Hakutulokset

1. T

Äitienpäivä lahjat

Ostin molemmille mummeleille marimekosta huivit, kun ovat kumpikin jo siinä iässä, että pitävät aina huiveja kaulassa helttaa peittelemässä. :D Aika monena äitienpäivänä olen juuri noita huiveja ostanut ja hyvä suosio niillä näkyy olevan. Lisäksi minun äidilleni lahja lähtee aina postin...
  2. T

Mitä SINÄ saat lahjaksi äitienpäivänä?

Lapsilta saan heidän omat askartelemansa kortit ja lahjat. Mieheltä saan jonkun ruusuerikoisuuden. Lahjatoiveita hän ei ole nyt kysellyt, joten hänellä on joku oma ajatus nyt mielessä. Kakun käyvät ostamassa konditoriasta ja ruokapuolen hoitavat jotenkin, luultavasti grillaamalla...
  3. T

Eikö nämä tuetut lomat olekaan tarkoitettu vähävaraisille?

Olen ehkä jotenkin sokeutunut tässä kurjuudessa omien lasteni suhteen, kun minusta he vaikuttavat varsin normaaleilta ja iloisilta lapsilta. B) En näe heissä sellaista kärsimystä, jonka kaiken kivan poisvieminen lapsille tekee. Tai he ovat vaan alistuneet sellaisten ressukoiden elämään, että...
  4. T

Eikö nämä tuetut lomat olekaan tarkoitettu vähävaraisille?

Me maksetaan elämisemme työstä saadulla palkalla. Maksamme vielä kauan talolainaa ja jonkun aikaa opintolainoja. Meillä ei ole koskaan ollut vielä varaa ostaa perheeseen uusia pyöriä, luistimia, suksia tai lumilautoja. Emme ole koskaan lomailleet missään kylpylässä tms. emmekä käyneet missään...
  5. T

nyt ***** loppu meillä pottaharjoittelu!!!

Eli aivan ilmeinen tulevaisuuden innovaatioguru asuu teillä! :flower: :flower: :D
  6. T

nyt ***** loppu meillä pottaharjoittelu!!!

:D :D Voit olla ylpeä pojastasi, joka miehen mielikuvitus ei tuohon riittäisi. Hänestä tulee varmaan jotain suurta! :flower:
  7. T

Röyhkeys ihmisenä ja maasturi

Etkö edes silloin haluaisi tuntea meitä maasturillisia ihmisiä, kun olet pulassa ojaan ajon, johonkin sohjoon kiinnijäämisen tai jonkin muun hinaustarpeen takia? Tosin ihan ventovieraitahan ne suurin osa on kyllä meille olleetkin, joita olemme vuosien varrella tuolla tienvarsilla pulasta hitaan...
  8. T

Jaksaisitko? (taloudellinen tilanteemme)

Meillä oli samallainen tilanne helmikuusta 2007 syksyyn 2008. Helmikuussa 2007 kuopus täytti 3 vuotta ja kotihoidontuki loppui. Jatkoin kuitenkin lasten kotona hoitamista. En hakeutunut työnhakijaksi, koska minulla oli nimenomaan tarkoitus olla kotiäitinä. Näin jatkettiin viime syksyyn, jolloin...
  9. T

Jos sinä pettäisit miestäs näyttäskö se sulle ovea?

Olemme ruotineet miehen kanssa tämän aiheen sukulaisperheen pettämisepisodin yhteydessä. Olimme täysin samoin ajatuksin asiasta: satunnainen syrjähyppy olisi liian pieni syy purkaa meidän avioliitto. Nuorempana parina kun asiasta keskustelimme, olimme molemmat ehdotomia, että se olisi kerrasta...
  10. T

Mua säälittää Mikkosten muksujen opettaja

Tuli vaan mieleen, että Oulun yliopistossa on tehty gradu, jonka aiheena on häirikkövanhemmat. Siinä voisi olla hyvää tietoa Mikkosen lasten opettajille. :whistle:
  11. T

Meijän kissat.

Kissat on juuri sellaisia otuksia, joiden juonittelua ihmisen älyllä on helppo ymmärtää. Onkohan ihmiset ja kissat jotenkin samalla taajuudella? Meillä on vain yksi kissa, mutta osaa se yksinkin juonitella ja valehdella silmät korvat täyteen. :D
  12. T

G: Minkä ikäisenä sait esikoisesi?

Minä olin 36v ja mies oli 35v.
  13. T

Nukutko yleensä hyvin?

Kyllähän minä nukkuisin hyvin jos vaan malttaisin. Mutta kun en malta mennä illalla ajoissa nukkumaan ja aamulla on kuitenkin herättävä aikaisin laittamaan lapset kouluun. Unet jää liian lyhyiksi ihan väkisellä.
  14. T

Syntymäpäiväruno/värssy 60-vuotiaalle

Tämä laitettiin meidän äidille: "Julia eipä ollut kaunis; ikääkin viisi tusinaa! Nenäkin oli niinkuin nauris ja silmät kaksi rusinaa." Äiti ainakin nauroi ihan kuollakseen, kun värssyä ääni väristen hänelle laulettiin! :D
  15. T

Mitä lehtiä?

Sanomalehdet, Nalle Puh, Aku Ankka, Muumi, Eeva, VAlitut Palat, Kuluttaja sekä ammattiliiton lehdet ja muutaman järjestön lehdet (jotka siis tulevat jäsenmaksun maksamisella).
  16. T

millä muilla keskustelupalstoilla käyt?

Käyn joskus vilkaisemassa mieheni harrastukseen liittyvällä palstalla, mutta kaiken kaikkiaan vietän aikaa koneella niin vähän, että melkein se on tämä kaksplussa, mihin se vähäinen aika menee.
  17. T

Kun yksi kynsi menee pilalle, se on menoa muillekin:-(

Minä taas puolestaan olen joskus kynsisaksien puutteessa koettanut puremalla korjata esim. lohjennutta kynttä, mutta mulla ei hampaat kestä sitä hommaa. :D Tulee tunne, että kynnen pureminen kuluttaa kaiken kiilteen (ja mitä kaikkea muuta sitä hampaan pinnalla onkaan) pois. MInulla tosin on...
  18. T

Kun yksi kynsi menee pilalle, se on menoa muillekin:-(

Minäkin joskus nuorempana kasvattelin vähän pidempiä kynsiä aikani kuluksi, mutta minusta ne oli niin mahdotoman epäkäytännölliset. Olivat aina joka hommassa tiellä. Tietystihän se epäkäytännöllisyys riippuu siitä, mitä niillä käsillään ruukaa tehdä, mutta minä muutuin aivan kädettömäksi pitkine...
  19. T

Arvostatko opettajia?

Oletko siis se vieras, jolla jo on korkeakoulututkinto? Useimmat yliopistot järjestävät muuntokoulutuksia muista loppututkinoista luokanopettajiksi. Nämä muuntokoulutukset voi suorittaa myös monimuotona. Muistelen, että ainakin Jyväskylässä tällaiset koulutukset ovat yleisiä. Olen niitä vain...
  20. T

Arvostatko opettajia?

No eihän nykyisin ole rahasta kiinni jos on todella motivoitunut opiskelemaan. Lähes kaikkeahan voi opiskella monimuotona töiden ohella. Oletan siis, että olet työelämässä. Vaatii tietysti vähän viitseliäisyyttä, mutta kustannuskysymys se ei ole. Se vaatii tietenkin sen, että pääsee sisään...

Yhteistyössä