Hakutulokset

1. N

Traumaattinen stressihäiriö

Oiskohan ollut EMDR-terapia? Kokemusta on tuosta ns. traumaterapiasta. Sillä käsiteltiin minun kohdallani lähes kuusi vuotta sitten perheessäni tapahtunutta traumaa. Menetelmähän on hyvin omintakeinen ja saattaa äkkiseltään tuntua hömpötykseltä. Istunto vaatii kuitenkin äärimmäsitä...
  2. N

Mirenasta?

Hei! Mullekin laitettiin Mirena marraskuun alussa. Eka kuukausi meni hyvin. Joulukuussa alkoi mieliala heitellä hirmuisesti, iho ja hiukset meni huonoon kuntoon. Vuoto oli määrältään niukempaa, mutta kestoltaan taas useita päiviä. Olin ihan varma, että koko kierukka saa lähteä. Gynekologini...
  3. N

Hormoonikierukka ja hikoilu

Hei! Kertokaa nyt hyvänen aika, onko teillä, joille on laitettu hormoonikierukka, hikoilu lisääntynyt ennen kuukautisia?! Itselläni kierukka on hoitanut tehtävänsä hyvin suuremmitta sivuvaikutuksitta, mutta tähän viikkoa ennen kuukautisia alkavaan hillittömään hikoiluun olen kiinnittänyt...
  4. N

Nukahtamislääkkeistä

Hei! Etsin tätä kautta vertaistukea äideistä, jotka joutuvat käyttämään nukahtamislääkkeitä. Itselläni on tuo käyttötarve ollut säännöllistä vauvan syntymän jälkeen. Lääkitykseni ei toki ole hurjimmasta päästä, imovane 7,5mg, mutta silti tunnen jatkuvaa syyllisyyttä tuosta lääkkeestä. Ilmankin...
  5. N

unettomuus

Katjuskalle... Minulle lääkäri kirjoitti mirtatsapiinia hyvin pienen annoksen eli 7,5mg unta tasaamaan ja vähentämään jatkuvaa heräilyä. Otan sen tunti ennen nukkumaan menoa ja todellakin sen väsyttävän vaikutuksen huomaa. Eli ko.lääkehän on mielialalääke,jota pienellä annostuksella käytetään...
  6. N

masennusta?

Hei sie! Kirjoitin sulle pitkät tekstit ja kaikki hävis... Nyt lyhyesti. Mulla ihan samanlaista itsetarkkailua! Kun on paljon touhua ja tekemistä, ei muista koko asiaa, mutta sitten kun jään vauvan kans kahestaan saattaa tulla tosi kurja olo ja alkaa kuulostella itseään ja omia tuntemuksiaan...
  7. N

mistä apua masennukseen?

Hei sinulle ap vieras! Neuvolalääkärin lisäksi oman alueesi mielenterveystoimistosta saa avun. Itsekin hakeuduin sinne vain ns. lievien vaivojen takia. Olin jotenkin kiukkunen, hermot kireenä ja iloton. Toki tiesin omien asioitteni (mies, koti, lapset jne.) olevan hyvin, mutta se onnellisuuden...
  8. N

unettomuus

Huomenta! Vastaisin vain kahteen edelliseen niin, että minä olisi valmis juomaan ihan sama minkäväristä juomaa tai syömään vaikka kokonaisen juustotahkon, jos ne vaivaani auttaisi. Kokeiltu on laihoin tuloksin! Homeopatia on kokeilematta. Tuolta minua ennen kirjoittaneelta äidiltä olisin...
  9. N

unettomuus

Elokuvafriikki-äidille vielä... Kovin oli meidän oireet samanlaisia. Mulla lääkkeenä Imovane annoksella puoli-puolitoista tablettia. Aina vaan tuokaan ei anna kuin 2-3 tunnin unen ja siksipä otan usein yöllä vielä puolikkaan, jolla saan ehkä hitusen lisäunta. Kapinoin hirmuisesti tuota...
  10. N

unettomuus

Hei muut unettomat äidit! Ilmoittaudun joukkoonne. Unettomuuteni on ollut kausittaista ja ajoittain tosi hankalaa jo ennen vauvani (-06) syntymää. Myös odotusaikana kärsin tästä vaivasta, lääkkeeksi annettiin opamoxeja. Nyt tuo inhottava nukahtamisvaikeus on saanut lisäkseen vielä...
  11. N

kuolema

Huomenta! Olen käynyt edellisinä päivinä lukemassa tarinaasi ja miettinyt kohtaloasi monelta kantilta. Ensimmäinen asia, johon saa apua nopeasti, on tuo nukkuminen. Ymmärsin niin, ettei lapsesi enää valvota sinua öisin. Silloin hyötyisit nukahtamislääkkeistä. Pääsisit nukkumaan yhdessä lapsesi...
  12. N

pimahdanko pian

Hei! Humbelta olisin halunnut kysäistä tuosta ahdistuneisuushäiriön lääkityksestä. Eli onko sulla päivittäinen lääkitys vai jokin, mikä otetaan vain tarvittaessa? Entä kävitkö akuutissa vaiheessa jossain terapiassa?
  13. N

pimahdanko pian

Huomenta Hömppä äippä! Mun on pakko vähän udella sun taustoja. Oletko kärsinyt noista ikävistä ajatuksista kuinka kauan? Ja ovatko ajatukset jokailtaisia? Kuten jo aiemmin kerroin, minulla on pelkoja ja ahdistuneisuutta. Kävin psyk.erik.hoitajan juttusilla ja hän ehdotti minulle kalenterin...
  14. N

pimahdanko pian

Hei! Ihan on tuttuja oireita mullekin. Mulla noi ajatukset on ahdistavia pelkoja, että mitä jos minäkin pimahdan ja teen jotain kauheaa tuolle ihanalle vauvalleni. Ja järjellä taas ajatellen en ikinä tekis mitään pahaa, mutta siitä huolimatta ajatuksille en pysty mitään. Lisäks mulla on...

Yhteistyössä