Hakutulokset

1. Mandala

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Joo joo hammastahnaa vaan suoraan. Katsot tietty että on lasten. Ihan tosi vähän sipaiisee siihen harjaan, että just ja just näkee. Tuosta perhepedistä ja sikeistä unista. Vauvat kun voivat olla tosi kovia heräilemään varsinkin aluksi niin kyllä äiti kaikkeen ääntelyyn herää. Tai siis en ole...
  2. Mandala

@Karhurouvanen ei tosiaan peittoa kannata. Unipesäkin on useiden lähteiden puolesta liian vaarallinen kun siinä on pehmeät reunat. Peitot siitäkin huonoja, että pienet jalat kun sätkii paljon niin se ei kyllä vaan pysy päällä. Meillä molemmat lapset syntynyt kevätkesällä, toinen ennen vappua ja...
  3. Mandala

Ainii siitä veden tarjoamisesta piti mainita, että 6kk iässä varsinkin jos aloittaa reippaalla vauhdilla kiinteitä, niin kannattaa antaa vähintään hörppy aterian päätteeksi. Useilla vauvoilla kiinteitä aloitellessa menee maha jumiin varsinkin kun tulee enemmän kuin yksi ateria päivässä, niin se...
  4. Mandala

@Domi suoria vatsalihas liikkeitä ei kannata heti alkaa tekemään jos sitä erkaumaa on. Mä oon ladannut semmoisen jumppa äpin ( Kayla Itsines Sweat) missä on oma ohjelma synnytyksen jälkeiselle ajalle. Äpin käyttö maksaa jonkin verran, mutta oon tykännyt itse ja saanut motivaatiota tehdä niitä...
  5. Mandala

@Domi joo nyt voit tuon ikäisenä tosi reipasta vauhtia antaa eri ruokia eli kyllä voit antaa monta eri vihannesta pihvissä. Meillä yksi ensimmäisiä asioita mitä leivoin oli kookoslinssipihvit Simppelin sivuilta. Tuoreyrttejä ei suositella nitriitin takia ennen 1vee. Kuivattuja kannattaa käyttää...
  6. Mandala

Oho wau teillä pottaillaan! Mä oon aivan liian laiska edes aloittamaan vielä :D Ja oatlyn luomu kauramaitoa käytin tytölle enneku sai alkaa tavan maitoa käyttää. En kauramaidon suolasta oo yhtään jaksanut välittää kuten en Talk Murujenkaan. Ja 10kk eteenpäin on saanut raejuustoa ja mozzarellaa...
  7. Mandala

Saiskohan sitä aikaiseksi jotain kirjoitella taas. Tuntuu, ettei oikeasti oo mitään asiaa, mutta kiva on käydä muiden kuulumisia lukemassa. @gemmy äähhh RS virus, se on niin karmea, onneksi saitte kotihoidolla selätettyä! @-dino- toivottavasti syöminen vielä suht hyvässä jamassa edes! tuli...
  8. Mandala

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Mä ostin Ekassa raskaudessa hintavammat imetysliivit mutta ovat aika paksut (bravado seamless). Ostin myös useammat h&m imetysliivit joita olen eniten käyttänyt. Liivit on usein maidossa jos suihkuaa tai vauva valuttaa suusta niin tulee vaihdettua joka suihkukäynnin yhteydessä ainakin niin on...
  9. Mandala

Itse suosittelisin edes käsipumpun ostoa valmiiksi. Vaikka siis sähköinen on kätevämpi kun jää kädet vapaaksi mutta on toki hintavampi. Esikoisen kanssa sen jälkeen kun maito nousi vauhdilla 5. päivänä (poika sitä ennen oli 24/7 rinnalla tilailemassa) ja vauva kun sai ekaa kertaa mahan tosi...
  10. Mandala

@-dino- hitto kuulostaa raskaalta toi syömisen ja oksentelun kanssa säätö :( Meillä ei seisaaltaan nyt halua liikkua, pelottaa kai kun on pyllähtänyt lattialle muutaman kerran. Mutta osaa kiivetä veljensä sänkyyn kun on sellainen matala :O ei voi siis jättää sinne puuhastelemaan ilman vahtia...
  11. Mandala

