Hakutulokset

1. H

IVF/ICSI huhtikuussa

En tiedä kuulunko tähän pinoon, mutta hyvä yrittää... Eli sen verran untuvikko olen, jotta mistään en vielä mitään tiedä muuta kuin sen, että meillä edessä IVF. Lääkäri on ke 21.3 ja silloin käydään aikataulua läpi. Ihan ensimmäinen käynti oli joulukuussa, jossa sovittiin, että maaliskuussa...
  2. H

Suosituskirje

Riippuu täysin siitä, mistä olette adoptoimassa. Joillakin ulkomaisilla palveluntarjoajilla on tällainen vaatimus, mutta ei kaikilla. Kotimaan adoptiossa suosituksia ei tarvita. Mitä maata olette ajatellut kohteeksenne?
  3. H

Pyykinpesuaine atoopikolle?

Allergisille suositellaan nestemäisiä pyykinpesuaineita, koska pulverit saattavat kerääntyä saumakohtiin ja nesyemäiset huuhtoutuvat kankaasta paremmin pois. Itse olen atooppinen ja minulle ei käy lainkaan Minirisk tai LV. Itse asiassa ne aiheuttavat kaikista pahimmat oireet. Minulle sopii...
  4. H

Pinoon hauskat tositapahtumat ;D

\ Paha! :laugh: :laugh:
  5. H

Onko uusia?

Löytyihän täältä muitakin :) Alku syksystä saatiin lähete ja joulukuussa päästiin käymään ekaa kertaa kunnallisella puolella. Alussa mietittiin, että jos jonot on kovastikin pitkiä taidetaan mennä yksityiselle, mutta onneksi meille näin lyhytkin aika odotteluun. Vaikka kylläkai tuo odotusaika...
  6. H

Onko uusia?

Hei, Ajattelin nyt kirjoittaa kun sain kerättyä rohkeutta, jotta uskaltaisin kysellä onko muita ihan ensikertalaisia..? Täällä palstalla voi lukea kaikesta hoidoista, lääkkeistä ja fiiliksistä, mutta mitään en tunnu ymmärtävän vielä. Eli hakusessa sellaisia, jotka ovat vielä ymmällään asioiden...
  7. H

Jos syöt teroja 2 tabl/pv..

Kyllä kyllä, siis tarkoitus ainakin mulla on nimen omaan ottaa tabletti kaksi kertaa päivässä, ei kaksi kerrallaan. Lääkäri on ohjeistanut huonosti jos tuo on jäänyt epäselväksi. Apteekistakin voi kysyä neuvoa, reseptistä sen osaavat katsoa tai sitten soittavat itse lääkärille. Varmempaa kuin...
  8. H

Sydänvikaisten lasten äidit pinoon!

hei! Meillä 7vk ikäinen sydänpoika. 3vrk ikäisenä kotiinlähtötarkastuksessa todettu sydämen sivuääni. Tutkimusten jälkeen ambulanssilla Helsinkiin ja 6vrk ikäisenä pallolaajennus, syynä aorttaläpän stenoosi. Sydämen tilanne oli laajennushetkellä hyvä, mutta tehtiin kiireellisenä, koska paheni...
  9. H

E-pillerit vs hormoonikierukka, kumman valitsen?

minulle laitettiin hormonikierukka muutama kuukausi sitten,toisen lapsen saatuani.täytyy sanoa että olen tosi pettynyt!laitto oli kamalampaa kuin synnytys (ja mun kipukynnys on todella korkea!!).nyt on koko ajan alavatsa ja selkä kipeä,niinku olis kovat kuukautiskivut.kävin tarkistuttamassa...
  10. H

Meilailukaveria??

Löytyisköhä täältä meilikaveria 19-v äitille, mulla on 4kk:n ikäinen poika. Oon tosiaan nuori, mut saa kirjotella minkä ikäset vaan. Ois kiva saada vähä piristystä ku meinaa välillä olla vähä yksinäistä. hippu_87@luukku.com
  11. H

Miten nopeasti paino pudonnut imettäessä?

Minulla tuli raskausaikana 9kg. 8kg jäi synnärille ja kotiin tultua alko tippumaan vauhilla 7kg vielä. Eli nyt oon -6kg alkuperäsestä. Imetin vain 3vk. :ashamed: Synntyksestä on kohta 2kk.
  12. H

Keisarinleikkaus

Minä synnytin kans 2kk sitten sektiolla poikani synnytyspelon vuoksi. Vauva rupesi syntymään viikkoa ennen sovittua leikkausaikaa, joten synntys oli jo käynnissä ku leikattiin. Leikkaus meni hyvin, vaikkakin haava jouduttiin tekemään pystyyn koska vernpaineet laski minulta ja vauva piti saada...
  13. H

Suositelkaa nokkamukia

Mistä noita vital babyn tuotteita saa? Olivat tosi kivan ja käytännöllisen näköisiä!
  14. H

KAJAANI HUOM!

:attn: Mistäs sitä tietää jos tämä onkin feikkiä?????? \|O
  15. H

Sektio pelon takia..

En ole käynyt kaikkia kommentteja läpi, mitä aiheesta on jo kommentoitu tässä ketjussa. Mutta halusin itse kommentoida sen verran, että aina sektioista ja sen riskeistä kerrottassa tulisi kertoa suunniteltujen sektioiden riskit vs. kiireellisten ja hätäsektioiden riskit erikseen, sillä luulenpa...
  16. H

Pakkauksen kestovaipasta

arvo on 15? ja sitä settiä myy https://www.meandmama.fi/
  17. H

Vauvan sukupuoli paino, pituus ja rv?

Poika, rv 38+4, 4460g ja 52,5cm. :)
  18. H

Sektio KYSissä pelon takia

Juu, minulla oli tänään se kysin käynti. Ja hyvinhän tuo meni, tuntuivat ymmärtävän ja sain sektioajan viikolle 39+4. :) Eivät ruenneet mitenkään käännyttämään, kun sanoin oman kantani selvästi. Onneksi ne leikkaa vaikka aikaisemmin rupeais syntymään.
  19. H

Juu... Eiköhän se asia siitä selkene, toivotaan niin. :) Minäpä huomenna laittelen tänne miten meni. :)
  20. H

Onko kellään kokemuksia sektiosta kysissä pelon takia? Itse sain sinne ajan ensimmäisen ajan pelkopolille vasta huomiselle, jolloin viikkoja on jo 36+4! Tuskin minulla on tässä enää aikaa varailla uutta käyntiä, kun tämän saamiseenkin meni monta viikkoa. Miten helposti sektiopäätöksen sitten voi...

Yhteistyössä