harmaalehmu
Onko kenelläkään heittää jotain linkkiä tuosta että turvaistuinpakko on tulossa. Ja koska se on tulossa?
Itse olen taksilla kulkenut pienen kanssa ja tilatessa pyysin istuinta ja yllätyksekseni taksissa oli uuden karhea britaxin two way elite!!Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 12:55 harmaalehmu kirjoitti:No tuosta linkistä päätellen istuinpakko ei juurikaan muuta mitään. Kun juuri sitä itse jäin mietiskelemään, että kuinka takseissa käyttäydytään.
Tuossa vaan se ongelma, että ainakin meidän 1v5kk istuu jo nyt jalat suussa turvaistuimessaan, joka on selkä menosuuntaan. Auto on farmari ja poika ei ole tavanomaista isompi....Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:16 ÄIPPIS -84 kirjoitti:Toivottavasti tulis ja ÄKKIÄ! Ja sitten vielä sellainen sääntö, että ainakin alle 2v:t selkä menosuuntaan!
Meillä myös pakko kääntää pian nyt 1v4kk tuleva tyttö naama menosuuntaan koska jalat on niin koukussa selkänojaa vasten ettei ole enää hyvä istua. istuinta ei saa enää kauemmaksi selkänojasta tai muuten etupenkillä ei todellakaan istu kukaan ( ja sitten emme mahtuisi autoon), autona iso farkku joten tilaa on mutta nuo istuimet vaan on niin pirskatin massiivisia nykyisin!Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 14:54 Jasna kirjoitti:\Tuossa vaan se ongelma, että ainakin meidän 1v5kk istuu jo nyt jalat suussa turvaistuimessaan, joka on selkä menosuuntaan. Auto on farmari ja poika ei ole tavanomaista isompi....Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:16 ÄIPPIS -84 kirjoitti:Toivottavasti tulis ja ÄKKIÄ! Ja sitten vielä sellainen sääntö, että ainakin alle 2v:t selkä menosuuntaan!
Mahtaakohan Suomi olla niitä ainoita maita, joissa suositellaan lapsen kuljettamista selkä menosuuntaan noin pitkään?!Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:16 ÄIPPIS -84 kirjoitti:Toivottavasti tulis ja ÄKKIÄ! Ja sitten vielä sellainen sääntö, että ainakin alle 2v:t selkä menosuuntaan!
no kyllä se vähän surettaa jos vanhemmat kuskaavat lapsiaan ilman minkäänlaisia turvavöitä. Viattomat lapset eivät ymmärrä että ovat tavallista suuremmassa vaarassa :/Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 22:46 harmaalehmu kirjoitti:No mulle on aika herttaisen yhdentekevää, kuinka toiset lapsiaan kuljettavat silloin kun omani eivät ole samassa kyydissä. Enkä oikein jaksa ymmärtää kuinka toisten vanhempien tekemiset tai tekemättä jättämiset voivat suututtaa osaa näin valtavasti :x
:flower: kukkia kaikille :saint:
Aivan, kyllä itsekin peräänkuulutan hieman yhteisvastuuta tässäkin asiassa! Onhan se liikenteessä kanssaliikkujillakin hieman tarkkailuvastuu vaikka ilmoitella poliisin suuntaan jos näkee uhrjia laiminlyöntejä liikenteessä. onhan semmoinen auto vaaraksi muillekin autoilijoille jossa lapset on irrallaan. JOku kun päättää hypätä kuskin syliin niin ollaankin jo vastaantulijoiden puolella... :/Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 07:55 Hay-D kirjoitti:\no kyllä se vähän surettaa jos vanhemmat kuskaavat lapsiaan ilman minkäänlaisia turvavöitä. Viattomat lapset eivät ymmärrä että ovat tavallista suuremmassa vaarassa :/Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 22:46 harmaalehmu kirjoitti:No mulle on aika herttaisen yhdentekevää, kuinka toiset lapsiaan kuljettavat silloin kun omani eivät ole samassa kyydissä. Enkä oikein jaksa ymmärtää kuinka toisten vanhempien tekemiset tai tekemättä jättämiset voivat suututtaa osaa näin valtavasti :x
:flower: kukkia kaikille :saint:
Kun lapsi siellä tottuu alusta asti yksin olemaan tai sisarustensa kanssa kuten kait teilläkin jos viisihenkinen perhe olette? Niin kyllä se lapsi siellä pärjää. Lapsilukot päälle oviin ehdottomasti, istuinten turvavöitä ei lapsi saa kyllä itse avattua koska välillä aikuisellekin vaatii sorminäppäryyttä ja voimia.Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 11:53 veeranäiti kirjoitti:Miten teidän muksut pärjää siellä yksinään? SItten kun oppii itse avaamaan turviksen niin eihän siinä ole paljon tehtävissä jos itse ajaa etupenkillä.. Ja toiseksi, kun olen katsonut lapsen jalkoja kun turvaistuin on selkä menosuuntaan , niin nehän katkeaisivat isossa rysädyksessä tosi pahasti kun ovat penkissä kiinni?
No tuohon ongelmaan on hyvä ratkaisu siinä, ettei lastaan/lapsiaan luovuta sellaisille vanhemmille, jotka eivät pidä omia lapsiaan vöissä. Ja omassa kyydissähän on päivänselvää, että myös vieraat pitävät vyönsä kiinni tai auto ei liiku minnekään.Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 10:46 Äittä77 kirjoitti:Lisäksi oon miettiny sitäkin että kun lapset alkavat kulkea isompana harrastuksiin kavereiden kyydissä tms niin pidetäänkö heillä turvavöitä vai saaka vieraatkin lapset istua irrallaan ja vaikka oma laittaisi vyöt kiinni ei se paljon lämmitä jos muut on irti ja kolarissa sinkoilee mihin sattuu!
Että näsitä syistä suututtaa ainakin minua muiden huolimattomuus ja välinpitämättömyys! :/
Peesi tähän.Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 16:27 TAIKAWIITTA kirjoitti:Vaikka ei tulisikaan pakkoa, niin en ikimaailmassa kuljettaisi lasta ilman turvaistuinta!!
ettekö jo tajua että SE ON VAARALLISTA!!! Eikö kenelläkään leikkaa!Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:16 ÄIPPIS -84 kirjoitti:Toivottavasti tulis ja ÄKKIÄ! Ja sitten vielä sellainen sääntö, että ainakin alle 2v:t selkä menosuuntaan!