Hakutulokset

1. J

Rattaat laivalle 2,5v:lle?

Meillä kävelevän 1,5 -v:n kanssa rattaat toimivat mennen tullen kassin työntiminä, laivalla ne olisivat mielestäni olleet hankalat ja vain tiellä. Paljon ihmisiä kuitenkin koko ajan. Päiväunet, jos niissä onnistuu, niin sitten ehkä jees, mutta meidän poitsu ei kyllä olisi rauhoittunut rattaisiin...
  2. J

asiaa roskaruoasta ;-)

Vihaan kaikenlaista kaksinaismoralismia lapsien kasvattamisessa. Meillä on se periaate, että lapsi saa syödä samaa ruokaa kuin mekin. Jos jokin katsotaan liian epäterveelliseksi pojalle (1 v. 8 kk.), niin myös me jätämme väliin. Toki tähän mahtuu poikkeuksia, kuten sipsit, mutta silloin niitä...
  3. J

apua mitä teen?

Niin... Miksi oot sitten ylipäätään hankkinut lapsen miehen kanssa, johon et voi luottaa sen vertaa, että pystyy hoitamaan OMAA LASTAAN viikon? Kyllä sillä isälläkin on oikeuksia sitä lasta kohtaan. Toki sun tulee lasta ikävä, niin kuuluukin tulla, mutta luulisin, että matka tekee isälle ja...
  4. J

MITEN SAA 2-VUOTIAAN...

Mä uskon myös, että yösyömiset kun jättää pois, niin yötkin voi rauhottua. Tutti on toinen, mitä ei mun mielestä noin vanhan edes kuuluisi enää syödä! (itellä 1v 6kk. vanha poika)
  5. J

Onko turvaistuinpakko tulossa?

\ Tuossa vaan se ongelma, että ainakin meidän 1v5kk istuu jo nyt jalat suussa turvaistuimessaan, joka on selkä menosuuntaan. Auto on farmari ja poika ei ole tavanomaista isompi....
  6. J

Lapsi itse nukkumaan?

Juuri näiden ongelmien välttämiseksi meillä on vauva nukutettu omaan sänkyyn aina ja ilman tuttipulloa. Joskus kun on touhukkaampi ilta, niin täytyy istua hetki sängyn vieressä, että poika rauhottuu. Yleensä kuitenkin toivotellaan hyvät yöt ja pusut annetaan, sitten sänkyyn ja peitellään...
  7. J

Minkä ikäisinä vaunuista rattaisiin?

Meillä siirryttiin vasta yhdeksän kuukauden ikäisenä. Syynä se , että nukkui vain vaunuissa hyvin päiväunet, joten ei pöidetty kiirettä siirtymisellä. Sitten ei jätkä enää mahtunut vaunukoppaan, joten... :)
  8. J

Millaisia koiria omistatte?

niin juu, ja meillä hyvin pieni kääpiösnautseri. Itsepäinen, mutta ah niin ihanan rakas ja pilalle hemmoteltu, karvainen lapsi...
  9. J

Millaisia koiria omistatte?

\ Meidän naapureilla on 62 neliöinen kaksio, jossa vessa on n. kolme neliötä. Heillä on myös viisi afgaanin vinttikoiraa (täyskasvuista) ja tällä hetkellä yhdeksän pentua lisänä. :whistle: Ollaan vaan mietitty miten ne mahtuu sinne, mutta kuulemma istuvatkin itse jakkaroilla, kun koirat...
  10. J

Miten leikkiä ulkona 10 kk kanssa?

Me käydään melkein kymmenen kuukautta vanhan pojan kanssa ulkona niin, että hän saa konttailla maassa ja työntää sellaisia plaston muovikärryjä. Ei siellä kauheesti vielä tekemistä ole, kun kaikki tahtoo edelleenkin mennä suuhun... Täytyy aikas kovin vahtia, mitä sieltä maasta löytyy! :)
  11. J

Ponnistusasennoista ja repeämisestä

Nyt oli pakko osallistua keskusteluun... Itse synnytin Turussa heinäkussa "kauhu sunnuntaina". Siis sairaala oli ihan täynnä synnyttäjiä, koska kaikki lähisairaaloiden synnytykset (uusikaupunki, Loimaa mm.) ohjattiin TYKS:iin. Lapsi oli ensimmäiseni, synnytin jakkaralta, ei repeämää, ei...

Yhteistyössä