Hakutulokset

1. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@nasu08 toivottavasti tuli lisää blastoja! Etenettekö vielä alkiodiagnostiikkaan? Joo, minun alkioni eivät ole enää aikoihin saavuttaneet blastovaihetta viidentenä päivänä. Toinen lapseni on 6-päiväisestä blastosta, kuten myös tämä jota nyt odotan. Meillä on myös pakastimessa yksi 7-päiväinen...
  2. K

Mihin asti on viljelty? Ovatko tuoresiirretyt olleet 5-päiväisiä blastoja? Kannattaa viljellä blastoksi asti, se voi kestää 5-7 vrk. En ole kuullut että viljeltäisiin yli 7 vrk. Luultavasti jos siihen mennessä ei ole saavutanut blastovaihetta, on muutenkin jo lopettanut jakautumisen...
  3. K

40 + so what, wol 14 (2019)

@nasu08 onpa upea määrä hedelmöittyneitä, toivottavasti iso kasa blastoja tulossa! Itse en tosiaan alkiodiagnostiikkaan lähtenyt, kun blastoja sen verran vähän aina sain että ajattelin, että voin yhtä hyvin siirtää ja katsoa, onnistuuko (yleensä niistä viallisista alkioista ei joko lähde...
  4. K

Jep, olen teettänyt sen joitain vuosia sitten. Tuloksenhan pitäisi pysyä samana aina, eli ei tarvitse uusia kun kerran tehty. Vaikka mun tulokseni ei muuttanutkaan hoidossani mitään (kohdun vastaanottavuus oli parhaimmillaan juuri yleisimpänä ajankohtana eli 5 vrk ovulaatiosta tai...
  5. K

Napatyrä ja raskauden yrittäminen

Äkkiseltään veikkaisin, että ei ole ongelma, jos tilanne ei vaadi pikaista leikkausta kureutumisuhan vuoksi. Raskauden aikana se voi toki pullistua entisestään, mutta sen voi sitten myöhemmin korjata.
  6. K

Ilmeisesti vaihtelee eri ihmisillä. Itse en ole saanut niistä koskaan mitään.
  7. K

Paljon onnea @Mirumarumoru ja @MARIAL43 !! @nasu08 olen 46 ja nyt raskaana viikolla 15+4, NIPTin perusteella kromosomeiltaan normaali poika. Oon Dextran tyytyväinen asiakas jo viiden vuoden ajalta. Esikoinen 42-vuotiaana, toinen 44-vuotiaana ja jos nyt vain kaikki menee hyvin, kuopus syntyy...
  8. K

~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea plussasta! Blaston siirtopäivänä viikot on aina 2+5 riippumatta PAS-kierron kiertopäivästä. Siinä kierrossa jossa blasto on muodostunut, munasolujen keräyspäivä = ovulaatio = hedelmöittymispäivä lasketaan aina olevan viikko 2+0, ja tähän sitten lisätään se siirrettävän alkion ikä.
  9. K

Se on ihan tavallinen ultra eli ei maksa enempää kuin muutkaan. Luulen että tarkoitus lähinnä varmistaa, että sikiö on kunnossa ennen kuin otetaan satojen eurojen kokeita. Ja lääkärin vastaanotto kuuluu NIPTin yhteydessä olla, koska testin ottajan kuuluu saada informaatio testistä suoraan...
  10. K

Hapokkain homma siinä on hinta. Laajin jonka saa Dextran kautta sisältää kaikki kromosomit ja 9 yleisintä mikrodeleetio-oireyhtymää (eli että jostain kromosomista puuttuu pieni palanen) maksaa 870 €. Suppea maksaa 520 € ja siinä on kromosomit 13, 18 ja 21 sekä sukukromosomit. Sitten on yksi...
  11. K

Onpa ihana juttu @odotuksenodotus ! Olen täällä miettinytkin mikä sulla on tilanne, kun välillä kuulosti niin ikävältä, joten helpottavaa kuulla että kaikki näyttää nyt hyvältä! @Nato lle tsemppiä uuteen rumbaan. Milloin sulla alkaa seuraava kierros? Onneksi nyt viimeinkin homma lähtee...
  12. K

Terolutit toimii kiertoon, mutta ei raskautta ->lähete gynekologille, mitähän seuraavaksi?

Teroluteilla saa kyllä kierron tasaiseksi (kuten saisi ehkäisypillereilläkin), mutta raskaaksi tulossa tärkeintä on ovulaatio ja siinä ne ei auta. Munarakkulan kehittymisen tueksi nykyään käytetään letrotsolia (ellei ole kyse ivf-hoidosta piikityksineen, ja siinäkin letrot voi olla osaltaan...
  13. K

Terolutit toimii kiertoon, mutta ei raskautta ->lähete gynekologille, mitähän seuraavaksi?

Missä kohtaa kiertoa aloitat Terot? Jos aloitat ennen ovulaatiota, se voi estyä niillä kokonaan joten tuntuu vähän riskiltä käyttää raskautta ajatellen, ellei tiedä milloin ovulaatio tullut. Seuraava lääkkeellinen juttu ois varmaan letrotsoli alkukiertoon.
  14. K

Kyllä mä luulen että 40+ ikäisetkin ensin jonkin aikaa yrittää itsekseen, ennen kuin lähtee lapsettomuusklinikalle. Itse aikoinaan aloitin esikoisen yrittämisen 40-vuotiaana, muistaakseni vajaa puoli vuotta ihan luomuna, mutta koska asia oli mulle tosi tärkeä ja olin valmis mihin tahansa...
  15. K

Miten voikin olla että just kun sait hyviä uutisia, taas tuli takapakkia! Piina siis jatkuu. Kunpa tämä nyt rauhoittuisi. Oisko just samasta kohdasta ollut se aiempikin vuoto, ja kun on raskauspussin kohdalla niin siksi viime kerralla heti vuodon jälkeen alkio erottui huonosti (jos oli verta...
  16. K

@odotuksenodotus voi mitä piinaa joudut nyt sietämään. Onneksi vuoto nyt hiipunut, toivotaan että kumminkin joku harmiton vuotelu oli kyseessä. Alkio on vielä niin pieni että voi olla vaikea sitä arvioida ultrassa. Antaisiko hcg-testi lisää osviittaa? Toisaalta jos ihan muutaman päivän päästä on...
  17. K

Lisäksi letrot taitaa muutenkin olla vähän tehokkaampia. Mulla on virkistänyt ihan selvästi follikkelien kehitystä.
  18. K

@Lallastiina olipa pettymys! Pahoittelut. Toivottavasti tuo yksi nyt hedelmöittyy ja kehittyy eteenpäin.
  19. K

Voi ei @odotuksenodotus . Tuollaista draamaa ei kyllä tosiaan kaipaisi. Eihän tuo selviä ennen kuin siinä ultrassa. Onneksi HCG on kuitenkin nouseva. On kyllä mun mielestä täysin mahdollista että kaikki onkin hyvin. Oireiden katoamisesta en niin välittäisi, oireet voivat tulla ja mennä ihan...
  20. K

Ulkopuolisten kommenteista: nythän kukaan muu kuin mies ja omat vanhempani eivät tiedä, että olen rv 11+5, mutta luulen, että kulmakarvat saattavat kohoilla kun asia tutuille selviää, olen siis 46. En usko että välttämättä kukaan silti sanoo mitään suoraan, mutta varmasti tulee yllätyksenä...

Yhteistyössä