Kun yksi kynsi menee pilalle, se on menoa muillekin:-(

Miksi aina käy näin? Saan kynnet hyvään kuntoon ja hoidan niitä ja ne ovat lähes kauniit. Sitten katkaisen yhden varomuuttani, nytkin peukalonkynnen kauhean alhaalta ja kipeästi. Mitä sille pitäisi tehdä?Menin ja leikkasin kaikki muutkin sormen päätä myöten ja nyt pitää varmaan kolme viikkoa odottaa, että tuo kipeä kasvaa yli :/

Alkuperäinen kirjoittaja alalla:
jos omat kasvaa hyvin niin kannattaa käydä geelauttamassa ne alan liikkeessä, sillon ei tarvii tehdä jatkojakaan :D ja saat ihanat koristelutkin ;)
Minä olen entinen kynsienpureskelija, kynnet kyllä kasvavat ihan hyvin, mutta kestää kauan, ennen kuin edes ovat yli sormen pään, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mitä se geelauttaminen tarkoittaa? =)

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Itelle kävi aina noin kunnes aloin käyttään kynnen kovettajaa. Läpinäkyvää.
Minullakin on sellaista. Melkein minusta on ongelma se, että kynnet kovuuttaan murtuvat, jos ne saisi jotenkin vähän joustavammaksi =) Sen melkein tietää sen hetken, kun kynnen tärvää, ei pitäisi just sillä lailla tarttua auton takaluukun kahvaan tai nyhtää pakasterasiaa auki

alalla
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
jos omat kasvaa hyvin niin kannattaa käydä geelauttamassa ne alan liikkeessä, sillon ei tarvii tehdä jatkojakaan :D ja saat ihanat koristelutkin ;)
Minä olen entinen kynsienpureskelija, kynnet kyllä kasvavat ihan hyvin, mutta kestää kauan, ennen kuin edes ovat yli sormen pään, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mitä se geelauttaminen tarkoittaa? =)
eli siis omaan kynteen tehdään joko muotilla ja geelillä jatko, tai sitten geelataan se oma kynsi, kasvaa se oma kynsi siel geelin alla. geeli on uv-kovetteista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Itelle kävi aina noin kunnes aloin käyttään kynnen kovettajaa. Läpinäkyvää.
Minullakin on sellaista. Melkein minusta on ongelma se, että kynnet kovuuttaan murtuvat, jos ne saisi jotenkin vähän joustavammaksi =) Sen melkein tietää sen hetken, kun kynnen tärvää, ei pitäisi just sillä lailla tarttua auton takaluukun kahvaan tai nyhtää pakasterasiaa auki
Mullekin nuo kovettajat olivat vain ongelma, aluksi kasvoi hyvi, mutta niistä tuli liian kovat ja murtuvat.

vieras
eli siis omaan kynteen tehdään joko muotilla ja geelillä jatko, tai sitten geelataan se oma kynsi, kasvaa se oma kynsi siel geelin alla. geeli on uv-kovetteista.
Mutta pitääkö ne poistaa? Ja miten se onnistuu?

Okei, pitääpä harkita tuollaista =) Mutta nyt kynsi pitää laastaroida, se oiken huutaa tarttumista ihan kaikkeen ja on turskaleen kipeä :|

alalla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta pitääkö ne poistaa? Ja miten se onnistuu?
jos ei halua huollattaa n.4-5vkon kuluttua niin sit onnistuu viilaamalla poistaa ne geelit, ne kyl kasvaa oman kynnen mukana pois =) mut siihen menee aikaa. mulla on ollut geelit 7kk koko ajan käsissä ja koskaan mun kädet ei oo olleet näin hyvä kuntoiset, kynsinauhat (mitkä oli kuivat realeiset ennen) oikein loistaa =)

Minäkin joskus nuorempana kasvattelin vähän pidempiä kynsiä aikani kuluksi, mutta minusta ne oli niin mahdotoman epäkäytännölliset. Olivat aina joka hommassa tiellä. Tietystihän se epäkäytännöllisyys riippuu siitä, mitä niillä käsillään ruukaa tehdä, mutta minä muutuin aivan kädettömäksi pitkine kynsineni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Minäkin joskus nuorempana kasvattelin vähän pidempiä kynsiä aikani kuluksi, mutta minusta ne oli niin mahdotoman epäkäytännölliset. Olivat aina joka hommassa tiellä. Tietystihän se epäkäytännöllisyys riippuu siitä, mitä niillä käsillään ruukaa tehdä, mutta minä muutuin aivan kädettömäksi pitkine kynsineni. :D
Minä taas nuorempana jyrsin kynteni puoliväliin kyynärpäätä :D En nytkään suosi kovin pitkiä kynsiä, siistejä tasamittaisia kylläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Minä taas nuorempana jyrsin kynteni puoliväliin kyynärpäätä :D En nytkään suosi kovin pitkiä kynsiä, siistejä tasamittaisia kylläkin.
Minä taas puolestaan olen joskus kynsisaksien puutteessa koettanut puremalla korjata esim. lohjennutta kynttä, mutta mulla ei hampaat kestä sitä hommaa. :D Tulee tunne, että kynnen pureminen kuluttaa kaiken kiilteen (ja mitä kaikkea muuta sitä hampaan pinnalla onkaan) pois.

MInulla tosin on sellaiset lyhytsormiset leveät kädet, joten näissä pidemmät kynnet olisivat suorastaan liikuttavan näköiset. :D

Yhteistyössä