Mäkin käytännössä synnytin toisen yksin. Olin osastolla vesien menon jälkeen pari päivää enkä miestä jaksanut sinne hätyyttää kun parihuone ja lepäilin tai ravasin portaita koko päivän. Yöllä alkoi supistukset ja pääsin yksin käytävillä musaa kuunnellessa tanssiessa tosi hyvään synnytyskuplaan...
  12. Mandala

Kotiutumisvaatteiksi riittää sisävaatteiden (bodyn, housujen ja sukkien) lisäksi ulkohaalari, myssy, käsineet ja esim villasukat. Tosiaan kannattaa käyttää sairaalan vaatteita vauvalle. Tosin paljon aikaa tietty kuluu (kannattaa kuluttaa) ihokontaktissa vauvan kanssa.
  13. Mandala

Hih että meidän typykät menee niin samoissa näiden liikkumisjuttujen kaa @-dino- ! Onhan he toki syntyneet mitä parin päivän erolla? Onko tytöllä muuten kuinka tukeva asento kun seisoo? Meillä vielä aika huteran näköistä joskus vaikka pönöttää kyllä välillä pitkäänkin seisaallaan. Että kävelyä...
  14. Mandala

Joo siis tää epätodellisuuden tunne aina välillä iskee otsalohkoon eikä vaan voi ymmärtää että tässä sitä ollaan, elämä tosi rajoitettua eikä tietoa kuin pitkään. Ihanku eläisi jotain elokuvaa..! Ja oma elämä vaa vähän ärsyttää välillä kun ei voi tehdä normitouhuja ja päikkäreille molempien...
  15. Mandala

@-dino- jes, ihan mahtavaa että siellä rullaa leppoisammin <3 Onpahan eri maailma nykyään näiden rajoitusten kanssa. Meillä esikoinen kotona tarhasta kun siellä on työntekijöistä pulaa ja uudet suositukset kun on, että vain terveydenhuollon lapset menisi. Ollaan nyt aluksi ainakin pari viikkoa...
  16. Mandala

@Wintersun suosittelen lämpimästi raskauksiin erikoistunutta osteopaattia! Ehdin ite käymään kaksi kertaa ja auttoi eri juttuihin.
  17. Mandala

En tiedä missä asut @Silmu75 mutta pääkaupunkiseudulla julkisen päivähoidon kustannukset on noin 280eur kuussa. Yksityisellä puolella me maksetaan 360eur, mutta olen nähnyt niinkin korkeita summia kuin 510eur/kk. Yksityisen hoidon tuki on se mitä Kelalta haetaan kun lapsi menee yksityiselle ja...
  18. Mandala

Saattaa olla että mies hykerrellyt itsekseen :D joo perusrasvausta jo kortisonin kanssa, sitä kun laitettiin vaan ennen unia. Ja nyt sitten jatkan perusrasvausta tai öljyämistä joka päivä pari kolme kertaa ainakin. Siis nämä hymiöt ei kyllä toimi. Oon kokeillut kännykän omia sekä tämän typerän...
  19. Mandala

Jes hyvä @-dino- että paremmin mennyt ruoan kanssa! Ite ainakin huomannut miten hyväruokaiset päivät jotenkin melkein automaattisesti arvottaa ns hyviksi päiviksi. Ja ihan varmaan on hampit voinut vaikuttaa teillä myös. Mä en hirveästi odota meillä hampaiden tuloa kun mimmi tuntuu reagoivan...
  20. Mandala

@MaiMei mä muistan saaneeni vähän kuumotuksia sars:ista aikoinaan, mutta näistä muista sen jälkeen (lintu/possuflunssa yms) en oo kauheasti stressannut. Enemmän joskus stressaa mitä kaikkea tarhasta voi tulla (enterorokko, RS virus yms). Niiden takia tulee pidettyä käsihygieniasta huolta koko...

Yhteistyössä