsiin heti. Eikö se ole hienoa, jos isoäiti haluaa tukea ja auttaa näitä...
  4. K

Ei varmasti ole kyse lapsien arvosta tuollaisessa tilanteessa, vaan yksinkertaisesti tilanteesta. Sinähän opetat lapsesi vihaamaan ja katkeroitumaan nyt isoäidilleen, jonka syyt toimia noin voivat olla oikeasti mietittyjä ja kaikkien edun ajatteleminen. Ei kaikki saa yhtä paljon rahaa aina...
  5. K

Onkohan otettu huomioon, että perinnönjakoon voi vaikuttaa muutkin syyt kuin tasaan menevä jako? Jos lapsilta on kuollut äiti, he eivät esim. saa enää äidiltään tukea ja voivat olla vaikeammassa elämäntilanteessa kuin ne, joilla on vielä äiti elossa. En missään nimessä ihmettelisi, vaan tukisin...
  6. K

Onko ok ottaa pikkusisaruksen lahjaksi saamat vaatteet ensin käyttöön esikoiselle?

En mä nyt oikeasti ajattele näin koska olen "köyhä". En edes koe olevani niin köyhä. Sitä paitsi en ole kokenut, ettei olisi rahaa perusjuttuihin, vaikka saankin vain kelan tuet ja toimeentulotukea joskus. Kyllä se perusasioihin riittää ja silti ei ole tarvinnut lapsille antaa toistensa...
  7. K

Onko ok ottaa pikkusisaruksen lahjaksi saamat vaatteet ensin käyttöön esikoiselle?

Mun mielestäni ei saa. Piti miettiä oikein kauan. Minusta lahja on aina sen joka on sen saanut, vaikka olisi kyse pienestä lapsesta. Eihän lapsi välitä myöskään esim. rahasta, mutta silti ei lapsen saamaa rahaa voi mielestäni käyttää muuhun kuin lapseen. Tietysti vanhempien pitää silloin...
  8. K

Kysymyksiä isyyden tunnustamisesta...

Isyyden voi saada oikeusteitse, jos äiti ei sitä vapaaehtoisesti tunnusta. Lapsella on oikeus isään, ja se suhde voi olla todella tärkeä. Itsekin meinasin olla tunnustamatta lapsen isän isyyttä, koska hän oli eri kulttuurista. Onneksi heräsin ajoissa. Lapsi on ihan erilainen kun on suhde...
  9. K

En jaksa enää

Miksi ihmeessä läheisten ihmisten ei kuuluisi auttaa toisiaan, jos toinen ei jaksa edes nousta välillä sängystä ylös? En tajua myös tällaista ajattelua, että ihmisten tukeminen on jotenkin itseltä pois. Olen itsekin yrittänyt auttaa muita, vaikka oma tilanteeni on vaikea. Olen sitä mieltä, että...
  10. K

En jaksa enää

Olen 8-kuukautisen lapsen äiti. Lapsi syntyi keskosena viikolla 34 ja raskaus oli aika vaikea jatkuvien supistelujen ja raskaan työn takia. Olin yksin raskaana, koska lapsen isä asuu ulkomailla ja meillä oli vain lyhyt suhde. Omat vanhempani asuvat kaukana ja minulla ei ihan lähiverkostoa oikein...

Yhteistyössä