Hakutulokset

1. K

40 + so what, wol 14 (2019)

Ei Suomessa saa estrogeenia ilman reseptiä, katsoin uteliaisuudesta Lifen sivuilta ja ei löytynyt. Mutta vaikka sitä saisi, ei missään tapauksessa kannata alkaa omin päin estrogeenia käyttämään. Elimistön ulkopuolelta tuleva estrogeenihan jarruttaa follikkelien kehitystä ohjaavaa...
  2. K

IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@odotuksenodotus , mahtava juttu että arvo noussut hyvin! Sillä on enemmän merkitystä kuin sillä varsinaisella numerolla. Netistä löytyy monia laskureita tähän liittyen, itse olen käyttänyt tätä: https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator# Kun laitat arvot siihen, näet nousun kuvaajan...
  3. K

@Lallastiina tervetuloa tällekin puolelle! Tsemppiä uuteen IVF-kierrokseen, toivottavasti huomisessa ultrassa hyvä kehitys. @Mymmeli43 miten sulla tuli istukan vajaatoiminta esille? Huomattiinko jossain ultrassa huonontuneet napavirtaukset? @Twinmum kiva kuulla että menee hyvin! Vierailija...
  4. K

@odotuksenodotus ei sulla mun mielestä ole mitenkään huolestuttavan matala hcg-arvo. Mulla on tossa kohtaa ollut karkeasti samaa suuruusluokkaa ainakin tässä raskaudessa ja toisen lapseni kanssa, ei tosiaan mitään 700+. Toinen testi kertoo tilanteesta paljon enemmän, koska arvojen kehitys on...
  5. K

Maaliskuiset 2022

Mulla nyt 10+4, ultrassa käyty 8+2 ja silloin oli kaikki hyvin. Kumminkin kun olen niin iäkäs odottaja (46, tämä olisi kolmas lapseni) niin pidän tätä pienenä ihmeenä ja koko ajan pieni pelko päällä, meneekö jotain pieleen. Lisäksi mulla oli varhainen keskenmeno joulukuussa. Siksi en ole...
  6. K

Joo, keltarauhashormonilisä pitäisi aloittaa vasta ovulaation jälkeen, muuten se voi häiritä ovulaatiota. Pitäisi siis jotenkin tsekata ensin että ovulaatio on tapahtunut (eli ei vain kiertopäivän mukaan laskien). Mulla on kokemusta keltarauhastuesta vain hoitojen yhteydessä, jolloin kaikki on...
  7. K

Esimerkiksi tässä, ja monessa muussakin googlatussa lähteessä pidetään 10 ng/ml jonkinlaisena rajana. https://www.babymed.com/normal-and-low-progesterone-levels-after-ovulation-and-during-pregnancy# Suomalaiset labrat käyttää yleensä yksikkönä nmol/l. Netistä löytyy muunnoslaskureita, ja toi...
  8. K

En ole asiantuntija, mutta mun käsityksen mukaan luteaalivaiheen puolivälissä sen ois hyvä olla ainakin 30 raskautta ajatellen. Eli kyllä se vähän matalalta kuulostaa. Tukilääkitys voisi olla hyväksi.
  9. K

Joo, ultra oli tänään iltapäivällä, oli kyllä niin hermostuttavaa mennä sinne, mutta onni ja helpotus olikin valtava: ihan oikean kokoinen ihmisenalku vahvalla sykkeellä! Nyt siis viikkoja 6+6 eli vielä epävarmuutta edessä, mutta tällä hetkellä asiat on niin hyvin kuin voi olla...
  10. K

Voi ei @Silmu75 , olen pahoillani. Kovasti voimia tilanteeseen.
  11. K

Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Varmaan se järkevää olisi varata melko pian plussan jälkeen, mutta itse aion varata vasta jos syke näkyy varhaisultrassa. Sen verran tullut pettymyksiä, että en luota että tämä on totta, ennen kuin sen näen. Eiköhän se seuloihin pääsy onnistu, jos varaan aikaa siinä rv7 tienoilla. Aion joka...
  12. K

