Hakutulokset

1. C

HUOMENTA !

Joskus kaipaa sitä ettei tarvii aina passata - vaikka mä normaalisti kyllä tykkään niin eilen kun oltiin ihan kahdestaan ukon kanssa niin oltiin vaan - ei viitsitty edes laittaa ruokaa vaan syötiin kinkkuvoileipää ja suklaata ja katsottiin telkkaria. Mentiin nukkumaan heti Housen jälkeen :laugh:
  2. C

HUOMENTA !

Kuulostaa mukavalta - yhteinen pikku loma tiedossa :wave:
  3. C

sattuuuuuuuu!!

Kysy uudestaan lääkäriltä! Siltä saat lähetteen hierontaan - silloin hieroja tietää tarkaan mitä ja miten sen pitää hieroa. Kyllä noi lihaskivut tuntuu tosi laajalla alueella, en yhään ihmettele että selässäkin tuntuu. Mitä lääkettä sulla oli? Voihan olla että tarvitset vielä lisää....
  4. C

miten saan baby björnin.....

Siis mikä nukke?? Tarkoitatko Baby Born?
  5. C

Mikä nämä ahdistuskaudet tekee?

:hug:
  6. C

Mä en kestä enää tätä! Rasittavaa!!

Ihan kun sulla olis bakteerit sekaisn vatsassa. Syö kunnon annokset lactofilusta tai vastaavaa, muutaman viikon ajan. Mulla parani sillä.
  7. C

Mä hävitin anopilta saadun joululahjan...

Ei kun roskiksia kaivelemaan :laugh:
  8. C

Miksi pitää ostaa romua lahjaksi?

Itse ihmettelin suuresti kun lahjoja avattiin lasten ja lastenlasten kanssa.... Pikkupojan toinen mummo (joka näkee lasta melkein viikoittain) oli kutonut sukkia.... Poika on 2½v ja sukat on ehkä sopivat neljän vuoden päästä......
  9. C

Hyvää huomenta!

Huomenta ja Hyvää Jouluaamua :heart: Täällä ihmeellisen rauhallista!! Ukko-kulta nukkuu vielä ja lastenlapset on vanhempiensa kanssa.... Laitoin just kahvit tulemaan...
  10. C

Huomenta! Miten kypsennän paahtopaistin?

Ota paisti jääkaapista pari tuntia ennen paistoa. Laita sit siihen suolat ja pippurit pintaan. Sit laitat uunin 125 asteeseen. Laita paisti pussiin tai foilioon ja paista 1½ tuntia per kilo. Kun otat paistin pois, kaarase se vielä folioon ja vaikkapa pyyheliinaan ½ tunniksi, lämpö tasaantuu...
  11. C

Muita sairaita?

Ja mulla korvatulehdus... sain onneksi lääkkeet eilen - nyt jo helpottaa.
  12. C

Kuinka monella kinkku uunissa?

Meillä se on tunnin ollut... Onneksi on elektrooninen mittari joka sit hälyttää kun lämpötila on se oikea (ukon mielestä 80, mun mielestä ainakin 90 !! Mureaa sen pitää olla, sellainen hajoava :)). No kunhan ukko käy maate niin mä nostan mittarin lämpötilaa sillai kymmenellä asteella :laugh: ...
  13. C

kuinka moni "kuorruttaa" kinkun sinapilla&korppujauhoilla?

JUST NÄIN!! Ainoa oikea tapa :saint:
  14. C

No entäs ne kinkun rasvat?

Ota liemi lämpimänä talteen ja laita jääkaappiin viilenemään. Rasva nouse pintaan ja kovettu. Kuori rasva ja laita kattilaan ja anna sulaa. Lisää vehnäjauhoja (niinkuin tekisit valkokastikkeen). Älä kauheesti ruskista. Sitten lisäät liemen (joka nyt on hyytelömäistä ja sekoitat kunnes kastike...
  15. C

Olisko kellään sienisalaatin ohjetta??

Mieletön särky jalassa, isovarpaan tyven ulkosyrjässä. Ja ihan kauhean kosketusarka. Ei kertakaikkiaan voinut kävellä sillä jalalla - ei silti että siihen kenkääkään olis voimut laittaa, hädin tuskin pystyi löysää sukkaa pitäämään. Ei sit ollenkaan kivaa :|
  16. C

No entäs ne kinkun rasvat?

Niistä saa maailman parhaan kinkkukastikkeen!!!
  17. C

Olisko kellään sienisalaatin ohjetta??

Kuulostaa niin ihanalta, enkä mä saa enää syödä sieniä kun mulle tuli vuosi sitten kihti :'( Pitänee syödä smetana-sipuli salaattia....................
  18. C

jee, mun joulu on ainakin jotenkin pelastettu

Kävipä sulle tsäkä!! Ja jos nyt joku poikiskin niin ainahan eläinlääkärille voi soittaa "että voi voi, nyt on vaikee poikiminen :laugh: (Pitää tietty sit sille paralle tarjoo torttukahvit :wave:
  19. C

Miksi sinne kinkunpussiin pitää laittaa joku reikä?

Ei tarvii illa kun sellaine minkä veitsen kärjellä pistät. Laita sit kinkku uuniin KAMARA YLÖSPÄIN! Ja paista uunin alaosassa.
  20. C

Miksi sinne kinkunpussiin pitää laittaa joku reikä?

Kaikesta parasta on laittaa pelti alimmaiseksi ja ritilä sen päälle. Siten kaikki neste (mikä kuitenkin jostain tippuu) menee siihen pellille eikä uuniin! Ja se reikä pussin yläosaan tehdään siksi että höyryt pääsee ulos. nimimerkki: 37 kinkkua pastanut mummo

Yhteistyössä