Hakutulokset

1. T

1 vee ja televisio

Samaa mieltä kuin edellinen. Meilläkin tv on auki vasta lapsen nukkumaan mentyä (jos silloinkaan). Joskus katsotaan joku lastenohjelma (ne voi kyllä vielä laskea yhden käden sormilla kun poika 1v8kk on jotain katsonut) tai luontodokumentti. Tv on turhaa taustahälyä ja aiheuttaa itsellenikin...
  2. T

Ennakoiko synnytystä?

Raskausmyrkytykseenhän sulla nyt täsmää jo useammat oireet. Eli käy näytillä jos huolettaa! Tai sitten on vain heikotusta loppuraskaudesta/flunssaa/mahatautia...
  3. T

Syyllisyydentunne siitä, että on liikaa lapsen kanssa

Niin, mitä se ns. "oma elämä" sitten on? Minullakin on pistänyt silmiin näitä palstoja lukiessa juuri tuo lausahdus. Meillä / minulla oma elämä tarkoittaa tavallista arkea koko perheen kesken. Meillä poika ei ole koskaan ollut yökylässä eikä vielä varmasti pitkään aikaan mene jollei tule joku...
  4. T

Sektion jälkeen

Mun mielestä ei jälkitarkastukseen asti tarvi olla nostelematta... En ainakaan itse muista että aika olisi ollut noin pitkä. Sektio mulle tehtiin -05. En ole kyllä varma tästä tiedosta. Mutta jälkitarkastukseen asti ottaisin ainakin vähän rauhallisemmin enkä ylimääräisiä rehkisi. Mutta jos...
  5. T

punajuuri/punajuurisalaatti

\ Mutta yli vuoden ikäiselle saa kyllä antaa molempia.
  6. T

Janakkala-Turenki

Nyt olisi kaverit haussa Turengin suunnalta! Perheemme on muuttamassa sinne ja olisi mukava löytää sieltä vaunuttelu- ja kahvittelu- yms. seuraa. Olen 30-vuotias, joten hauassa olisi mielellään suht samanikäisiä äitejä. tuittu76@yahoo.com
  7. T

suunnitellusta sektiosta

Vastaanpa tännekin. ;) Minulla edellinen synnytys pysähtyi ja päädyttiin ns. suunniteltuun sektioon. Mies sai vauvan heti "itselleen", napanuoraa ei saanut leikata. Mies pesi vauvan ja oli hänen kanssaan sen ajan jonka minä olin heräämössä (n. tunti). Vauva tuotiin sitten heräämöön ja suoraan...
  8. T

kynelkanavien "avaus"

Me käytiin reilu kk sitten vajaa 1,5v pojan kanssa kyynelkanavan sondeerauksessa. Tosi helppo toimenpide se oli. Aamulla osastolle, jossa odoteltiin n. tunti. Esilääkitystä ei tarvittu vaan poika vietiin leikkaussaliin, jossa annettiin pikku"tujaus" nukutusainetta ja itse toimenpide kesti...
  9. T

mitäs ei suositeltukaan

\ Eikös nämä ole alle yksi vuotiaalle? Kyllä meillä noita kaikkia (ja pinaattia) syödään useinkin, ollaan syöty 1v iästä lähtien.
  10. T

luki-häiriöstä

Heissan! Meillä on nyt poika kolmannella luokalla ja ensimmäinen takuttiin kovasti. Itselläni on lukihäiriö joka todettiin myöhään (ollessani 8-luokalla). Lukemaan itse opin 3-luokalla. Tästä ja lapsen takkuamisesta johtuen etsin heti apua opettajalta ja sain kovasti. Iso kiitos edelleen opelle...
  11. T

Piirrettyjen katsomisesta

Mekin ollaan aika "tiukkoja" telkkarin katsomisen suhteen. Tv avataan vasta kun poika 1,5v on nukkumassa. Joskus harvoin satunnaisesti itse avaa telkkarin ja ihmettelee sitä. Muutaman kerran lastenohjelmia näytetty, mutta ei oikein ole kiinnostunut. Tarkoituksena meillä on jättää digiboksi...
  12. T

kuinka usein pyykkäätte & vaihdatte lapsen vaatteet?

Jännä aihe. Meitä on kolme: minä mies ja 1,5v poika. Meillä pyykkiä ehkä 5-7 koneellista viikossa. Kestovaippoja käytetään ja niitä tulee n. 3koneellista. Lisäksi tummia ja värillisiä joka viikko se koneellinen molempia. Lisäksi pyyhkeet ja petivaatteet ja vaaleat pyykit, joista ei joka viikko...
  13. T

Imetyksen lopettaneet ja siihen aiemmin vauvansa nukuttaneet

Me lopeteltiin pikkuhiljaa vuoden iän jälkeen. Viimeisiksi tissittelykerroiksi jäi aamu- ja iltamaito. Pikkuhiljaa siirryttiin antamaan ne tavallisena maitona nokkamukista, aluksi juuri ennen nukahtamista/heti heräämisen jälkeen. Nykyään poika juo edelleen iltamaitonsa puuron jälkeen...
  14. T

saako antaa 1v4kk

me taidettiin antaa palsternakkaa yhtenä ensimmäisistä ruoka-aineista... ;) Eli jo reilu puolivuotiaana! En tiedä ainakaan miksi se olisi kielletty. Noista muista kaikkia ollaan kyllä annettu reilun vuoden ikäiselle.
  15. T

raskausajan diabetes

voisiko joku kertoa onko raskausajan diabeteksella jotain vaikutusta synnytykseen???
  16. T

Korvatulehduksista

Niinpä. Jos on mahdollisuus aina päästä erikoislääkärille niin silloin aika varmasti voikin luottaa lääkärin sanaan. Tai jos pystytään varmasti määrittämään minkä bakteerin aiheuttama tulehdus on. Virusperäisissä tulehduksissa antibiootit ovat täysin turhia. ja samoin jos hoidetaan "väärää...
  17. T

Korvatulehduksista

Antibiootilla ei ole vaikutusta ensimmäisen vuorokauden kipuun, eli korvia puuduttavilla tipoilla tai kipulääkkeelläpä sitä ensimmäisen yön huutoa joutuu jokatapauksessa lääkitä... Mutta se miten hoitaa tosiaan riippuu minkätyyppinen tulehdus on kyseessä...
  18. T

Korvatulehduksista

meillä oli jonkin aikaa sitten ensimmäinen (diagnosoitu) korvatulehdus, joka kyllä oli täysin (korva)oireeton. Saatiin antibiootit, mutta päätettiin katsella ensin ja poika parani itsekseen. Tulehduskipulääkettä annettiin muihin flunssan oireisiin (yskään) muutama päivä. Riippuu onko virus-...
  19. T

Lahti huomio....

Eikö Lahdesta löydy yhtään äippää joka kaipailee uusia ystäviä ikään, kokoon ja näköön katsomatta :wave: Kahville, shoppailemaan, ja vaikka salille =) Täällä yksi äiti ainakin kaipailee uusia ystäviä, itsellä ikää siis 24v ja lapset 5v & 2v :) Viestiä saa pukata pomppis2@hotmail.com osotteeseen...
  20. T

vanhemman kotiintulo ei kiinnosta

Meillä kyllä jossain vaiheessa oli selkeästi "mielenosoituksellista" tuo äidin huomiotta jättäminen. Eli kun ensimmäisiä kertoja olin lapsen luota useampana päivänä peräkkäin poissa, hän selkeästi jätti minut huomiotta kun tulin kotiin. Isän kanssa oli ollut tämän ajan. Itse tulkitsin sen...

Yhteistyössä