Keskenmenon jälkeen kuumeilevat 2021

Lisäravinteista ei mitään kunnollista tieteellistä näyttöä kai ole, mutta ubikinonia olen käyttänyt, omega-3 syön joka tapauksessa, ajoittain rautaa. Donafertyä (myoinositoli) oon käyttänyt myös, mutta sen paras hyöty liittyy siihen jos taustalla PCOS. Melatoniinista sellainen varoituksen sana...
  13. K

Nyt on ultra varattuna tiistaille. Silloin viikkoja 6+6. Alkaa kyllä pelottaa että jos siellä ei olekaan mitään elämää ja tämä ihana kupla poksahtaa rikki. Aamupäivällä ihan selkästi kuvotti, mutta vaikkapa juuri nyt en mistään voisi huomata että olen raskaana.
  14. K

@Äidiksi2020 lämpimät onnittelut pienestä pojasta! @mim1 ei ole liian myöhäistä. Itse sain esikoiseni 42 v, toisen lapsen 44 v ja nyt 46-vuotiaana vielä yksi toiveissa. Ovat kyllä ivf-hoitojen tulosta. En tiedä, olisiko eka voinut tulla ilman hoitojakin, mutta en halunnut kovin pitkään jatkaa...
  15. K

@Emmelie75 kävin klinikan lääkärin lähetteellä heidän labrassaan. Esim. Synlabistahan sen saa helposti ihan omatoimisesti, mutta tuloksen arvioimisessa ja mahdollisissa jatkotoimenpiteissä sitten kuitenkin tarvitsee lääkärin apua. Voithan sä kysyä, kannattaisiko katsoa progesteroni perjantain...
  16. K

@M4rianne77 toivottavasti lahjasoluhoidon myötä saatte pienen käärön kotiin! Paljon onnea matkaan! Minäkin mielelläni luen mielelläni vielä kuulumisiasi, jos joskus jaksat kirjoitella. @Montecea voi miten kurjaa, olen pahoillani! Paljon voimia tähän tilanteeseen ja jaksamista eteenpäin...
  17. K

@Silmu75 ei ole aiemmin lisätty keltarauhaslääkitystä, mun 2017 ja 2019 syntyneiden lasten kanssa ei tarkistettu kertaakaan. En ihan tarkkaan muista miten tämä ajatus verikokeen tarkistamisesta syntyi. Joulukuun keskenmenon jälkeen aloin seurata monia englanninkielisiä fb-sivuja tähän aiheeseen...
  18. K

@Silmu75 joo, hcg reilusti noussut, yli 13 000 jo! Progesteroni 68 eli hyvä, nykyisellä tukilääkityksellä jatketaan seuraavat 2 viikkoa ja sitten uusi verikoetarkistus. Ensi viikolle voisi jo ajatella ultraa kun silloin sykkeen pitäisi olla jo löydettävissä jos se siellä on, selvitän löytyisikö...
  19. K

Tänään 5+4 eli vastaava ajankohta jolloin viime kerralla alkoi keskenmenovuoto kaikkien tukilääkkeiden läpi, eräänlainen etappi siis. Toivotaan että nyt ei ole ikäviä yllätyksiä luvassa (vaikka eihän tietenkään just tässä ajankohdassa mitään maagista ole, mutta muistan sen tarkasti). Käyn...
  20. K

Ajattelin tähänkin ketjuun päivittää kuulumisia, olen jo kirjoitellut tuonne IVF-ketjuun. Mulle tehtiin pakastealkionsiirto 28.6. ja 7.7. tein positiivisen testin! Seuraavana päivänä hCG verestä oli 214 eli ajankohtaan nähden ihan hyvä. Progesteroniarvo oli tosin vähän matalanpuoleinen ja...

Yhteistyössä